Horecapionier gezocht voor 'unieke locatie' in Nijmegen


Tender – De gemeente Nijmegen daagt horecaondernemers uit een plan in te dienen voor een nieuwe locatie aan het water bij Nijmegen-Noord. In de wijk Grote Boel, onderdeel van het nieuwe stadsdeel Waalsprong, is een bijzondere plek voor een horecagelegenheid gereserveerd aan de nieuwe Oosterhoutse Plas. De tender voor de nieuwe locatie wordt op 24 september uitgeschreven. Het komt niet zo vaak voor dat een gemeente een tender uitschrijft voor het vinden van een horeca-exploitant voor een locatie. De gemeente Nijmegen kiest er wel voor en wil graag zoveel mogelijk ondernemers de gelegenheid geven zich in te schrijven. Niet alleen om op die manier het beste horecaconcept binnen te halen, maar ook vanuit oogpunt van transparantie in de gunning. “Er komen meer locaties aan die we op een dergelijke manier in de markt willen brengen,” laat de gemeente weten. Negometrix Publicatie van de tender verloopt via de applicatie Negometrix. Iedere ondernemer die belangstelling heeft voor aankoop en ontwikkeling van de grond kan zich inschrijven en een plan indienen. Uiteraard voor eigen rekening en risico. Eén van de selectiecriteria is wel dat er recht wordt gedaan aan de bijzondere geschiedenis van de locatie, die vroeger deel uit maakte van een adellijk landgoed, de Groote Boel. Daarnaast kijkt de beoordelingscommissie naar de te vestigen functie, de uitstraling van de bouwplannen, de inrichting van de omgeving en ook de geboden prijs. In de loop van 2019 wordt bekend gemaakt wie de horecagelegenheid op Groote Boel mag realiseren. De Oosterhoutse Plas zijn in 2020 gereed. Ligging De horecalocatie ligt op een unieke plek in de Waalsprong met oude lindebomen, direct aan de Oosterhoutse Plas. De Groote Boel was onderdeel van Landgoed Den Boel, een luxe buitenverblijf waar de adel de stad ontvluchtte, tot rust kwam en zich liet verwennen. Het werd later verbouwd tot boerderij. Belangstellenden kunnen zich melden via platform Negometrix.  Meer info is op te vragen bij mevrouw M. Janssen, adviseur Grondzaken, gemeente Nijmegen, tel. 024-3292556, of per mail. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht


‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht

Horeca is afgelopen 8 jaar met 6.000 locaties gegroeid

Analyse - Bijna 6.000 eet- en drinkgelegenheden zijn er de afgelopen acht jaar in Nederland bijgekomen. Ten opzichte van 2012 steeg het aantal zaken met 16 procent tot ruim 42.000. Dat blijkt uit cijfers van Datlinq in Rotterdam. Sterkste groei zit bij de koffietentjes, gezonde to-go zaken met sushi of salades en afhaal-/bezorgrestaurants. Deze schoten als paddenstoelen uit de grond. Slachtoffer van die...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid