Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam breekt alle records


Deze editie van Gastvrij Rotterdam telde vele kook- en andere horecavakwedstrijden

Vakbeurzen - Ruim 450 exposanten en 16.757 bezoekers bezochten tijdens de afgelopen dagen Gastvrij Rotterdam. Daarmee is het eerdere record in 2019 met 16.303 bezoekers verslagen en werd de horecavakbeurs afgelopen dagen in Rotterdam Ahoy de grootste editie tot nog toe.

De beursorganisatie noemt de belangstelling voor de beurs boven verwachting, gelet op de actuele situatie in de horecabranche met de diverse aanhoudende uitdagingen, onder meer rondom het tekort aan personeel. Robert Melaard, managing director van Gastvrij Rotterdam: “Het is heel mooi om te zien hoe veel mensen weer op de beurs afkwamen, hoe blij iedereen was elkaar te ontmoeten en hoe positief iedereen gebleven is. Het is geweldig dat we van zoveel exposanten wederom het vertrouwen hebben gekregen door hun deelname te bevestigen aan Gastvrij Rotterdam 2022 en dat zoveel vakbezoekers de tijd hebben vrijgemaakt voor een bezoek.”

De horecavakbeurs kende vele culinaire wedstrijden en finales, zoals de Young Chef Award, Het Glazen Kalf, de Gaia Green Awards, de Minder Zout Meer Smaak Challenge, het NK en BK Oestersteken, de voorrondes van de HANOS Gouden Koksmuts, de Euro-Toques Cookware Company Restaurantprijs 2022, het Proefschrift Wijnconcours, de Wijnvrouw van het Jaar, PUUR Koken met wild, Good Fish Dish Award en het NK Sabreren.

Gastvrij Rotterdam 2023

De 10e editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van 18 tot en met 20 september 2023 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ondernemers en managers in het midden- en hoogsegment horeca.

Bron: Gastvrij Rotterdam/@FoodClicks

Hanos was goed vertegenwoordigd op Gastvrij Rotterdam
Makro wilde nog meer vierkante meters
Ook mooie samenwerkingen, zoals tussen Garden Gourmet van Nestlé Professional en Bonduelle
Bidfood had traditiegetrouw een aparte ruimte op de beurs nu met karaokebar

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Co-branding tussen Restopia Professional en Garden Gourmet

Samenwerking - Nestlé Professional en Innogusto hebben de handen ineengeslagen met een ‘Made with Garden Gourmet’-co-branding voor twee producten van Restopia Professional. De samenwerking houdt in dat voor de twee Restopia-producten een vleesalternatief van Garden Gourmet wordt gebruikt.

Lees bericht


Bijna twee derde Nederlanders vindt uit eten gaan te duur

Analyse – Bijna twee derde van de Nederlanders vindt uit eten gaan te duur geworden. Jongeren kiezen daarom vaker voor een alternatief om uit eten te gaan, zoals het laten bezorgen van een maaltijd, of zelf koken. Dat meldt het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een analyse van de markt.

Lees bericht

‘Metro groothandelsactiviteiten naar Sligro’

Overname – Volgens onbevestigde berichten zou Sligro Food Group de groothandelsactiviteiten hebben overgenomen van het Belgische Metro. De Veghelse groothandel zou daarvoor een bod van 55 miljoen euro hebben neergelegd bij de Belgische curatoren.

Lees bericht

ING: Horeca laat gematigd positief beeld zien in 2023

Analyse - De horeca maakt dit jaar een grote inhaalslag met een verwachte volumegroei van rond de 30%. Desondanks is de horeca eind 2022 qua volume nog altijd niet terug op het pre-coronaniveau van eind 2019. De vooruitzichten voor de sector voor 2023 zijn gematigd positief met een volumegroei van circa 5%.

Lees bericht


KHN-leden pakken met Too Good To Go voedselverspilling aan

Voedselverspilling - Ondernemers die aangesloten zijn bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) worden sinds deze maand actief geïnformeerd over het tegengaan van voedselverspilling. Door een samenwerking met antiverspillingsplatform Too Good To Go, maakt KHN het voor hun leden heel eenvoudig om zich in te zetten tegen voedselverspilling.

Lees bericht

‘Ondanks herstel wacht horeca onzekere winter’

Analyse - Het herstel van de leisure- en horecamarkt sinds corona is groot. Vergeleken met dezelfde periode in 2019 wordt zelfs beter gepresteerd, volgens een analyse van de Rabobank. Maar ondanks dit goede herstel moet de sector zich klaar maken voor een onzekere winter. Veel ondernemers zullen te maken krijgen met koopkrachtproblemen bij de consument, stijgende inkoopprijzen en hogere kosten.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid