'Hospitalityinkopers' Entegra en Procent bundelen krachten
Overname - Entegra, een van ’s werelds grootste inkooporganisaties in de hospitalitysector, heeft het inkoopplatform Procent overgenomen. Vanaf nu zal Procent verdergaan onder de naam Procent by Entegra. Deze strategische overname stelt de bedrijven in staat om gezamenlijk een breder scala aan zowel food- als non-food inkoopdiensten aan te bieden.
Procent is sinds 2011 actief in de Benelux en gespecialiseerd in een breed aanbod van inkoopdiensten voor de hospitalitysector, zoals energiemanagement, verzekeringen, betaaloplossingen en afvalbeheer. De kennis van Procent op het gebied van non-food-inkoop sluit aan bij de internationale aanpak van Entegra. Met een inkoopvolume van meer dan 32 miljard euro per jaar en activiteiten in 10 landen en diverse branches waaronder, leisure, care, hospitality en sport, ziet Entegra deze overname als een belangrijke stap om hun diensten verder uit te breiden.
Compleet inkooppakket
Door de samenwerking profiteren klanten in de hospitalitysector van een volledig geïntegreerde inkoopservice. Entegra richt zich op food-inkoop en Procent op non-food-inkoop. Hierdoor hebben klanten nu één centraal aanspreekpunt voor al hun inkopen. Jeroen de Hooge, CCO Procent by Entegra: "Deze bundeling geeft ons de mogelijkheid om ons aanbod verder uit te breiden en sneller met nieuwe oplossingen te komen die onze klanten helpen hun inkoop- en bedrijfsprocessen te verbeteren. Met de overname van Procent bedienen we nu meer dan 13.000 horecabedrijven in de Benelux. Naast kostenbesparingen op food en non-food-inkoopdiensten bieden we onze klanten nu ook consultancy diensten aan voor onder andere menu calculatie en food waste.” En Danny Spee, CFO Procent by Entegra: “Dankzij deze samenwerking zijn we nu dé one-stop-shop voor de horeca als het om besparingen gaat".
Bron: Procent by Entegra/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Detailhandel zet in juni bijna 1 procent minder om
Analyse - De detailhandel heeft in juni 0,7 procent minder omgezet dan in juni 2023. Het verkoopvolume was 1,0 procent lager. De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide met 0,2 procent, terwijl de omzet van de foodsector (winkels in voedings- en genotmiddelen) kromp met 2,2 procent. Online is 2,2 procent meer omgezet dan een jaar eerder.
Lees berichtHANOS SHOP plaatst eerste twee bestelzuilen
Groothandel - Groothandel HANOS heeft in de vestigingen in Zwolle en Apeldoorn de eerste twee bestelzuilen geplaatst. Op de locaties kunnen bestellingen in het non-food assortiment worden gedaan, die op elk gewenst adres geleverd kunnen worden.
Lees berichtING ziet winkelverkopen voor het eerst in tien jaar krimpen
Analyse – ING Research geeft in een analyse van de winkelverkopen aan dat het uitdagende tijden zijn voor retailers. De retailsector heeft te maken met een hoge inflatie en een laag consumentenvertrouwen. De verwachting is dat voor het eerst in tien jaar de afzet krimpt met zo’n 2% in 2023.
Lees berichtONCE, Veneca en VOCC onderzoeken gezamenlijk belangenplatform
Catering – Een nieuwe samenwerking in hospitality noemen de verenigingen Veneca, ONCE en VOCC het plan om op 1 januari 2024 één gezamenlijk belangenplatform in te richten, waar het gaat om gastvrijheid, eten en drinken op (veelal andermans) locatie. Dit jaar wordt gebruikt om de samenwerking in de vorm van een federatie uit te werken, zo meldt Venenca.
Lees berichtSVH en VANG Buitenshuis starten e-learning duurzame horeca
Opleiding - Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) en VANG Buitenshuis, een uitvoeringsorgaan van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, gaan samen aan de slag voor een meer duurzame horeca. Beide partijen willen ondernemers met een e-learning voorbeelden en kennis aanreiken, zodat zij meer kunnen bijdragen aan het bereiken van een duurzame bedrijfsvoering en daarmee de klimaatdoelstellingen.
Lees berichtABN AMRO: ‘Druk op leisure en food gaat toenemen’
Analyse - Hoewel de economie er nog relatief goed voor staat, verwacht ABN AMRO in een analyse dat de druk op de industrie, leisure, retail, food en bouw in de tweede helft van 2022 gaat toenemen. Rentestijgingen en oplopende prijzen voor grondstoffen liggen aan die druk ten grondslag, net als de dure energieprijs.
Lees bericht