Hotdogs vaker op Britse menukaart


Buitenland – Steeds vaker komen er hotdogs voor op de menukaarten in Engeland. Volgens onderzoek komt de hotdog 85 procent vaker voor op een menukaart dan een jaar geleden. De hotdog is daarmee het sterkst groeiende product bij de Britten. Dit blijkt uit recent onderzoek van het Britse foodservice consultancybureau Horizons. De reden waarom de hotdog groeit is dat het product relatief goedkoop is en er vanuit de outlet veel waarde aan kan worden toegevoegd met toppings. De hotdog is met stip gestegen naar een plek binnen de top 20 van meest voorkomende producten op de menukaart en heeft de scampi verdrongen, stelt Horizons. Daarnaast bleek uit hetzelfde onderzoek dat de steaks en hamburgers op het bord steeds kleiner worden. De hamburgers werden 17 procent kleiner, terwijl de steaks 8 procent kleiner op het bord werden uitgeserveerd. Hamburgers kenden wel een groei van 13 procent in Engeland. Traditionele menu’s als mixgrills, lasagne en kip/curry groeien eveneens. De gemiddelde prijs van een hamburgermenu in Engeland bedraagt £9.27 en van een hotdogmenu £6.12. Opmerkelijk feit uit het onderzoek is dat het aantal gezonde gerechten op de Britse menukaarten is afgenomen. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid