Hudson's Bay verklaart liefde aan La Place
Overnames – De vrijage tussen de Canadese warenhuisketen Hudson's Bay Company en Jumbo Supermarkten, dat recent La Place overnam, wordt steeds openlijker. Topmannen Richard Baker en Jerry Storch zeggen vandaag in het AD te verwachten La Place-restaurants te openen in de twintig nieuwe Nederlandse warenhuizen “Ik denk dat we eruit gaan komen met La Place”, zegt Baker, de man achter Hudson's Bay Company. Zijn bedrijf wil vanaf volgend jaar circa twintig warenhuizen openen in Nederland, te beginnen in Amsterdam. “Ze moeten hun formule aanpassen, zodat die past bij onze winkels.” Beiden zijn zeer positief over La Place. “Wij zijn fan en hebben er veel gegeten tijdens onze tour door Nederland.” In hoeverre La Place dan anders moet worden, willen Baker en Storch niet zeggen. Het hoeft in ieder geval niet luxer. “Oesters of sushi bij La Place? Nee, onze klant is primair de huisvrouw die werkt, maar ook voor haar kinderen zorgt. Ze neemt de kinderwagen mee en heeft halverwege de dag geen behoefte aan oesters in Breda of Utrecht.” Eerder werd al duidelijk dat Hudson's Bay grote plannen heeft in ons land. Het wil zowel filialen van warenhuis Hudson's Bay als van outletformule Saks OFF5TH openen. Die zullen totaal anders zijn dan Nederlandse shoppers gewend waren van V&D. Denk aan luxueuze warenhuizen met mondiaal geliefde merken als bijvoorbeeld Tommy Hilfiger, Diesel, Ralph Lauren. En véél service. Bron: AD Overnames – De vrijage tussen de Canadese warenhuisketen Hudson's Bay Company en Jumbo Supermarkten, dat recent La Place overnam, wordt steeds openlijker. Topmannen Richard Baker en Jerry Storch zeggen vandaag in het AD te verwachten La Place-restaurants te openen in de twintig nieuwe Nederlandse warenhuizen “Ik denk dat we eruit gaan komen met La Place”, zegt Baker, de man achter Hudson's Bay Company. Zijn bedrijf wil vanaf volgend jaar circa twintig warenhuizen openen in Nederland, te beginnen in Amsterdam. “Ze moeten hun formule aanpassen, zodat die past bij onze winkels.” Beiden zijn zeer positief over La Place. “Wij zijn fan en hebben er veel gegeten tijdens onze tour door Nederland.” In hoeverre La Place dan anders moet worden, willen Baker en Storch niet zeggen. Het hoeft in ieder geval niet luxer. “Oesters of sushi bij La Place? Nee, onze klant is primair de huisvrouw die werkt, maar ook voor haar kinderen zorgt. Ze neemt de kinderwagen mee en heeft halverwege de dag geen behoefte aan oesters in Breda of Utrecht.” Eerder werd al duidelijk dat Hudson's Bay grote plannen heeft in ons land. Het wil zowel filialen van warenhuis Hudson's Bay als van outletformule Saks OFF5TH openen. Die zullen totaal anders zijn dan Nederlandse shoppers gewend waren van V&D. Denk aan luxueuze warenhuizen met mondiaal geliefde merken als bijvoorbeeld Tommy Hilfiger, Diesel, Ralph Lauren. En véél service. Bron: AD
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtOnverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees bericht50% minder voedselafval bij Vermaat in 2027 met Orbi’s
Voedselverspilling - Vermaat gaat op grote schaal de strijd aan tegen voedselverspilling. Onderdeel van die aanpak is de inzet van de technologie van Orbisk, de zogenaamde Orbi. De voedsel verspilling moet met deze slimme technologie in 2027 met 50% zijn teruggebracht.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees berichtHEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten
Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.
Lees bericht