Hutten en TrendingTea samen in ‘eerlijke thee’


Bedoeling is dat alle thee bij Hutten gaat komen van TrendingTea

Samenwerking – Hutten gaat een landelijke samenwerking aan met TrendingTea, leverancier van duurzame en volledig transparante thee. De komende jaren zullen honderden Hutten-locaties overstappen op eerlijke thee: losse thee voor horeca en duurzame piramidezakjes voor bedrijfscatering.

De samenwerking is ontstaan vanuit de ambitie van Hutten om de keten verder te verduurzamen. In samenwerking met studenten werd onderzoek gedaan naar de meest duurzame theeleverancier. Die zoektocht leidde naar TrendingTea, opgericht door Roeland Veen en Niels Schutter, die bouwen aan een theeketen zonder tussenhandel, met directe samenwerking met boerencoöperaties in Sri Lanka.

TrendingTea produceert en verpakt lokaal, betaalt eerlijke prijzen, en investeert in biodiversiteit en lokale gemeenschappen. De thee is biologisch, Fairtrade, 100% traceerbaar en zorgt voor 80% minder verpakkingsmateriaal.

De eerlijke thee wordt inmiddels geschonken op locaties als FM Haaglanden, ASML, Achmea, Vanderlande, de Johan Cruijff Arena en het Philips Stadion. Rens Faes, inkoper bij Hutten: “We zijn trots dat al onze thee nu gemaakt is van de heerlijke en eerlijke blaadjes van TrendingTea.” Roeland Veen, co-founder TrendingTea: “Met deze samenwerking zetten we een grote stap richting een 100% eerlijke theeketen.”

Bron: TrendingTea/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albron en Hutten presenteren nieuwe moederorganisatie: Hai

Catering – De fusie tussen foodservicebedrijven Albron en Hutten krijgt een nieuwe naam: Hai. De naam staat voor Hutten Albron Impactmakers. Met Hai willen beide partijen hun gezamenlijke ambitie kracht bijzetten: het vergroten van maatschappelijke impact via eten, drinken en gastvrijheid.

Lees bericht


Jeremy Vermolen lanceert gezonde Vita Pizza voor jongeren

Catering – TV-kok Jeremy Vermolen en zijn zus, mediaondernemer Ellemieke Vermolen, introduceren de Vita Pizza: een volwaardige, gezonde pizzavariant die speciaal ontwikkeld is voor jongeren. In samenwerking met Innergy Catering, meesterbakker Patrick van der Meer (Uljee) en wetenschappers van Wageningen Universiteit is een product ontwikkeld dat smaakt als een traditionele pizza, maar voldoet aan alle richtlijnen voor een gezonde schoolkantine.

Lees bericht

Food&i zet catering in als strategie

Catering - Vier jaar na de oprichting presenteert bedrijfscateraar Food&i een hernieuwde koers die catering niet inzet als service, maar als strategie. Food&i, onderdeel van facilitaire dienstverlener Facilicom Group, speelt daarmee meer in op de groeiende behoefte aan duurzaamheid, gemak en beleving op de werkvloer.

Lees bericht



Data in foodservice: van overvloed naar inzicht

Bijeenkomst – Afgelopen week organiseerde Trema Foodnetwerk, het kennisnetwerk voor marketeers in foodservice en onderdeel van Focusplaza, een inspirerende bijeenkomst rondom het thema ‘Data in foodservice’. Marketeers van leveranciers, grossiers en formules kwamen samen om te leren van relevante praktijkvoorbeelden uit de keten. De centrale vraag van de dag: hoe vertaal je de grote hoeveelheid beschikbare data in de foodserviceketen naar...

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid