Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie bij hotels


De gemiddelde terugkeerintentie bij hotelketens ligt op 72%

Onderzoek – De gemiddelde terugkeerintentie bij hotelketens ligt op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens.

De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie om terug te keren in de komende drie jaar brengen samen de loyaliteit van hotelbezoekers in kaart. De gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 en de gemiddelde intentie om terug te keren is 72%.

Van der Valk hoogste frequentie

Van der Valk scoort als enige van alle hotelketens in Nederland hoger dan gemiddeld op beide indicatoren van loyaliteit. Bezoekers gingen de afgelopen drie jaar gemiddeld 2,5 keer naar Van der Valk en 83% van de klanten is van plan opnieuw te boeken in de komende drie jaar. Dit maakt Van der Valk duidelijk de keten met de meest loyale klanten.

Ibis Budget hoogste intentie

Acht hotelketens scoren lager dan gemiddeld op frequentie maar hoger dan gemiddeld op intentie. Hoewel bezoekers deze ketens minder vaak bezoeken, is een relatief groot deel van plan terug te keren. Ibis Budget leidt de markt met de hoogste terugkeerintentie (86%). WestCord Hotels (82%) scoort eveneens hoog. Campanile scoort daarentegen het laagst op beide indicatoren, met een terugkeerintentie van slechts 36% en een frequentie van 1,2. Hierdoor valt Campanile buiten de loyaliteitsmatrix.

De Nationale Benchmark Hotelketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, overnachting, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens van online marktonderzoek bureau Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





De Efteling bekendste attractiepark van Nederland

Onderzoek – De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Het attractiepark in Kaatsheuvel wordt door maar liefst 71% van de Nederlanders spontaan genoemd, terwijl de gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector 55% is. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van online onderzoekbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht



eazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens

Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid