Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie bij hotels
Onderzoek – De gemiddelde terugkeerintentie bij hotelketens ligt op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens.
De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie om terug te keren in de komende drie jaar brengen samen de loyaliteit van hotelbezoekers in kaart. De gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 en de gemiddelde intentie om terug te keren is 72%.
Van der Valk hoogste frequentie
Van der Valk scoort als enige van alle hotelketens in Nederland hoger dan gemiddeld op beide indicatoren van loyaliteit. Bezoekers gingen de afgelopen drie jaar gemiddeld 2,5 keer naar Van der Valk en 83% van de klanten is van plan opnieuw te boeken in de komende drie jaar. Dit maakt Van der Valk duidelijk de keten met de meest loyale klanten.
Ibis Budget hoogste intentie
Acht hotelketens scoren lager dan gemiddeld op frequentie maar hoger dan gemiddeld op intentie. Hoewel bezoekers deze ketens minder vaak bezoeken, is een relatief groot deel van plan terug te keren. Ibis Budget leidt de markt met de hoogste terugkeerintentie (86%). WestCord Hotels (82%) scoort eveneens hoog. Campanile scoort daarentegen het laagst op beide indicatoren, met een terugkeerintentie van slechts 36% en een frequentie van 1,2. Hierdoor valt Campanile buiten de loyaliteitsmatrix.
De Nationale Benchmark Hotelketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, overnachting, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens van online marktonderzoek bureau Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
Bron: Multiscope/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Van der Valk eerste hotelketen met statiegeldmachines
Hotels – De Horecava vormde het toneel voor de uitbreiding van de samenwerking tussen hotelketen Van der Valk Exclusief en Verpact. Van der Valk wordt de eerste hotelketen met een innamepunt voor statiegeldverpakkingen.
Lees berichtBijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtLocatie restaurant speelt belangrijkste rol bij keuze consument
Onderzoek – De locatie van een restaurant speelt de belangrijkste rol bij de keuze voor een restaurantketen. Italiaanse restaurants kiezen mensen vooral vanwege het gemak. Aanbiedingen hebben een kleinere invloed. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens van Multiscope.
Lees berichtDe Efteling bekendste attractiepark van Nederland
Onderzoek – De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Het attractiepark in Kaatsheuvel wordt door maar liefst 71% van de Nederlanders spontaan genoemd, terwijl de gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector 55% is. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van online onderzoekbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.
Lees berichtCurator bereikt doorstart met Dunkin’
Formulenieuws – Er komt een doorstart voor Dunkin’. Dat meldt curator Derk van Geel maandag 4 november Het bedrijf komt weer terug in handen van Dunkin' oprichter Nabil Besali in Nederland.
Lees berichteazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens
Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees bericht