ID&T en Monica Geuze nemen belang in start-up STËLZ


V.l.n.r. Rosanne Janmaat (COO ID&T), Monica Geuze en Milan Voet (STËLZ)

Dranken - De Amsterdamse start-up STËLZ hard seltzer heeft bekend gemaakt dat het twee nieuwe aandeelhouders heeft aangetrokken. Het gaat om  influencer Monica Geuze en evenementenorganisator ID&T.

ID &T is bekend van evenementen als Mysteryland, Amsterdam Open Air, Awakenings, Defqon.1 en Decibel Outdoor en daarmee goed voor jaarlijks ruim 1,5 miljoen bezoekers.

STËLZ introduceerde afgelopen jaar in Europa de nieuwe drankcategorie ‘hard seltzer’, die met een snelle opmars bezig is en in de Verenigde Staten al uitgegroeid is tot een miljardenmarkt. In 2020 liet het merk Nederland kennismaken met de hard seltzer: bruiswater met een vleugje fruit en 4,5% alcohol.

STËLZ speelt in op de trend waarin een bewuste levensstijl – zonder suiker en met minder calorieën – steeds belangrijker wordt. De ID&T-groep kiest voor het drankmerk omdat het qua uitstraling een goede match heeft met diens evenementen. Onderdeel van de samenwerking is dat de producten minstens vijf jaar lang geschonken worden op de ruim 70 evenementen van de ID&T-groep.

Monica Geuze heeft aan de basis gestaan van STËLZ. Milan Voet (26), founder van STËLZ: “Zij heeft ons echt weten te lanceren met haar bereik. Bovendien ziet zij snel of iets werkt of niet en is niet bang om keuzes te maken. Dat is precies wat we nodig hebben en wat we willen uitstralen."”

Team

Het jonge founders-team van STËLZ, bestaande uit Milan Voet, Lodewijk Pessers, Ebbo Gevers Leuven en Glenn Cornelisse, zag sinds de start al meer dan anderhalf miljoen blikjes van de band komen. Monica Geuze en ID&T zijn daar nu in april aan toegetreden als aandeelhouders.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet Sligro daalt in eerste kwartaal met bijna 40%

Groothandel –  Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2021 een omzet van €328 miljoen, een afname van €205 miljoen of 38,4% ten opzichte van de omzet van €533 miljoen in 2020. Dat meldt de groothandel uit Veghel vandaag in het kwartaalbericht.

Lees bericht


FrietHoes komt met ludieke actie de Frietwijzer

Formulenieuws – Volgens de patatbakkers van FrietHoes wordt er vanuit de politiek niets gedaan aan wat er echt belangrijk is, namelijk de keuze voor welke friet een horecagelegenheid serveert. Om het de horecamensen wat eenvoudiger te maken om een ‘keuze te maken in het oerwoud van meningen’ heeft het bedrijf de Frietwijzer ontwikkeld. Een ludieke actie om klanten te werven voor...

Lees bericht

Asahi (Grolsch) introduceert nieuwe hard seltzer Viper

Introductie - Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend naar licht alcoholische dranken. Bovendien is het de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is.

Lees bericht

Swinkels betreedt Hard Seltzer markt met eigen merk

Introductie – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw Hard Seltzer merk, genaamd: Spijked&. Onderscheidend aan dit nieuwe merk is dat Swinkels Family Brewers hiervoor een samenwerking aangaat met The Seaweed Company, om een bijdrage te leveren aan het herstel van de oceaan.

Lees bericht


Horeca sowieso dicht tot eind mei en geen festivals

Overheid – Een ‘duivels dilemma’ noemde minister-president Mark Rutte de versoepeling van de coronamaatregelen dinsdag. Graag had hij meer willen vrijgeven, maar nu bleef de versoepeling beperkt tot lagere scholen, kinderdagverblijven en het sporten voor de jeugd. De horeca blijft echter dicht en alle festivals  gaan tot 1 september in elk geval niet door.

Lees bericht

Lipton Ice Tea komt met Festivalfles van volledig gerecycled plastic

Duurzaamheid - Lipton Ice Tea heeft als eerste frisdrankmerk een PET-fles van 100% gerecycled plastic geïntroduceerd. De Festivalfles - zoals de innovatie heet – is tijdens het Paasweekend gelanceerd op DGTL Festival, het meest duurzame festival van de wereld. Dat meldt Unilever in een uitgestuurde persverklaring over deze nieuwe, duurzame plastic fles. Deze zomer gebruikt Lipton de Festivalfles voor de Ice...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid