Ikea Amsterdam opent vernieuwd restaurant


Formulenieuws - Ikea Amsterdam heeft een wereldprimeur. Het vandaag geopende restaurant is de eerste ter wereld, zowel qua inrichting als aanbod. Het nieuwe restaurantconcept moet klanten nog meer inspireren om gezonder en duurzamer te eten. Het restaurant is open en toegankelijk ingericht en heeft verschillende stations waar smoothies en sandwiches worden aangeboden. De typisch Ikea-gerechten zoals de salades met vegetarische balletjes worden daarin ook aangeboden. Net als het flatbread met zalm. Andere belangrijke vernieuwing van de horecagelegenheid is dat de gerechten ter plekke worden bereid. Doordat het in het zicht van de klant wordt bereid is er ook meer contact mogelijk tussen klant en medewerker. Duurzaamheid Daarnaast speelt het warenhuis in op duurzaamheid. Zowel in de samenstelling van gerechten als in het interieur is rekening gehouden met milieuaspecten. Zo is in het interieur gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en afzuigkappen die pas werken als dat noodzakelijk is. En is rekening gehouden met de afvalstromen. Coffee Bar De locatie heeft ook de Coffee Bar. In navolging van de, eerder in juni dit jaar, gestarte pilot in Utrecht. In deze koffiehoek niet alleen door barista’s vervaardigde koffievariëteiten, maar ook andere dranken en snacks. Het restaurant telt in de nieuwe situatie bovendien 120 zitplaatsen extra. Bron: Ikea/@FoodClicks Formulenieuws - Ikea Amsterdam heeft een wereldprimeur. Het vandaag geopende restaurant is de eerste ter wereld, zowel qua inrichting als aanbod. Het nieuwe restaurantconcept moet klanten nog meer inspireren om gezonder en duurzamer te eten. Het restaurant is open en toegankelijk ingericht en heeft verschillende stations waar smoothies en sandwiches worden aangeboden. De typisch Ikea-gerechten zoals de salades met vegetarische balletjes worden daarin ook aangeboden. Net als het flatbread met zalm. Andere belangrijke vernieuwing van de horecagelegenheid is dat de gerechten ter plekke worden bereid. Doordat het in het zicht van de klant wordt bereid is er ook meer contact mogelijk tussen klant en medewerker. Duurzaamheid Daarnaast speelt het warenhuis in op duurzaamheid. Zowel in de samenstelling van gerechten als in het interieur is rekening gehouden met milieuaspecten. Zo is in het interieur gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en afzuigkappen die pas werken als dat noodzakelijk is. En is rekening gehouden met de afvalstromen. Coffee Bar De locatie heeft ook de Coffee Bar. In navolging van de, eerder in juni dit jaar, gestarte pilot in Utrecht. In deze koffiehoek niet alleen door barista’s vervaardigde koffievariëteiten, maar ook andere dranken en snacks. Het restaurant telt in de nieuwe situatie bovendien 120 zitplaatsen extra. Bron: Ikea/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Fastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation

Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid