Initiatief ‘Help de Horeca’ ondersteunt horecaondernemers


Ondersteuning - Met ‘Help de Horeca’, een nieuw initiatief, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met een aantal horecapartners de Nederlandse horecaondernemers in deze moeilijke periode. Mensen kunnen een waardebon kopen, die later is te verzilveren, maar waardoor ondernemers toch inkomsten krijgen. Bedoeling van de waardebon is dat later iedereen weer volop kan genieten van het eigen favoriete restaurant of café.

Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan”. Volgens d KHN-directeur is juist het feit dat veel partijen het initiatief ondersteunen van belang. “Samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”

Help de Horeca

De waardebonnen kunnen door mensen die de horeca een warm hart toe dragen, worden aangeschaft via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl. “Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging geopend zijn.” De bonnen zijn te verzilveren zodra de restaurants weer open zijn. “De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen”, aldus Beljaarts.

Aanmelden

Horecaondernemers die zich willen aanmelden voor het initiatief kunnen dat vanaf vandaag doen op de website www.helpdehoreca.nl. Mensen die de waardebonnen willen komen kunnen vanaf vrijdag 12:00 terecht om een een waardebon van het eigen favoriete café, restaurant of kroeg aan te schaffen

Partners

KHN werkt samen met verschillende partner aan dit initiatief voor de horeca. Zo doen mee Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro, Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, FOOX, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok, CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat.

HorecaHelpt

Naast dit initiatief ziet KHN  ook kleinere initiatieven ontstaan. Daarom lanceert de belangenvereniging een online platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn/haar initiatief kan delen. Op die manier biedt HorecaHelpt een plek om vraag en aanbod samen te brengen, De hashtag daarvoor op facebook is #HorecaHelpt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

#SAMENLUNCHEN campagne steunt cateraars

Catering - Omdat de catering binnen scholen weer opstart en ook kantoren weer medewerkers ontvangen, heeft een aantal bedrijven uit de levensmiddelensector het initiatief genomen tot een gerichte #SAMENLUNCHEN campagne. Met de campagne willen zij de cateringsector een hart onder riem steken en de cateringrestaurants weer vol krijgen.

Lees bericht


Combinatie TAPP en Heineken geeft horecabedrijf insights

Insights - TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. Het bedrijf dat data verzamelt voorziet Nederlandse horecaondernemers van inzichten op basis van verkoopdata waarmee zij hun bedrijf beter kunnen laten aansluiten op de markt. Door de samenwerking komt de informatie van de scale-up op grote schaal beschikbaar.

Lees bericht

Strandpaviljoens mogen van de minister van de winter blijven staan

Strandpaviljoens – De strandexploitanten mogen in principe hun paviljoens laten staan deze winter. Voorwaarde is dat de waterschappen en kustgemeenten instemmen met het akkoord dat Minister Cora van Nieuwenhuizen op het verzoek van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) om de niet-permanente strandbedrijven de mogelijkheid te bieden hun locaties ook deze winter te mogen laten staan.

Lees bericht

Sligro gelooft in krachtig herstel ondanks omzetdaling

Groothandel – Ondanks het omzetverlies over de eerste maanden van dit jaar door alle coronamaatregelen, ziet Sligro de komende periode met vertrouwen tegemoet. Zo is de groothandel gestart met de bouw van een nieuw vers-distributiecentrum in Veghel, is de ombouw van de zelfbedieningslocaties naar de 3.0 formule hervat met de verbouwing van Sligro Heerlen en wordt gestart met een bezorgservicelocatie in Gent...

Lees bericht


Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid