Initiatief ‘Help de Horeca’ ondersteunt horecaondernemers


Ondersteuning - Met ‘Help de Horeca’, een nieuw initiatief, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met een aantal horecapartners de Nederlandse horecaondernemers in deze moeilijke periode. Mensen kunnen een waardebon kopen, die later is te verzilveren, maar waardoor ondernemers toch inkomsten krijgen. Bedoeling van de waardebon is dat later iedereen weer volop kan genieten van het eigen favoriete restaurant of café.

Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan”. Volgens d KHN-directeur is juist het feit dat veel partijen het initiatief ondersteunen van belang. “Samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”

Help de Horeca

De waardebonnen kunnen door mensen die de horeca een warm hart toe dragen, worden aangeschaft via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl. “Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging geopend zijn.” De bonnen zijn te verzilveren zodra de restaurants weer open zijn. “De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen”, aldus Beljaarts.

Aanmelden

Horecaondernemers die zich willen aanmelden voor het initiatief kunnen dat vanaf vandaag doen op de website www.helpdehoreca.nl. Mensen die de waardebonnen willen komen kunnen vanaf vrijdag 12:00 terecht om een een waardebon van het eigen favoriete café, restaurant of kroeg aan te schaffen

Partners

KHN werkt samen met verschillende partner aan dit initiatief voor de horeca. Zo doen mee Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro, Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, FOOX, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok, CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat.

HorecaHelpt

Naast dit initiatief ziet KHN  ook kleinere initiatieven ontstaan. Daarom lanceert de belangenvereniging een online platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn/haar initiatief kan delen. Op die manier biedt HorecaHelpt een plek om vraag en aanbod samen te brengen, De hashtag daarvoor op facebook is #HorecaHelpt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws







KHN en Curaçao Restaurant Association gaan samenwerken

Samenwerking - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Curaçao Restaurant Association (CRA) zijn een samenwerking aangegaan, waarbij Curaçao een nieuwe KHN-afdeling wordt. Dit betekent dat horecaondernemers op Curaçao binnenkort kunnen profiteren van de diensten van het KHN-lidmaatschap.

Lees bericht

Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid