innocent zet zich in voor wereldwijde en lokale vergroening

Campagne - B Corp innocent, bekend van de smoothies en sappen, zet dit jaar in op vergroening met hun campagne ‘De Grote Vergroening’. Een wereldwijd project waarbij innocent lokale bebossings- en boomgaardprojecten ondersteunen, om zo CO₂ uit de atmosfeer op te nemen.
Het doel is om wereldwijd 2 miljoen hectare land te vergroenen in samenwerking met South Pole, een organisatie die bedrijven helpt met hun duurzaamheidsstrategie. Ook in lokale gemeenschappen wil innocent vergroenen. Zo worden er samen met Trees For All dit jaar 1.700 bomen in Nederland geplant en beschermd worden. Jiri Staats, head of brand Benelux van innocent: ‘We werken er hard aan om in 2025 compleet CO2-neutraal te zijn. We proberen onze uitstoot zo veel mogelijk te reduceren, onder andere met onze CO2-neutrale fabriek de Blender in Rotterdam, en wat we niet weten te reduceren compenseren we. Ons CO2-neutrale sinaasappelsap en de wereldwijde klimaatactieprojecten zijn een goed begin. En met onze nieuwe campagne 'De Grote Vergroening' willen we zoveel mogelijk mensen enthousiasmeren en inspireren om ook te vergroenen.’
Afgelopen tijd was de campagne te zien in-store, Out of Home en middels een activatie in samenwerking met een flitsbezorger. Tot eind oktober zal de campagne nog te zien zijn in online video en op social media.
Bron: innocent/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Climate Neutral Certified’-keurmerk voor Simon Lévelt
Koffie - Speciaalzaak Simon Lévelt heeft een belangrijk duurzaamheidsdoel behaald: sinds afgelopen maand is al hun koffie ‘Climate Neutral Certified’. Dit klimaatneutrale keurmerk garandeert dat een organisatie alle mogelijke maatregelen neemt om CO2-uitstoot te verminderen en de rest te compenseren. De stip op de horizon is daarbij zero emission in 2050.
Lees berichtLekkerland zet meer in op biologisch fruit
Groothandel - Lekkerland is een nieuwe samenwerking aangegaan met Organto, een innovatieve leverancier van verse biologische groenten, fruit en kruiden. Met de komst van Organto’s I AM Organic assortiment speelt Lekkerland in op de specifieke behoeften van de bewuste Nederlandse consument.
Lees berichtChaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat
Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.
Lees berichtAH maakt B-Corps-merken online beter zichtbaar
Duurzaamheid - Merken die zich inzetten voor een betere wereld krijgen vanaf vandaag binnen de webshop van Albert Heijn een beter podium. AH gaat als eerste supermarktketen online een aparte categorie aanmaken voor producten van B Corps.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Dongen moet in 2023 CO2-neutraal zijn
Duurzaamheid - Coca-Cola gaat er voor zorgen dat de fabriek in Dongen vanaf 2023 volledig CO2-neutraal is. De doelstelling maakt onderdeel uit van een veel bredere ambitie van Coca-Cola European Partners (CCEP).
Lees berichtSPA klimaatneutraal en zet volgende stap in recyclen
Frisdranken – SPA heeft sinds kort de mineraalwaters en frisdranken officieel klimaatneutraal. Het bedrijf ontving daarvoor het internationaal erkende CO2-neutraal label. Daarmee heeft SPA de doelstelling gerealiseerd die het bedrijf zichzelf in 2010 stelde, maar een nieuw uitdagend doel voor 2030 ligt inmiddels vast. Ook zet het bedrijf een volgende stap met recyclen.
Lees bericht