ISS doneert 1 miljoen kommen soep aan Voedselbanken


V.l.n.r.: Milco Aarts (Soupalicious), Jerry van Ulden (ISS Facility Services) en Tom Hillemans (Voedselbanken Nederland)

Donatie - Facilitair dienstverlener ISS Facility Services is een samenwerking gestart met het sociale soepmerk Soupalicious. Dit partnerschap levert de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op per jaar. Een prachtige stap om honger door armoede tegen te gaan.

Soepmaker Soupalicious werkt volgens de one-for-one formule wat inhoudt dat wie een kom Soupalicious ook een kom soep doneert aan de voedselbank. Tot op heden doneerde de sociale onderneming samen met zijn klanten al meer dan 2.5 miljoen kommen soep. Afnemers zijn onder meer Albert Heijn en SPAR, horeca en steeds meer cateraars die de soepen serveren in bedrijfsrestaurants van instellingen en bedrijven als SHELL, Heineken, PwC, APG, Accenture en vele anderen.

Vice-voorzitter van Voedselbanken Nederland, Tom Hillemans, is blij met de extra soepen van ISS Facility Services. “Als voedselbanken kampen we met een groot gebrek aan voedsel voor een groeiend aantal klanten. Wekelijks helpen we 120.000 mensen. De laatste maanden was er een groei van 30 procent. Soupalicious doneert gezonde soepen en deze miljoen extra kommen zijn heel belangrijk voor ons en dus meer dan welkom.”

Voedselverspilling

De soepen voor de voedselbanken, merknaam Souprise, worden bereid met hoogwaardige reststromen waardoor er jaarlijks ook vele duizenden kilo’s goed voedsel van vernietiging worden gered. Aangezien elke vernietigde kilo reststromen 1 kilo CO2-uitstoot oplevert, wordt hiermee ook veel CO2-uitstoot voorkomen.

Soupalicious

Volgens oprichter en directeur Milco Aarts is de samenwerking met ISS Facility Services ‘een geweldige stap om honger door armoede aan te pakken’. Aarts: “We werken samen met steeds meer cateraars waardoor we ook steeds meer soepen kunnen doneren aan de voedselbanken, maar ISS is de eerste facilitair dienstverlener die er uit duurzaamheidsoverwegingen voor kiest om alle vloeibare soepen bij Soupalicious te bestellen. Dat is een ongekende boost, want dat betekent minimaal 200.000 liter soep extra per jaar voor de voedselbanken. Dit komt bij de huidige 200.000 liter die we dit jaar via andere klanten doneren. Dat is bij elkaar 2 miljoen kommen soep voor de voedselbanken in 2023.” Jerry van Ulden, Chief Commercial Officer en Directeur Food Services a.i. van ISS Nederland vult aan:  “De krachtenbundeling tussen Soupalicious en ISS bestaat al enige jaren en wordt nu verder uitgebreid. Met het volume van ruim 1 miljoen kommen soep per jaar voor de voedselbanken in Nederland kunnen we nu een nog grotere impact maken.”

Bron: ISS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales

Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.

Lees bericht



Cateringsector gaat voedselverspilling in kaart brengen

Catering – Elf ondernemingen in de cateringsector en twee brancheverenigingen hebben gezamenlijk besloten werk te gaan maken van voedselverspilling en starten met het in kaart brengen van de hoeveelheid voedsel dat wordt verspild. Het gaat om alle sectoren waarin de cateraars actief zijn, dus bedrijfskantines, zorginstellingen en schoolkantines.

Lees bericht

Vitam start met ‘No Time to Waste Wall’

Catering – In de strijd tegen voedselverspilling is cateraar Vitam op een van de locaties van CFD (Belastingdienst) gestart met een ‘No Time to Waste Wall’. In deze automaat zijn diverse samengestelde producten te vinden die zijn gemaakt van ingrediënten die anders zouden worden weggegooid.

Lees bericht






© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid