ISS doneert 1 miljoen kommen soep aan Voedselbanken


V.l.n.r.: Milco Aarts (Soupalicious), Jerry van Ulden (ISS Facility Services) en Tom Hillemans (Voedselbanken Nederland)

Donatie - Facilitair dienstverlener ISS Facility Services is een samenwerking gestart met het sociale soepmerk Soupalicious. Dit partnerschap levert de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op per jaar. Een prachtige stap om honger door armoede tegen te gaan.

Soepmaker Soupalicious werkt volgens de one-for-one formule wat inhoudt dat wie een kom Soupalicious ook een kom soep doneert aan de voedselbank. Tot op heden doneerde de sociale onderneming samen met zijn klanten al meer dan 2.5 miljoen kommen soep. Afnemers zijn onder meer Albert Heijn en SPAR, horeca en steeds meer cateraars die de soepen serveren in bedrijfsrestaurants van instellingen en bedrijven als SHELL, Heineken, PwC, APG, Accenture en vele anderen.

Vice-voorzitter van Voedselbanken Nederland, Tom Hillemans, is blij met de extra soepen van ISS Facility Services. “Als voedselbanken kampen we met een groot gebrek aan voedsel voor een groeiend aantal klanten. Wekelijks helpen we 120.000 mensen. De laatste maanden was er een groei van 30 procent. Soupalicious doneert gezonde soepen en deze miljoen extra kommen zijn heel belangrijk voor ons en dus meer dan welkom.”

Voedselverspilling

De soepen voor de voedselbanken, merknaam Souprise, worden bereid met hoogwaardige reststromen waardoor er jaarlijks ook vele duizenden kilo’s goed voedsel van vernietiging worden gered. Aangezien elke vernietigde kilo reststromen 1 kilo CO2-uitstoot oplevert, wordt hiermee ook veel CO2-uitstoot voorkomen.

Soupalicious

Volgens oprichter en directeur Milco Aarts is de samenwerking met ISS Facility Services ‘een geweldige stap om honger door armoede aan te pakken’. Aarts: “We werken samen met steeds meer cateraars waardoor we ook steeds meer soepen kunnen doneren aan de voedselbanken, maar ISS is de eerste facilitair dienstverlener die er uit duurzaamheidsoverwegingen voor kiest om alle vloeibare soepen bij Soupalicious te bestellen. Dat is een ongekende boost, want dat betekent minimaal 200.000 liter soep extra per jaar voor de voedselbanken. Dit komt bij de huidige 200.000 liter die we dit jaar via andere klanten doneren. Dat is bij elkaar 2 miljoen kommen soep voor de voedselbanken in 2023.” Jerry van Ulden, Chief Commercial Officer en Directeur Food Services a.i. van ISS Nederland vult aan:  “De krachtenbundeling tussen Soupalicious en ISS bestaat al enige jaren en wordt nu verder uitgebreid. Met het volume van ruim 1 miljoen kommen soep per jaar voor de voedselbanken in Nederland kunnen we nu een nog grotere impact maken.”

Bron: ISS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht


Shell Café introduceert ijskoffies met Lattiz

Introductie – Shell en FrieslandCampina werken met het merk Lattiz al lange tijd samen. Samen zorgen zij voor miljoenen kopjes koffie langs de weg. Die samenwerking wordt nu uitgebreid met de introductie van ijskoffie met de Lattiz, het systeem dat zorgt opschuimmelk.

Lees bericht

Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht



OK Nederland opent in Diemen 100e vestiging

Tankstation - Voormalig Shell-tankstation ‘Diemerpolderweg’ in Diemen is volledig omgekleurd naar de huisstijl van OK. Diemen is de 100ste tankstationlocatie van OK. Het station heeft ook een nieuw OK Café gekregen. OK Café is een eigen shopconcept van OK Nederland.

Lees bericht

Heineken volop van start met EK-activatieprogramma

Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid