ISS doneert 1 miljoen kommen soep aan Voedselbanken


V.l.n.r.: Milco Aarts (Soupalicious), Jerry van Ulden (ISS Facility Services) en Tom Hillemans (Voedselbanken Nederland)

Donatie - Facilitair dienstverlener ISS Facility Services is een samenwerking gestart met het sociale soepmerk Soupalicious. Dit partnerschap levert de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op per jaar. Een prachtige stap om honger door armoede tegen te gaan.

Soepmaker Soupalicious werkt volgens de one-for-one formule wat inhoudt dat wie een kom Soupalicious ook een kom soep doneert aan de voedselbank. Tot op heden doneerde de sociale onderneming samen met zijn klanten al meer dan 2.5 miljoen kommen soep. Afnemers zijn onder meer Albert Heijn en SPAR, horeca en steeds meer cateraars die de soepen serveren in bedrijfsrestaurants van instellingen en bedrijven als SHELL, Heineken, PwC, APG, Accenture en vele anderen.

Vice-voorzitter van Voedselbanken Nederland, Tom Hillemans, is blij met de extra soepen van ISS Facility Services. “Als voedselbanken kampen we met een groot gebrek aan voedsel voor een groeiend aantal klanten. Wekelijks helpen we 120.000 mensen. De laatste maanden was er een groei van 30 procent. Soupalicious doneert gezonde soepen en deze miljoen extra kommen zijn heel belangrijk voor ons en dus meer dan welkom.”

Voedselverspilling

De soepen voor de voedselbanken, merknaam Souprise, worden bereid met hoogwaardige reststromen waardoor er jaarlijks ook vele duizenden kilo’s goed voedsel van vernietiging worden gered. Aangezien elke vernietigde kilo reststromen 1 kilo CO2-uitstoot oplevert, wordt hiermee ook veel CO2-uitstoot voorkomen.

Soupalicious

Volgens oprichter en directeur Milco Aarts is de samenwerking met ISS Facility Services ‘een geweldige stap om honger door armoede aan te pakken’. Aarts: “We werken samen met steeds meer cateraars waardoor we ook steeds meer soepen kunnen doneren aan de voedselbanken, maar ISS is de eerste facilitair dienstverlener die er uit duurzaamheidsoverwegingen voor kiest om alle vloeibare soepen bij Soupalicious te bestellen. Dat is een ongekende boost, want dat betekent minimaal 200.000 liter soep extra per jaar voor de voedselbanken. Dit komt bij de huidige 200.000 liter die we dit jaar via andere klanten doneren. Dat is bij elkaar 2 miljoen kommen soep voor de voedselbanken in 2023.” Jerry van Ulden, Chief Commercial Officer en Directeur Food Services a.i. van ISS Nederland vult aan:  “De krachtenbundeling tussen Soupalicious en ISS bestaat al enige jaren en wordt nu verder uitgebreid. Met het volume van ruim 1 miljoen kommen soep per jaar voor de voedselbanken in Nederland kunnen we nu een nog grotere impact maken.”

Bron: ISS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Een taartje tegen eenzaamheid bij Shell Café

Petrol – Shell biedt in de Week tegen de Eenzaamheid van 28 september t/m 4 oktober 2023 Ouwe Taart aan, hét taartje met sociale impact. Bij de inkoop van elk taartje gaat er automatisch een bijdrage naar stichting Met je hart. Shell doneert daarbovenop €0,50 per verkocht taartje. Stichting Met je hart helpt eenzaamheid onder ouderen te verzachten door lokale ontmoetingen te organiseren.

Lees bericht



Veiling tankstations brengt bijna 300 miljoen euro op

Petrol – Woensdag werden de huurrechten van 27 tankstationlocaties langs de Nederlandse rijkswegen geveild door de overheid. De huurrechten werden voor bijna 300 miljoen geveild (289.198.501 euro). Zes locaties veranderden van eigenaar. Zeventien locaties werden voor het eerst geveild en tien locaties zijn al eens eerder geveild (of vallen niet onder de overgangsbepalingen van de Wet). De overheid zelf hield aan de veiling 117,8 miljoen...

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid