Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X


Wagyu rundvlees is te herkennen aan de gemarmerde structuur van het vlees

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Wagyu vlees is door de verfijnde marmering en boterachtige smaak symbool van ultieme luxe in de gastronomische wereld. EKO Wagyu X benadert die eigenschappen, maar dan tegen prijzen die de drempel verlagen voor restaurants om Wagyu-vlees op de kaart te zetten. Het merk spreekt daardoor een nieuw, breed segment aan in de markt. Met EKO Wagyu X kunnen de chefs met een eigen signatuur gerechten op tafel zetten, wat voorheen alleen bereikbaar was voor toprestaurants.

Selectie

Om het vlees de unieke smaak en marmering te geven worden de runderen 350+ dagen gevoerd met een graandieet. Voordat het zover is worden de runderen zorgvuldig geselecteerd via een complex fokprogramma. Als dat is gebeurd worden de geselecteerde runderen vanaf hun geboorte grootgebracht op weilanden van gerenommeerde rundveeboerderijen in Australië. Daar kunnen ze in een natuurlijke omgeving vrij van stress en met zorg en aandacht opgroeien, zonder groeibevorderende hormonen. EKO Wagyu X is ook volledig traceerbaar, wat zorgt voor transparantie in de herkomst van elk stuk dat wordt geserveerd.

Bron: Jan Zandbergen Group/@FoodClicks

Niet alleen de toprestaurants kunnen het Wagyu rundvlees nu op de menukaart zetten

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht

Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht

Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht


ING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO

Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid