Jan Zandbergen Group lanceert slow cooked-range Chevide

Introductie - Onder de naam ‘Chevide’ biedt Jan Zandbergen Group vanaf half februari 2022 een serie slow-cooked voorgegaarde vleesproducten aan voor de horeca. Met deze producten kunnen koks langzaam gegaarde, smaakvolle vleesgerechten van constante hoge kwaliteit bieden aan hun gasten, zonder dat het ze veel tijd kost in de keuken, aldus het bedrijf uit Veenendaal.
Personeelsgebrek in keuken is steeds vaker een realisteit. Daardoor wordt het lastiger om producten met een lange voorbereidingstijd op het menu te zetten. Jan Zanbergen Group is van mening met Chevide’ daarop het antwoord te hebben, omdat slow-cooked gerechten zoals stoofvlees, buikspek en pulled pork nu wel op de kaart gezet kunnen worden.
Voor chefs, door chefs
De producten van Chevide zijn bereid vanuit vakmanschap, door een samenwerking tussen slagers en chefs. De producten zijn slow-cooked, meestal sous-vide gegaard. Het vlees wordt veelal voorzien van kruiden, marinade of een rub- vacuümverpakt verwarmd in een waterbad op relatief lage en constante temperatuur. Een geleidelijke en gelijkmatige garing is het resultaat. Hierdoor blijven volume, smaak, sappen, vitamines en optimale textuur in grotere mate aanwezig, aldus het bedrijf. Doordat de juiste garing reeds is gedaan, hoeven de producten in de keuken alleen nog afgemaakt te worden.
Vers en bevroren
Het Chevide assortiment varieert van rund tot kalf, varken, wild en gevogelte en biedt restaurants zo verschillende opties om de menukaart te verrijken. Door de slow-cooked garing kent het vlees een lange houdbaarheid. De producten kunnen zowel vers als bevroren geleverd worden. De verse items hebben een houdbaarheid van 42 dagen.
Bron: Jan Zandbergen Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Horeca krijgt groter podium op Recreatie Vakbeurs 2023
Vakbeurzen – De Recreatie Vakbeurs gaat het horecagedeelte op de beursvloer verder uitbreiden. Afgelopen editie werd het horecasegment voor het eerst toegevoegd aan de beurs.
Lees bericht‘Bourgondische’ groothandel Hanos Maastricht geopend
Groothandel – 40.000 vierkanter meter oppervlakte en meer dan 100.000 producten. Hanos laat in Maastricht zien wat het in huis heeft. Een unieke vestiging met een bourgondische twist, zo schrijft Hanos en dat werd door de foodprofessionals bevestigd.
Lees berichtGastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben
Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.
Lees berichtCasual dining concept Vegitalian heeft internationale groeiambitie
Horecaconcept - De prijswinnende horecaondernemers achter het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaan intensief samenwerken met een groep impact-investeerders om de stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-SQUARE in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen. Begin april heropent het eerste restaurant aan de Schoutenstraat in Utrecht.
Lees berichtInstock wil meer voedsel redden en gaat verhuizen
Voedselverspilling - Instock heeft inmiddels meer dan 2 miljoen kg aan eten gered van verspilling. Dit jaar verwacht Instock meer dan een miljoen kilo te redden. Om de grotere hoeveelheden met eten te kunnen ontvangen verhuist Instock in april met hun Food Rescue Center naar Diemen naar een grotere locatie.
Lees berichtEerste Aziatische taobento-sushishop opent in Almere
Horecaconcept - Zaterdag 4 maart is de eerste vestiging van taobento opengegaan in Nederland. Initiatiefnemers Justin Goes en Joost Labadie achter het horecaconcept hadden Almere uitgekozen als startlocatie. Bedoeling van de voormalige managers van Subway is dat het van origine Franse Aziatische foodconcept de komende jaren gaat groeien. Niet alleen in Nederland, maar ook daar buiten. In Frankrijk heeft taobento al...
Lees bericht