Jan Zandbergen Group opent nieuw innovatiecentrum


Ter gelegenheid van de officiële opening werd het evenement ‘The Taste of Innovation’ georganiseerd

Uitbreiding – Onlangs opende Jan Zandbergen Group hun nieuwe Food Innovatiecentrum in Veenendaal. Het nieuwe centrum gaat een grote rol spelen in de transitie naar meer plantaardig die het voormalige vleesbedrijf momenteel doormaakt.

Ter gelegenheid van de officiële opening werd het evenement ‘The Taste of Innovation’ georganiseerd. Genodigden konden onder andere luisteren naar lezingen van de Rabobank en Wageningen University, maar er kon vooral veel geproefd worden van zowel dierlijke als plantaardige eiwitinnovaties. Jan Zanbergen wil een belangrijke speler zijn in de eiwittransitie. Vandaar dat CEO Peter-Paul Zandbergen blij is met het nieuwe centrum. “Dit innovatiecentrum is een plek waar onze afdelingen, klanten en instanties samenkomen. Waar we nieuwe producten kunnen ontwikkelen en verschillende manieren kunnen onderzoeken om deze te produceren met het oog op duurzaamheid.”

Demonstratie

In het nieuwe innovatiecentrum bevindt zich onder andere een ‘Experience Center’, waar bezoekers kookdemonstraties en proeverijen kunnen bijwonen. Naast een volledig ingerichte professionele keuken, is er een volledig Research & Development onderzoekslab. Het eigen team van productontwikkelaars ontwikkelen nu al meer dan 100 producten per jaar.

Jan Zandbergen group

De Jan Zandbergen Group bestaat uit: Jan Zandbergen; Importeur en leverancier van grondstoffen, halffabricaten, producten en concepten op het gebied van vlees, gevogelte, biologisch vlees en plantaardige vleesvervangers. Diviande; Producent en verpakker van diepvriesvlees, vers voorverpakt vlees en vleesvervangers en de Future Food Group; Productontwikkelaar met een sterke focus op vegetarische, plantaardige en biologische vleesopvolgers.

Bron: Jan Zandbergen/@FoodClicks

Tijdens de opening konden er producten worden geproefd met de vraag is dit een vleesproduct of plantaardig?

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra

Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.

Lees bericht


Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht


Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Lees bericht


IKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog

Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid