Jimmy’s bouwt nieuwe duurzame hoofdvestging in Ridderkerk

Hoofdkantoor - Jimmy Products, de producent van Jimmy’s Popcorn, Nachos en Dips, heeft bekend gemaakt dat het een nieuwe hoofdvestiging gaat bouwen op het bedrijventerrein Dutch Fresh Port in Ridderkerk. Dit nieuwe bedrijvenpark is uitsluitend bestemd voor circulaire en duurzame agrofood-bedrijven. Jimmy’s wil hier de eigen ambities op het terrein van duurzaamheid verwezenlijken.
In het nieuwe pand integreert Jimmy’s verduurzamingsoplossingen als wind- en zonne-energie en biogas, en een speciaal gescheiden afvoersysteem voor afval-, hemel- en proceswater. Bovendien stelt de nieuwe huisvesting het bedrijf in de gelegenheid om het hoofdkantoor, productie, verpakking, warehouse en distributie in één pand van ruim 17.000m2 onder te brengen en hierdoor efficiënter te opereren. CEO Arjan Hooijmeijer: “Door de voortdurende groei en het succes van ons bedrijf zijn we de laatste jaren uit ons jasje gegroeid. Het nieuwe pand zal ons tot drie keer zoveel werkbare ruimte bieden als op onze huidige twee locaties in Nederland”. Er komen circa 90 mensen op de nieuwe locatie te werken. De nieuwe locatie zal volgens planning eind 2024 in gebruik worden genomen.
Horeca
Jimmy’s is sinds 1992 actief voor hoofdzakelijk bioscopen en supermarkten. Eind 2021 is Jimmy’s uitgeroepen tot het bestverkopende popcornmerk in Nederland en België. Ook de afzet in andere kanalen, zoals de horeca blijft groeien.
Bron: Jimmy’s/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lidl scoort als supermarkt het beste in versmaaltijden
Onderzoek – Van alle supermarkten krijgt Lidl de beste waardering voor haar versmaaltijden. Dit blijkt uit onderzoek van GfK waarin klanten van de verschillende landelijke supermarkten versmaaltijden op een 15-tal aspecten hebben beoordeeld.
Lees berichtCBL wil stabiel kabinet dat uitdagingen gaat aanpakken
Politiek - Stabiliteit en duidelijkheid zijn de komende formatieperiode van belang. Dat benadrukt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) in reactie op de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van gisteren. De branchevereniging ziet vooral de noodzaak van een stabiel kabinet om Nederland de komende jaren verder vooruit te helpen.
Lees berichtOok tuincentrum wordt inzamelpunt voor statiegeldfles en -blik
Tuincentra - Statiegeld Nederland en Brand Masters realiseren samen inzamelpunten voor statiegeldflessen en -blikjes in tuincentra door het hele land. Met de nieuwe inname-appraten in tuincentra willen Brand Masters en Statiegeld Nederland het inleveren van flessen en blikjes nog makkelijker maken.
Lees berichtSNACKWITHBENEFITS kleurt vriesvak groen bij Sligro
Actie – SNACKWITHBENEFITS kleurt op duurzame dinsdag 5 september het vriesvak van Sligro groen met het eerste compleet duurzame vriesvak. Niet alleen in eigen producten, maar ook andere producten die de wereld beter maken. De groene vriezer staat tot en met 30 september bij de Sligro in Rotterdam Zuid.
Lees berichtNettorama en Boni samen verder als Nettorama
Fusie - Nettorama en Boni gaan fuseren, zo hebben de bedrijven vandaag bekend gemaakt. Boni verdwijnt als supermarktformule en alle winkels worden omgebouwd naar de formule van merkendiscounter Nettorama. Gezamenlijk hebben Nettorama en Boni circa 80 supermarkten en zo’n 6.800 medewerkers.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees bericht