Benoeming – Per 18 november aanstaande is Johan Boersma aangesteld als verkoop directeur bij Sodexo Nederland.
Sodexo is een internationale cateraar, actief in 80 landen met zo’n 40.000 medewerkers in dienst. Vorig jaar behaalde het bedrijf een omzet van 22 miljard euro met een resultaat van 665 miljoen euro. Ook in Nederland is het bedrijf in verschillende segmenten, zoals de zorgmarkt, universiteiten en grotere bedrijven actief.
Johan Boersma werkte eerder voor onder andere IRI Nederland, Coca-Cola Enterprises en Jacobs Douwe Egberts Professional in verschillende management functies. De afgelopen anderhalf jaar werkte hij als zelfstandig consultant voor verschillende opdrachtgevers en werkte hij als partner nauw samen met Category & Trade Company.
Boersma gelooft in de kracht en potentie van Sodexo en is zeer gemotiveerd om met een energiek team te gaan werken aan structurele groei voor het bedrijf. Sodexo heeft een mooie uitdagende ambitie voor de komende jaren en met zijn ervaring kan hij een goede bijdrage leveren bij de realisatie ervan.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is een belang uitgangpunt bij Sodexo. Zo wist het bedrijf haar positie als het best beoordeelde bedrijf in haar branche in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) voor het vijftiende opeenvolgende jaar binnen te slepen. Sodexo behaalde de hoogste score in haar sector op een aantal gebieden, waaronder arbeidspraktijken, gezondheid en veiligheid op het werk, lokale impact van bedrijfsactiviteiten, supply chain management, klimaatstrategie en de betrokkenheid van stakeholders.
Bron: @FoodClicks
Benoeming – Per 18 november aanstaande is Johan Boersma aangesteld als verkoop directeur bij Sodexo Nederland.
Sodexo is een internationale cateraar, actief in 80 landen met zo’n 40.000 medewerkers in dienst. Vorig jaar behaalde het bedrijf een omzet van 22 miljard euro met een resultaat van 665 miljoen euro. Ook in Nederland is het bedrijf in verschillende segmenten, zoals de zorgmarkt, universiteiten en grotere bedrijven actief.
Johan Boersma werkte eerder voor onder andere IRI Nederland, Coca-Cola Enterprises en Jacobs Douwe Egberts Professional in verschillende management functies. De afgelopen anderhalf jaar werkte hij als zelfstandig consultant voor verschillende opdrachtgevers en werkte hij als partner nauw samen met Category & Trade Company.
Boersma gelooft in de kracht en potentie van Sodexo en is zeer gemotiveerd om met een energiek team te gaan werken aan structurele groei voor het bedrijf. Sodexo heeft een mooie uitdagende ambitie voor de komende jaren en met zijn ervaring kan hij een goede bijdrage leveren bij de realisatie ervan.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is een belang uitgangpunt bij Sodexo. Zo wist het bedrijf haar positie als het best beoordeelde bedrijf in haar branche in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) voor het vijftiende opeenvolgende jaar binnen te slepen. Sodexo behaalde de hoogste score in haar sector op een aantal gebieden, waaronder arbeidspraktijken, gezondheid en veiligheid op het werk, lokale impact van bedrijfsactiviteiten, supply chain management, klimaatstrategie en de betrokkenheid van stakeholders.
Bron: @FoodClicks
Catering – Een nieuwe samenwerking in hospitality noemen de verenigingen Veneca, ONCE en VOCC het plan om op 1 januari 2024 één gezamenlijk belangenplatform in te richten, waar het gaat om gastvrijheid, eten en drinken op (veelal andermans) locatie. Dit jaar wordt gebruikt om de samenwerking in de vorm van een federatie uit te werken, zo meldt Venenca.
Catering – Onder de naam Carbono Cero lanceert Sodexo CO2-neutrale recepten. De Louisiana Burger en Double Dip Korean Wings zijn twee van de eerste acht recepten die inmiddels al op enkele locaties van Sodexo te verkrijgen zijn.
Analyse - Nederlanders geven steeds meer geld uit aan eten en drinken. In 2023 groeit de foodmarkt naar een omzet €68,9 miljard; dat is een toename van 3,9%. De omzetstijging komt niet alleen door de prijsverhogingen. Consumenten eten en drinken ook vaker buiten de deur en kiezen in de supermarkt steeds meer voor luxe en gemak. Dat blijkt uit de FSIN Beleidsmonitor 2023 die...
Buitenland – De Belgische Colruyt Group introduceert ‘Spar For You’, een nieuw foodserviceconcept gericht op de B2B-klanten van de retailgroep. Het gaat om een 24/7 cateringconcept dat volgens de retailorganisatie past bij de tegenwoordige manier van consumeren binnen een bedrijf met uitdagingen, zoals flexibel werken, werken in shiften en de ‘on-the-go’ consumptie.
Zorg – Totaalleverancier Huuskes in Enschede heeft de eigen Huuskes Shop vernieuwd en deze gepersonaliseerd in vier verschillende bestelplatforms. Waar voorheen de klanten allemaal in dezelfde webshop omgeving zaten, worden zij vanaf dit jaar in vier verschillende webshops onderverdeeld: ziekenhuizen, kleinschalig wonen, grootschalige keukens en restaurants & catering.
Financieel - Werkgevers in de horeca- en cateringsector, die in de vier aanvraagperiodes tussen oktober 2020 en september 2021 gebruikmaakten van de NOW-regeling hebben in veel gevallen nog geen definitieve berekening van de NOW-regelingen aangevraagd. Het gaat om de NOW-aanvragen NOW 3.1, 3.2, 3.3 en 4. Zo’n 11.100 bedrijven hebben daarvoor nog een kleine maand de tijd. Om de bedrijven daarop te wijzen komt het UWV,...