Jopen komt met pilsner en koolhydraatarm bier


Met de ‘Livin La Vida Locarb’, een session IPA, brengt Jopen een craftbier op de markt, die laag zit in calorieën en koolhydraten

Introductie – De meeste bierliefhebbers kennen Jopen vooral van speciaalbieren. Maar de Haarlemse brouwer maakt nu ook een switch naar pilsners, met twee nieuwe varianten. Daarnaast brengt de brouwerij twee speciaalbieren op de markt die laag in calorieën en koolhydraten zijn. Een primeur op de Nederlandse markt.

Jopen, de grootste onafhankelijke craft bier brouwerij van Nederland, verrast met de stap naar het pils-segment. De brouwerij is vooral bekend van de speciaalbieren. Nu worden pilsners geintroduceerd, ‘Juicy Lager’ en ‘Craft Pilsner’. Tegelijkertijd komt de bierbrouwerij met de allereerste ultra-light craft bieren in Nederland, met zowel een IPA- als een witbiervariant.

Moderne pilsners

Pils is verreweg de populairste biersoort met het grootste volume van de totale biermarkt. Ondanks - of misschien wel vanwege - dat volume, is binnen deze categorie nauwelijks sprake van innovatie op smaak, stelt de bierbrouwerij. Tot nu. Met de ‘Craft Pilsner’ en ‘Juicy Lager’ introduceert Jopen twee herkenbare pilsners mét een modern en vol smaakprofiel. Michal Rabiej, Head of Marketing bij Jopen: “Bij Jopen willen we mensen prikkelen en uitdagen om te experimenteren. Ook binnen pils, een trend die is komen overwaaien uit de US. Met deze pilsner bieren wedijveren we niet met gangbare pilsners, maar willen we juist iets toevoegen aan het aanbod. Moderne, smaakvolle pilsners voor mensen die toegankelijk bier zoeken, maar wel met een meer uitgesproken en verrassende smaak. Ideaal voor je borrel of barbeque, een middag in het park of boottocht met je vrienden.”

Ultra-light craft bier

Met de ‘Livin La Vida Locarb’, een session IPA, en de ‘Bright Light’, een ultra-light witbier, brengt Jopen de eerste craft bieren op de Nederlandse markt die ‘lower in carbs & cals’ zijn, oftewel laag in calorieën en koolhydraten. Rabiej: “We spelen met deze nieuwe bieren in op de groeiende trend van een bewustere lifestyle. Dit zie je in veel f&b-categorieën terug, van frisdrank tot boter, maar tot dusver nog niet binnen bier dat verkrijgbaar is op de Nederlandse markt.”

Bron: Jopen/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



FrietHoes wil de Van Dobben van de frietbakkers zijn

Interview - FrietHoes wil niet alleen de lekkerste friet brengen voor de horeca, fastservice, evenementen en voor thuis, maar hecht ook veel waarde aan sociale aspecten. Daarom introduceerde FrietHoes eerder al het Frietje Sociaal, waarbij de koper van een frietje óók een frietje cadeau kan doen aan iemand die het net even meer nodig heeft. Sinds een jaar staat Marcel...

Lees bericht

Birra Moretti introduceert Sale di Mare

Introductie - Birra Moretti introduceert een nieuw biertje: Birra Moretti Sale di Mare. Het gaat om een ongefilterd en daardoor lichttroebel bier met 5,5% alcohol, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout.

Lees bericht




Biermarkt bereidt zich voor op statiegeldsysteem

Horeca – De biermarkt bereid zich voor op statiegeld op blikjes. Honderden miljoenen blikjes bier worden momenteel voorzien een speciaal logo met barcode. Een enorme operatie voor de bierbrouwers, die volgens de koepel Nederlandse Brouwers nog amper zijn hersteld van de coronacrisis.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid