Jopen komt met pilsner en koolhydraatarm bier


Met de ‘Livin La Vida Locarb’, een session IPA, brengt Jopen een craftbier op de markt, die laag zit in calorieën en koolhydraten

Introductie – De meeste bierliefhebbers kennen Jopen vooral van speciaalbieren. Maar de Haarlemse brouwer maakt nu ook een switch naar pilsners, met twee nieuwe varianten. Daarnaast brengt de brouwerij twee speciaalbieren op de markt die laag in calorieën en koolhydraten zijn. Een primeur op de Nederlandse markt.

Jopen, de grootste onafhankelijke craft bier brouwerij van Nederland, verrast met de stap naar het pils-segment. De brouwerij is vooral bekend van de speciaalbieren. Nu worden pilsners geintroduceerd, ‘Juicy Lager’ en ‘Craft Pilsner’. Tegelijkertijd komt de bierbrouwerij met de allereerste ultra-light craft bieren in Nederland, met zowel een IPA- als een witbiervariant.

Moderne pilsners

Pils is verreweg de populairste biersoort met het grootste volume van de totale biermarkt. Ondanks - of misschien wel vanwege - dat volume, is binnen deze categorie nauwelijks sprake van innovatie op smaak, stelt de bierbrouwerij. Tot nu. Met de ‘Craft Pilsner’ en ‘Juicy Lager’ introduceert Jopen twee herkenbare pilsners mét een modern en vol smaakprofiel. Michal Rabiej, Head of Marketing bij Jopen: “Bij Jopen willen we mensen prikkelen en uitdagen om te experimenteren. Ook binnen pils, een trend die is komen overwaaien uit de US. Met deze pilsner bieren wedijveren we niet met gangbare pilsners, maar willen we juist iets toevoegen aan het aanbod. Moderne, smaakvolle pilsners voor mensen die toegankelijk bier zoeken, maar wel met een meer uitgesproken en verrassende smaak. Ideaal voor je borrel of barbeque, een middag in het park of boottocht met je vrienden.”

Ultra-light craft bier

Met de ‘Livin La Vida Locarb’, een session IPA, en de ‘Bright Light’, een ultra-light witbier, brengt Jopen de eerste craft bieren op de Nederlandse markt die ‘lower in carbs & cals’ zijn, oftewel laag in calorieën en koolhydraten. Rabiej: “We spelen met deze nieuwe bieren in op de groeiende trend van een bewustere lifestyle. Dit zie je in veel f&b-categorieën terug, van frisdrank tot boter, maar tot dusver nog niet binnen bier dat verkrijgbaar is op de Nederlandse markt.”

Bron: Jopen/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederland eerste land met tankbier Peroni Nastro Azzurro

Bierbrouwer - Koninklijke Grolsch claimt een wereldprimeur: Nederland wordt het eerste land ter wereld dat Peroni Nastro Azzurro tankbier levert in de horeca vanaf april 2022. Wereldwijd wordt het Italiaanse premium biermerk geserveerd in meer dan 70 landen, maar in geen enkel land ter wereld wordt dit bier al vers getapt uit een biertank, aldus Grolsch.

Lees bericht


Bijna 50 brouwerijen op 9de editie Bierproeffestival

Evenement – Twee jaar heeft het geduurd, maar van 19 tot en met 21 mei wordt in de Grote Kerk in Den Haag de negende editie van het Nederlands Bierproeffestival gehouden. Drie dagen lang presenteren een recordaantal van bijna 50 Nederlandse brouwerijen meer dan 250 bieren.

Lees bericht

Heineken Silver vanaf 28 maart op de tap

Introductie – Het nieuwe, extra verfrissende biertje met een iets lager alcoholpercentage, Heineken Silver, van bierbrouwerij Heineken is vanaf 28 maart verkrijgbaar op de tap. In de supermarkt is Heineken Silver al verkrijgbaar.

Lees bericht

Nieuwe Bud-campagne toont duurzaamheid biermerk

Campagne – Bud lanceert een nieuwe tv-commercial die benadrukt dat elk blikje, flesje en fust van Bud in Nederland wordt gebrouwen met honderd procent hernieuwbare elektriciteit. Het biermerk wil met de campagne de nieuwe duurzame keuze met haar consumenten vieren.

Lees bericht


Brouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond

Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.

Lees bericht

Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid