Jubileumeditie Sial realiseert recordgroei van 8% in bezoek


Niet alleen veel bezoekers uit Nederland op de Sial Paris, ook veel deelnemers uit Nederland

Vakbeurzen - Meer dan 285.000 professionals uit de hele wereld, die 7.500 exposanten konden bezoeken uit 127 landen op meer dan 270.000 m² beursoppervlakte. De beurs kende een recordgroei van 8% in bezoekers.

Van 18 tot en met 23 oktober stonden gedurende vijf dagen in expositiecomplex Paris-Nord Villepinte de toekomstgerichte oplossingen voor de voedseluitdagingen centraal. De SIAL Paris wil op dit punt graag haar rol als essentieel platform voor de food industrie benadrukken.

De Sial Paris, georganiseerd door Comexposium, is onderdeel van het SIAL Network, het grootste foodevent netwerk ter wereld. Met een recordgroei van 8% in bezoekers, kwam het bezoek weer op pre-pandemisch niveau. Audrey Ashworth, directrice van de SIAL Paris: "De SIAL-editie 2024 was bijzonder dynamisch. Iedereen waardeerde het om elkaar live te ontmoeten. De beurs heeft haar positie daarmee als wereldleidende B2B foodbeurs versterkt, met aanzienlijke groei in exposanten en bezoekers".  

Veel bezoek uit Nederland

Op de beurs zijn vooral de zuid Europese landen sterk vertegenwoordigd. Italië, Frankrijk, Spanje en Turkije behoren tot de top 4 gevolgd door China. Ook in bezoekersaantallen behoren Frankrijk, Spanje en Italië tot de toplanden, maar dan gevolgd door Groot- Brittannië en Nederland. Tijdens de beurs wandelden 50 ambassadeurs, 16 parlementariërs en 17 ministers door de gangen, wat het belang van de beurs voor de agrovoedingsindustrie benadrukt. De uitdaging om 10 miljard consumenten op een gezonde en duurzame manier van voedsel te voorzien, staat volgens de organisatie van de Sial dan ook centraal. Dit jaar bood het evenement conferenties en bijeenkomsten, die de milieu-uitdagingen omzetten in kansen voor de foodsector op korte en lange termijn," aldus Nicolas Trentesaux, Managing Director van SIAL. "Tijdens deze speciale editie vond ook een feestelijke avond plaats, met een spectaculaire show ter ere van 60 jaar food exploration."

Leidende rol

De beurs neemt tal van initiatieven die de leidende rol van de Franse vakbeurs moeten bevestigen. Zo ook SIAL Insights, waar onderzoek wordt gedaan en de consumentenverwachtingen en -trends op het gebied van foodinnovatie, out-of-home catering en retail op wereldwijde schaal worden geanalyseerd. Door middel van dit onderzoek deelt de SIAL Paris de belangrijkste trends voor 2024 met professionals en wil het ook consumenten over de hele wereld bewust maken van de noodzaak om betrokken te raken. De resultaten wijzen op het centrale belang van food in ons leven en zijn gebaseerd op 3 belangrijke pijlers: emotie (genieten boven alles, het streven naar smaakplezier), verbinding (de heropleving van gezelligheid na de noodgedwongen onderbreking door de pandemie) en care (onze relatie met food om goed voor onszelf, anderen en de planeet te zorgen).

(In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de innovaties die te zien waren op deze internationale beurs in Parijs)

Bron: Sial/@FoodClicks

Riedel is vaste deelnemer aan de Sial
Remia presenteerde hun nieuwste innovatie, de volledig gesloten sauzendispenser

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten

Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.

Lees bericht






Drukke eerste dag Gastvrij Rotterdam laat veel nieuws zien

Vakbeurzen – Gastvrij Rotterdam beleefde een drukke eerste dag in Ahoy. Vakwedstrijden en de ruim 500 exposanten hadden veel horecaondernemers naar de horecabeurs in Rotterdam gebracht. Opvallend was dat er ook veel jongeren rondliepen. Geen studenten, maar medewerkers van horecabedrijven. Voor veel exposanten gelijk een mogelijkheid om te investeren in een toekomstige klantengroep. Maar er is ook veel nieuws. Meest opvallende? De...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid