Jubileumeditie Sial realiseert recordgroei van 8% in bezoek
Vakbeurzen - Meer dan 285.000 professionals uit de hele wereld, die 7.500 exposanten konden bezoeken uit 127 landen op meer dan 270.000 m² beursoppervlakte. De beurs kende een recordgroei van 8% in bezoekers.
Van 18 tot en met 23 oktober stonden gedurende vijf dagen in expositiecomplex Paris-Nord Villepinte de toekomstgerichte oplossingen voor de voedseluitdagingen centraal. De SIAL Paris wil op dit punt graag haar rol als essentieel platform voor de food industrie benadrukken.
De Sial Paris, georganiseerd door Comexposium, is onderdeel van het SIAL Network, het grootste foodevent netwerk ter wereld. Met een recordgroei van 8% in bezoekers, kwam het bezoek weer op pre-pandemisch niveau. Audrey Ashworth, directrice van de SIAL Paris: "De SIAL-editie 2024 was bijzonder dynamisch. Iedereen waardeerde het om elkaar live te ontmoeten. De beurs heeft haar positie daarmee als wereldleidende B2B foodbeurs versterkt, met aanzienlijke groei in exposanten en bezoekers".
Veel bezoek uit Nederland
Op de beurs zijn vooral de zuid Europese landen sterk vertegenwoordigd. Italië, Frankrijk, Spanje en Turkije behoren tot de top 4 gevolgd door China. Ook in bezoekersaantallen behoren Frankrijk, Spanje en Italië tot de toplanden, maar dan gevolgd door Groot- Brittannië en Nederland. Tijdens de beurs wandelden 50 ambassadeurs, 16 parlementariërs en 17 ministers door de gangen, wat het belang van de beurs voor de agrovoedingsindustrie benadrukt. De uitdaging om 10 miljard consumenten op een gezonde en duurzame manier van voedsel te voorzien, staat volgens de organisatie van de Sial dan ook centraal. Dit jaar bood het evenement conferenties en bijeenkomsten, die de milieu-uitdagingen omzetten in kansen voor de foodsector op korte en lange termijn," aldus Nicolas Trentesaux, Managing Director van SIAL. "Tijdens deze speciale editie vond ook een feestelijke avond plaats, met een spectaculaire show ter ere van 60 jaar food exploration."
Leidende rol
De beurs neemt tal van initiatieven die de leidende rol van de Franse vakbeurs moeten bevestigen. Zo ook SIAL Insights, waar onderzoek wordt gedaan en de consumentenverwachtingen en -trends op het gebied van foodinnovatie, out-of-home catering en retail op wereldwijde schaal worden geanalyseerd. Door middel van dit onderzoek deelt de SIAL Paris de belangrijkste trends voor 2024 met professionals en wil het ook consumenten over de hele wereld bewust maken van de noodzaak om betrokken te raken. De resultaten wijzen op het centrale belang van food in ons leven en zijn gebaseerd op 3 belangrijke pijlers: emotie (genieten boven alles, het streven naar smaakplezier), verbinding (de heropleving van gezelligheid na de noodgedwongen onderbreking door de pandemie) en care (onze relatie met food om goed voor onszelf, anderen en de planeet te zorgen).
(In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de innovaties die te zien waren op deze internationale beurs in Parijs)
Bron: Sial/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Colruyt Group neemt Belgische Delitraiteur over
Overname - Colruyt Group heeft deze week een akkoord bereikt om 100% van de aandelen van Delitraiteur over te nemen. Het bedrijf maakt onderdeel uit van de groep Louis Delhaize. Colruyt wil met de overname groeien in het aanbod convenience.
Lees berichtDuitse REWE opent 50ste REWE Express bij tankstation
Buitenland – Van de week opende het Duitse retailbedrijf REWE haar vijftigste REWE express-shop bij een tankstation. Het gaat om een tankstationlocatie in Düsseldorf.
Lees berichtDrukke eerste dag Gastvrij Rotterdam laat veel nieuws zien
Vakbeurzen – Gastvrij Rotterdam beleefde een drukke eerste dag in Ahoy. Vakwedstrijden en de ruim 500 exposanten hadden veel horecaondernemers naar de horecabeurs in Rotterdam gebracht. Opvallend was dat er ook veel jongeren rondliepen. Geen studenten, maar medewerkers van horecabedrijven. Voor veel exposanten gelijk een mogelijkheid om te investeren in een toekomstige klantengroep. Maar er is ook veel nieuws. Meest opvallende? De...
Lees berichtRemia introduceert nieuwe SaucePro sauzendispenser
Introductie - Remia introduceert op de horecabeurs Gastvrij Rotterdam een nieuw dispensersysteem voor sauzen. De nieuwe SaucePro is volledig in eigen huis ontwikkeld en betreft een gesloten systeem waardoor de hygiëne gewaarborgd is.
Lees berichtBracamonte Convenient Kitchen koopt StarCuisine
Overname - StarCuisine, de specialist in ultraverse gemaksmaaltijden en foodserviceoplossingen, komt volledig in handen van Bracamonte Convenient Kitchen. De overname betekent een aanzienlijke versterking van Bracamonte in retail en foodservice.
Lees bericht60-jarige SIAL Paris komt met speciaal programma
Vakbeurzen – Al meer dan 60 jaar verenigt SIAL Paris professionals van over de hele wereld om de laatste ontwikkelingen in de foodindustrie te bespreken. Als een traditionele ontmoetingsplaats en netwerkevenement, ondersteunt SIAL bedrijven bij het delen van kennis, het opdoen van nieuwe inzichten en het creëren van waardevolle connecties. In 2024 belooft SIAL Paris, die van 19 tot en met 23 oktober wordt...
Lees bericht