Jumbo eerste super met plantaardige specials van YB


Plantaardig - Als eerste supermarktketen zal Jumbo de nieuwe plantaardige producten van foodserviceketen YB in de schappen opnemen. Het gaat om de smaken Overnight Oats en beide varianten van de Soya Specials.

YB speelt al bijna tien jaar in op de trend van verantwoord genietenvanuit de eigen winkelketen. Supermarkt Jumbo gaat nu een tweetal van deze producten in het plantaardige zuivelschap voeren. De producten zijn ook online en in België verkrijgbaar. YB CEO, Wouter Staal: “We hebben jarenlange ervaring met het maken van plantaardige combinaties in onze dertien Barns. Prachtig om deze kennis nu bij een ondernemende organisatie als Jumbo te lanceren.”

Klimaat positief

De producten van YN zijn ook klimaatpositief. Staal: “En daarnaast voorzien van Nutriscore A en gluten- en nootvrij. Bovendien zijn de producten een bron van vezels en eiwitten en bevatten ze geen geraffineerde suikers.” Voor Olaf de Boer, directeur Commercie Jumbo, een belangrijke reden om de producten op te nemen: “Jumbo is altijd op zoek naar innovaties om het aanbod verder te verduurzamen. We zien daarbij een toenemende vraag naar lekkere, gezonde en plantaardige producten. Deze nieuwe producten van YB sluiten hier uitstekend bij aan.”

13 eigen Barns

YB, opgericht in 2012, is een Nederlands missie-gedreven bedrijf. Sinds 2020 opereert het bedrijf klimaat positief. De dertien eigen Barns zijn gevestigd in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport. YB is certified B Corp.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Naamsbekendheid fritz-kola moet groeien via festivals’

Interview - fritz-kola is al sinds 2008 in Nederland beschikbaar. Vooral in de randstad. Toch is er betrekkelijk weinig bekend over het merk dat in 2003 bij onze oosterburen door twee vrienden in de markt werd gezet. @FoodClicks spreekt met een van de oprichters, Mirco Wolf Wiegert. Hij wil naast internationaal campagne voeren, in Nederland toch vooral werken aan naamsbekendheid via de...

Lees bericht


In ‘bewogen Jumbo’-jaar doet La Place het goed

Jaarcijfers – Het overlijden van Jumbo-grondlegger Karel van Eerd, de gebeurtenissen rondom algemeen directeur en medeaandeelhouder Frits van Eerd en de perikelen rondom de supermarktprijzen, mede door inflatie, zorgden voor een bewogen Jumbo-jaar. De gebeurtenissen hadden veel impact, zo laat Jumbo weten in een toelichting op de jaarcijfers. La Place vormde een goede uitzondering. Met een omzet van €107 miljoen zit de...

Lees bericht

YB toont begin volgend jaar de CO2-uitstoot op de kassabon

Formulenieuws – De plantaardige koffie- en lunchketen YB (voorheen Yoghurt Barn) gaat vanaf begin volgend jaar de CO2- uitstoot van de producten vermelden op de kassabon. Hoewel de getoonde cijfers nog wel ter discussie staan, gaat het de founder van de keten, Wouter Staal, vooral om het signaal dat wordt afgegeven. Volgens Staal is het vermelden van de milieuimpact de...

Lees bericht



YB lanceert Pro-assortiment voor de foodservicemarkt

Introductie – YB heeft een Pro-assortiment ontwikkeld voor foodservicebedrijven die hun aanbod willen switchen naar plantaardig. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf in de eigen ‘Barns’ gewerkt aan een assortiment dat het mogelijk maakt voor bedrijven één-op-één over te schakelen, aldus YB.

Lees bericht

Marit van Egmond Foodmanager van het Jaar 2022

Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres (NFC) in het Scheveningse Kurhaus is Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, gekozen tot Foodmanager van het Jaar. Marit van Egmond is de eerste vrouw die de titel mag dragen. Het is dit jaar voor de 25e keer dat er een Foodmanager van het Jaar wordt uitgeroepen.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid