Jumbo en Vermaat aandeelhouders joint venture La Place

Formulenieuws - Het voornemen van La Place om als zelfstandige organisatie verder te gaan en daarmee geen onderdeel meer te zijn van Jumbo, zoals begin juni bekend gemaakt, is per eind augustus definitief. Jumbo en Vermaat worden de aandeelhouders in de joint venture.
De verzelfstandiging was nog onder voorbehoud van advies van de ondernemingsraden en van goedkeuring van de bevoegde mededingingsautoriteit. De goedkeuring hiervoor is inmiddels ontvangen. De activiteiten la Place worden ondergebracht in een zelfstandige joint venture met Koninklijke Jumbo Food Groep en Vermaat als aandeelhouders. Bedoeling van de joint venture is dat de formule sneller kan groeien.
Het La Place servicekantoor, waar vanuit in totaal ruim 70 restaurants in binnen- en buitenland worden ondersteund, gaat verhuizen van het hoofdkantoor van Jumbo in Veghel naar een nieuw eigen kantoor centraal in het midden van het land.
La Place bij Jumbo
Klanten van Jumbo kunnen hun La Place producten bij Jumbo blijven kopen. Het Foodcollege van Jumbo, dat ook recepten voor La Place ontwikkelde, blijft voor Jumbo recepturen, innovaties en versproducten ontwikkelen vanuit de huidige locatie bij de Jumbo Foodmarkt in Veghel. La Place blijft zelf ook doorgaan met het ontwikkelen van recepturen voor haar restaurant assortiment.
Bron: Jumbo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Inkooporganisatie Victoria Trading gaat ook Non-food oppakken
Inkooporganisatie - Toen Jan Vugts in 2009 zijn baan als inkoopdirecteur bij Center Parcs had opgezegd, was het zijn primaire intentie om bedrijven te ondersteunen in de toenmalige crisistijd. Vanuit zijn netwerk en op grond van zijn ervaring wist hij dat hij een bijdrage kon leveren aan verschillende foodservicepartijen. En dat klopte. Nu heeft Vugts op 1 maart afscheid genomen als directeur...
Lees berichtHEMA meest favoriet voor koffie en lunch
Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.
Lees berichtLa Place benoemt Lucas van Schijndel tot Managing Director
Formulenieuws – Lucas van Schijndel (41) is benoemd tot nieuwe Managing Director van horecaketen La Place. Van Schijndel volgt per 1 juni 2025 Ernest van de Voort op, die de functie het afgelopen jaar ad interim heeft vervuld. Van de Voort zal nog wel betrokken blijven bij La Place voor een aantal lopende projecten.
Lees berichtNieuwe koers La Place gericht op jongeren en duurzaamheid
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe koers ingezet. Die nieuwe koers is gericht op een jongere doelgroep, maar kent ook ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Zo wil het bedrijf tot 2027 50% minder voedselverspilling en 80% plant-based ingrediënten realiseren.
Lees berichtING Research voorziet gematigde uitgavengroei in 2025
Analyse - Uit een analyse van ING-transactiedata blijkt dat de vrije consumentenuitgaven gedurende de eerste maanden van dit jaar licht zijn gestegen. Consumenten hebben meer goederen aangeschaft, maar minder diensten afgenomen. Voor de rest van 2025 zijn de signalen gemengd, zo constateert ING Research. Het vertrouwen onder consumenten is laag en de spaarzin hoog, maar de koopkracht neemt toe: een recept...
Lees berichtData in foodservice: van overvloed naar inzicht
Bijeenkomst – Afgelopen week organiseerde Trema Foodnetwerk, het kennisnetwerk voor marketeers in foodservice en onderdeel van Focusplaza, een inspirerende bijeenkomst rondom het thema ‘Data in foodservice’. Marketeers van leveranciers, grossiers en formules kwamen samen om te leren van relevante praktijkvoorbeelden uit de keten. De centrale vraag van de dag: hoe vertaal je de grote hoeveelheid beschikbare data in de foodserviceketen naar...
Lees bericht