Jumbo gaat samenwerken met Makro in zakelijke markt


Samenwerking - Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo beter te kunnen bedienen. Dat laten beide bedrijven maandag weten. Met de samenwerkingsovereenkomst worden bijna duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd.

De uitbreiding zorgt er voor dat Jumbo een ruimer en gericht assortiment aanbieden aan onder andere sportkantines, kleine horeca, MKB-ondernemingen en zorginstellingen. Maar nog belangrijk is dat Jumbo hierdoor totaalleverancier voor haar zakelijke klanten.

Jumbo krijgt door de samenwerking een ruimer online assortiment aan levensmiddelen. Van frisdrank, snacks en maaltijden tot schoonmaakproducten en artikelen voor de koffiecorner. Omdat veel bedrijven grootverpakkingen zoeken, kan Jumbo nu aan deze wens via het Makro-assortiment voldoen.

Jumbo breidde in 2019 al het zakelijke online assortiment uit met ongeveer 200 portie- en grootverpakkingen voor het bedrijfsleven, kinderdagverblijven en zorgorganisaties. Maar met de lange termijn samenwerking met Makro zet Jumbo een duidelijk volgende stap als totaalleverancier voor zakelijke klanten.  Jurriaan Pouw, Manager E-commerce bij Jumbo: “We bieden alle benodigde producten voor het ontbijt, de koffiepauze, lunch en borrel, maar bijvoorbeeld ook kant-en-klaarmaaltijden. Natuurlijk tegen altijd lage prijzen en de optimale service die een vast onderdeel zijn van de Jumbo formule.”

Nieuwe stap

Ook voor Makro is het rechtstreeks leveren aan een foodretailer een nieuwe stap die past bij de ambitie die Makro heeft in de foodservice. Bas Eijssink, CCO Makro: “Makro is er voor alle ondernemers en wij willen iedereen bereiken: grote en kleine ondernemers. Door samen te werken met Jumbo kunnen we ons uitgebreide assortiment voor de zakelijke markt nog breder aanbieden.”

Bron: @FoodClicks

V.l.n.r.: Wibo van Wijk (Manager Inkoop Jumbo), Jurriaan Pouw (Manager E-commerce Jumbo), Paulo Peereboom (CEO Makro Nederland), Tony Webster (CSC Makro Nederland), Kevin Rasenberg (Manager B2B E-commerce Jumbo), Dorien Patberg (Legal Manager Makro Nederland) en Bas Eijssink (CCO Makro Nederland)

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam breekt alle records

Vakbeurzen - Ruim 450 exposanten en 16.757 bezoekers bezochten tijdens de afgelopen dagen Gastvrij Rotterdam. Daarmee is het eerdere record in 2019 met 16.303 bezoekers verslagen en werd de horecavakbeurs afgelopen dagen in Rotterdam Ahoy de grootste editie tot nog toe.

Lees bericht


Frits van Eerd treedt tijdelijk terug als algemeen directeur Jumbo

Persoonlijk - Na zorgvuldig overleg met zijn familie en de Raad van Commissarissen heeft Frits van Eerd besloten tijdelijk terug te treden als algemeen directeur van Jumbo. Hij is een van de verdachten in een groot witwasonderzoek. De beslissing is in het belang van Jumbo genomen en maakt het voor hem ook mogelijk om zich volledig te concentreren op zijn...

Lees bericht

Max&Bien vegan kaas bij Jumbo en Jumbo Online

Supermarkten - De producten van Max&Bien zijn vanaf 3 oktober verkrijgbaar bij een groot aantal van de Jumbo vestigingen en bij Jumbo Online. Max&Bien is de eerste Nederlandse producent die met haar plantaardige alternatieven voor kaas in het vers-schap met ‘dierlijke’ buitenlandse kazen ligt.

Lees bericht



‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’

Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.

Lees bericht

Alcoholvrij bier steeds beter verkrijgbaar in horeca

Analyse – De beschikbaarheid van alcoholvrije bier varianten in de foodservice segmenten: eten, drinken, sporten, gemak, slapen en evenementen nemen toe. Inmiddels heeft 57 procent van de locaties in deze segmenten alcoholvrij bier beschikbaar, voor pils met alcohol ligt dit op 68 procent. Dat schrijft het Rotterdamse databedrijf Datlinq in een analyse.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid