Jumbo gaat samenwerken met Makro in zakelijke markt


Samenwerking - Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo beter te kunnen bedienen. Dat laten beide bedrijven maandag weten. Met de samenwerkingsovereenkomst worden bijna duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd.

De uitbreiding zorgt er voor dat Jumbo een ruimer en gericht assortiment aanbieden aan onder andere sportkantines, kleine horeca, MKB-ondernemingen en zorginstellingen. Maar nog belangrijk is dat Jumbo hierdoor totaalleverancier voor haar zakelijke klanten.

Jumbo krijgt door de samenwerking een ruimer online assortiment aan levensmiddelen. Van frisdrank, snacks en maaltijden tot schoonmaakproducten en artikelen voor de koffiecorner. Omdat veel bedrijven grootverpakkingen zoeken, kan Jumbo nu aan deze wens via het Makro-assortiment voldoen.

Jumbo breidde in 2019 al het zakelijke online assortiment uit met ongeveer 200 portie- en grootverpakkingen voor het bedrijfsleven, kinderdagverblijven en zorgorganisaties. Maar met de lange termijn samenwerking met Makro zet Jumbo een duidelijk volgende stap als totaalleverancier voor zakelijke klanten.  Jurriaan Pouw, Manager E-commerce bij Jumbo: “We bieden alle benodigde producten voor het ontbijt, de koffiepauze, lunch en borrel, maar bijvoorbeeld ook kant-en-klaarmaaltijden. Natuurlijk tegen altijd lage prijzen en de optimale service die een vast onderdeel zijn van de Jumbo formule.”

Nieuwe stap

Ook voor Makro is het rechtstreeks leveren aan een foodretailer een nieuwe stap die past bij de ambitie die Makro heeft in de foodservice. Bas Eijssink, CCO Makro: “Makro is er voor alle ondernemers en wij willen iedereen bereiken: grote en kleine ondernemers. Door samen te werken met Jumbo kunnen we ons uitgebreide assortiment voor de zakelijke markt nog breder aanbieden.”

Bron: @FoodClicks

V.l.n.r.: Wibo van Wijk (Manager Inkoop Jumbo), Jurriaan Pouw (Manager E-commerce Jumbo), Paulo Peereboom (CEO Makro Nederland), Tony Webster (CSC Makro Nederland), Kevin Rasenberg (Manager B2B E-commerce Jumbo), Dorien Patberg (Legal Manager Makro Nederland) en Bas Eijssink (CCO Makro Nederland)

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jubilerend Marketing4Results organiseerde zes impactvolle sessies

Jubileum – Marketing4Results bestaat vijftien jaar. Voor het marketingbureau voor foodservice reden iets waardevols te organiseren. Het werden zes sessies gewijd aan een betekenisvolle economie. Thema’s als plasticreductie, voedselverspilling, onderwijs en true pricing kwamen voorbij, met vooral schokkende cijfers. De foodsector staat voor uitdagingen en wel op korte termijn.

Lees bericht


Jumbo presteert goed, het wachten is op La PLace

Cijfers - Jumbo doet op alle fronten goede zaken, alleen de coronamaatregelen blijven de La Place-restaurants parten spelen. De omzet over het eerste half jaar nam vrijwel volledig autonoom toe met 5,3% ten opzichte van eerste helft 2020 en kwam uit op €5,36 miljard. Een stijging met €268 miljoen. Omdat de groei van 5,3% hoger is dan de gemiddelde marktgroei in de sector van circa 5%,...

Lees bericht








© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid