Jumbo neemt zes locaties van Marqt en Ekoplaza over en blijft groeien


Formulenieuws – Jumbo blijft groeien. Niet alleen in omzet maar ook in aantal locaties. Afgelopen jaar nam de omzet toe met ruim 1 miljard euro, maar steeg het aantal locaties ook fors door de overname van vestigingen van EMTÉ en Agrimarkt. Naast de uitbreiding op een zestal locaties in samenwerking met HEMA voegt de keten daar nu ook nog eens zes 'Udea-locaties' van Marqt en Ekoplaza aan toe. Het bericht van deze Udea-locaties maakt onderdeel uit van de jaarcijfers van Jumbo, waarin de keten bekend maakte dat de omzet van het bedrijf met 14 procent is gestegen tot €8,432 miljard. Zowel in omzet als in aantal locaties groeit het foodbedrijf daarmee harder dan de markt. La Place Ook La Place had een goed jaar achter de rug met een omzetstijging van 10 procent. De omzet voor de restaurantketen komt daarmee uit op €165 miljoen. De groei is vrijwel volledig gerealiseerd door autonome groei in de bestaande vestigingen, waarvan er door de sluiting van warenhuis Hudson’s Bay nu twaalf locaties dit jaar dicht gaan. Nieuwe La Place restaurants die dit jaar werden geopend zijn gevestigd op het vliegveld van Barcelona en in de Amsterdamse Kalverstraat. Deze laatste is een zogenaamd flagshipstore en betreft een heropening. Voor 2020 staan nieuwe vestigingen gepland in onder meer Kopenhagen en Sevilla. Jumbo city-stores De groei in aantallen jumbo-vestigingen betreft niet alleen de supermarkten, maar ook de Jumbo Foodmarkten en de Jumbo city-stores. Met name in die laatste categorie gemakswinkels zoekt de formule steeds meer samenwerking en toenadering met andere partijen. Door de recente overname van een zestal locaties van Udea krijgt Jumbo nu meer toegang tot de stadsgebieden. Eerder al lieten HEMA en Jumbo al weten, ook voor een zestal, locaties op of rondom stationslocaties een gezamenlijke formule te willen gaan ontwikkelen. Belgie Binnen alle Jumbo-formats is ook steeds vaker een verdere integratie te zien van La Place-elementen en La Place-producten. Jumbo laat weten daar in 2020 nog meer werk van te willen maken. Ook zullen steeds vaker foodmarkt-elementen terug te vinden zijn in de Jumbo-supermarkten. Daarnaast wil het bedrijf verder doorgroeien in België. Jumbo heeft in november 2019 in Pelt de eerste supermarkt op Belgische bodem geopend, gevolgd door winkels in Rijkevorsel en Lanaken. De verwachting is dat Jumbo volgend jaar tussen de 12 en 15 nieuwe locaties bij d zuiderbren gaan openen. 10 miljard De consumentenomzet onder de Jumbo formule groeide dit jaar met €1,027 miljard tot € 8,432 miljard. CEO Frits van Eerd: “Als we deze groei ook in 2020 kunnen vasthouden, dan moeten we in staat zijn om onze omzetdoelstelling van €10 miljard in 2021 te behalen. Dat is het jaar waarin ons familiebedrijf honderd jaar bestaat.“ Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Jumbo blijft groeien. Niet alleen in omzet maar ook in aantal locaties. Afgelopen jaar nam de omzet toe met ruim 1 miljard euro, maar steeg het aantal locaties ook fors door de overname van vestigingen van EMTÉ en Agrimarkt. Naast de uitbreiding op een zestal locaties in samenwerking met HEMA voegt de keten daar nu ook nog eens zes 'Udea-locaties' van Marqt en Ekoplaza aan toe. Het bericht van deze Udea-locaties maakt onderdeel uit van de jaarcijfers van Jumbo, waarin de keten bekend maakte dat de omzet van het bedrijf met 14 procent is gestegen tot €8,432 miljard. Zowel in omzet als in aantal locaties groeit het foodbedrijf daarmee harder dan de markt. La Place Ook La Place had een goed jaar achter de rug met een omzetstijging van 10 procent. De omzet voor de restaurantketen komt daarmee uit op €165 miljoen. De groei is vrijwel volledig gerealiseerd door autonome groei in de bestaande vestigingen, waarvan er door de sluiting van warenhuis Hudson’s Bay nu twaalf locaties dit jaar dicht gaan. Nieuwe La Place restaurants die dit jaar werden geopend zijn gevestigd op het vliegveld van Barcelona en in de Amsterdamse Kalverstraat. Deze laatste is een zogenaamd flagshipstore en betreft een heropening. Voor 2020 staan nieuwe vestigingen gepland in onder meer Kopenhagen en Sevilla. Jumbo city-stores De groei in aantallen jumbo-vestigingen betreft niet alleen de supermarkten, maar ook de Jumbo Foodmarkten en de Jumbo city-stores. Met name in die laatste categorie gemakswinkels zoekt de formule steeds meer samenwerking en toenadering met andere partijen. Door de recente overname van een zestal locaties van Udea krijgt Jumbo nu meer toegang tot de stadsgebieden. Eerder al lieten HEMA en Jumbo al weten, ook voor een zestal, locaties op of rondom stationslocaties een gezamenlijke formule te willen gaan ontwikkelen. Belgie Binnen alle Jumbo-formats is ook steeds vaker een verdere integratie te zien van La Place-elementen en La Place-producten. Jumbo laat weten daar in 2020 nog meer werk van te willen maken. Ook zullen steeds vaker foodmarkt-elementen terug te vinden zijn in de Jumbo-supermarkten. Daarnaast wil het bedrijf verder doorgroeien in België. Jumbo heeft in november 2019 in Pelt de eerste supermarkt op Belgische bodem geopend, gevolgd door winkels in Rijkevorsel en Lanaken. De verwachting is dat Jumbo volgend jaar tussen de 12 en 15 nieuwe locaties bij d zuiderbren gaan openen. 10 miljard De consumentenomzet onder de Jumbo formule groeide dit jaar met €1,027 miljard tot € 8,432 miljard. CEO Frits van Eerd: “Als we deze groei ook in 2020 kunnen vasthouden, dan moeten we in staat zijn om onze omzetdoelstelling van €10 miljard in 2021 te behalen. Dat is het jaar waarin ons familiebedrijf honderd jaar bestaat.“ Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht

Groei La Place helpt Jumbo doorbreken omzetgrens van €10 miljard

Formulenieuws - Jumbo ligt nog steeds op koers om de grens van 10 miljard euro omzet te doorbreken. De groei in omzet van de La Place-restaurants, zit na  de coronasluitingen weer aardig in de lift en kan daarbij helpen. Daarnaast zet Jumbo als het gaat om de online-bestellingens en de La Place-restaurants volop in op bezorging.

Lees bericht

Thuisbezorgd gaat boodschappen van Marqt bezorgen

Bezorgdienst - Biologische supermarktketen Marqt gaat samenwerken met Thuisbezorgd.nl. Consumenten kunnen kiezen uit meer dan 300 biologische en milieuvriendelijke producten. De bestelling wordt direct bezorgd vanuit de winkels van Marqt in Amsterdam en Den Haag.

Lees bericht


BenBits opent nieuwe kauwgomfabriek in Nederland

Zoetwaren – Het kauwgommerk BenBits heeft woensdag haar nieuwe kauwgomfabriek in Heerhugowaard geopend. Het kauwgommerk dat in de jaren zeventig een van de eerste suikervrije kauwgoms was, keert nu in Nederland vanuit Italië terug als een natuurlijke, plasticvrije kauwgom.

Lees bericht

Valora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management

Benoeming –  Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid