Jumbo opent achtste Foodmarkt en de eerste in Zeeland


Formulenieuws - Jumbo opende vandaag in Goes de deuren van de achtste Jumbo Foodmarkt in Nederland. De locatie, waar voorheen een Agrimarkt in was gevestigd, is tevens de eerste in Zeeland. Beide aspecten waren voor Jumbo reden de vertrouwde streekproducten van Agrimarkt in het assortiment te houden. Bezoekers van de nieuw Foodmarkt kunnen daarom zelf verse mosselen scheppen. Zeeuwse wel te verstaan. Maar ook andere producten uit Zeeland, zoals de boterbabbelaars en verschillende koekjes en vruchtensappen zijn in het assortiment gebleven. Net als de ruime afdeling tuinplanten. De nieuwe locatie werd geopend door Frits van Eerd, CEO van Jumbo en Colette Cloosterman-van Eerd, mede-eigenaar van Jumbo en als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie bij de supermarktorganisatie. Gezamenlijk opende zij samen met filiaalmanager Paul Duijnstee en zijn team de eerste omgebouwde Agrimarkt. De winkels in Roosendaal, Vlissingen en Middelharnis worden omgebouwd naar de Jumbo formule. Met branchegenoot Lidl bereikte Jumbo eerder overeenstemming over de overname van het vastgoed en de exploitatie van de Agrimarkt supermarkten in Terneuzen en Oud-Beijerland. La Place-elementen Net als in alle andere vestigingen van de Jumbo Foodmarkt kent ook Goes de combinatie van de Jumbo-elementen met die van La Place. Zeker na de opening van Leidsche Rijn is steeds vaker te zien dat de organisatie deze versafdelingen operationeel steeds beter onder controle krijgen. De afdelingen zijn compacter en dichter tegen elkaar aangezet waardoor personeel efficiënter kan worden ingezet, zonder dat het ten koste gaat van de inspiratie voor de klant. Colette Cloosterman-van Eerd: “We spelen continu in op de wensen van klanten en willen verwachtingen blijven overtreffen. Alle ideeën en inspiratie op het gebied van lekker, makkelijk en gezond eten komen samen in Jumbo Foodmarkt Goes.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

Onderzoek – Het aantal mensen dat online boodschappen doet zit in de lift en is sinds 2016 bijna verdubbeld. Het afgelopen jaar hebben bijna 3 miljoen Nederlanders boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, onderzoek van online onderzoekbureau Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Van alle Nederlanders heeft 21% in het afgelopen jaar besteld bij een online...

Lees bericht


Jumbo groeit het hardst in marktaandeel

Supermarkten – Van alle supermarkten in Nederland groeit Jumbo het hardst. Voor een belangrijk deel wordt die groei gerealiseerd door overnames. Opvallende dalers zijn de discounters Aldi en Lidl. Jaarlijks maakt onderzoekbureau Nielsen de marktaandelen bekend. Albert Heijn is nog steeds met afstand de grootste supermarktketen. Vorig jaar liet Albert Heijn voor het eerst een daling ziien. In het overzicht laat...

Lees bericht

Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid