Jumbo sluit zich aan bij twee internationale inkooppartijen


De verskeuken bij Jumbo

Inkoop - Jumbo Supermarkten gaat samenwerken op het gebied van inkoop met andere Europese supermarktketens. Jumbo sluit zich hiervoor aan bij Everest en Epic Partners, twee Europese inkooporganisaties. De samenwerking gaat per direct van start en biedt vanaf 2024 voor Jumbo belangrijke schaalvoordelen.

Everest en Epic Partners hebben de afgelopen jaren een internationaal netwerk van retailers opgezet om de beste voorwaarden te creëren. Zij richten zich beide op onderhandelingen met internationale A-merk leveranciers. Jumbo blijft zelfstandig opereren in de Nederlandse en Belgische markt. Het bedrijf heeft recentelijk haar meerjarenstrategie aangescherpt. Daarbij wil het zich verder onderscheiden door meer te focussen op de unieke combinatie van prijs, assortiment en service.

Sterker

Ton van Veen, CEO van Jumbo: “Deze samenwerking leidt tot een meer gelijkwaardige inkooppositie ten opzichte van internationale A-merk leveranciers en biedt belangrijke schaalvoordelen. Daarmee draagt de samenwerking bij aan een betaalbaar, ruim en relevant assortiment voor onze klanten. Ook geeft het ons de ruimte om verder te investeren, niet alleen in ons assortiment, maar bijvoorbeeld ook in verdere verduurzaming.” Gianluigi Ferrari, CEO van Epic Partners en Everest: “Dankzij de samenwerking met Jumbo wordt Epic Partners de toonaangevende inkooporganisatie in Europa en wordt ook ons internationale inkoopkantoor Everest sterker.”

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods

Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid