Jumbo sluit zich aan bij twee internationale inkooppartijen

Inkoop - Jumbo Supermarkten gaat samenwerken op het gebied van inkoop met andere Europese supermarktketens. Jumbo sluit zich hiervoor aan bij Everest en Epic Partners, twee Europese inkooporganisaties. De samenwerking gaat per direct van start en biedt vanaf 2024 voor Jumbo belangrijke schaalvoordelen.
Everest en Epic Partners hebben de afgelopen jaren een internationaal netwerk van retailers opgezet om de beste voorwaarden te creëren. Zij richten zich beide op onderhandelingen met internationale A-merk leveranciers. Jumbo blijft zelfstandig opereren in de Nederlandse en Belgische markt. Het bedrijf heeft recentelijk haar meerjarenstrategie aangescherpt. Daarbij wil het zich verder onderscheiden door meer te focussen op de unieke combinatie van prijs, assortiment en service.
Sterker
Ton van Veen, CEO van Jumbo: “Deze samenwerking leidt tot een meer gelijkwaardige inkooppositie ten opzichte van internationale A-merk leveranciers en biedt belangrijke schaalvoordelen. Daarmee draagt de samenwerking bij aan een betaalbaar, ruim en relevant assortiment voor onze klanten. Ook geeft het ons de ruimte om verder te investeren, niet alleen in ons assortiment, maar bijvoorbeeld ook in verdere verduurzaming.” Gianluigi Ferrari, CEO van Epic Partners en Everest: “Dankzij de samenwerking met Jumbo wordt Epic Partners de toonaangevende inkooporganisatie in Europa en wordt ook ons internationale inkoopkantoor Everest sterker.”
Bron: Jumbo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jumbo op zoek naar nieuwe CEO na aankondiging vertrek Ton van Veen
Supermarkt - Koninklijke Jumbo Food Groep moet op zoek naar een nieuwe CEO, nu de huidige CEO, Ton van Veen, heeft besloten Jumbo binnen enkele maanden te gaan verlaten. Nog voor het van het jaar wil Van Veen zijn functie neerleggen.
Lees berichtVeel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtRobert ten Brink speelt rol in kerstcommercial Jumbo
Supermarkt - Hoe je de feestdagen ook doorbrengt, het gaat erom dat je samen bent en kunt genieten. Die boodschap stelt familiebedrijf Jumbo Supermarkten centraal in haar nieuwe kerstcampagne.
Lees berichtBas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods
Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.
Lees berichtJumbo introduceert naast Jumbo’s ook Smaakmakers
Supermarkt – Naast de eerder geïntroduceerde productlijn onder Jumbo’s introduceert de supermarktketen nu Smaakmakers. De nieuwe productlijn van 44 innovatieve productenkomt te liggen de ruim 700 winkels in Nederland en België.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees bericht