Jumbo start bezorgservice in centrum Amsterdam


Bezorgservice - Jumbo start vandaag met het thuisbezorgen van boodschappen in het centrum van Amsterdam. Alle klanten binnen de ring van Amsterdam en net daarbuiten kunnen voortaan online via Jumbo.com en de Jumbo app hun boodschappen bestellen. Gebruikers van de service krijgen hun bestelde producten vervolgens tot in de keuken bezorgd. Jumbo richt zich daarmee niet alleen op de aanpak van concurrent AH.nl, maar omdat de supermarktketen ook bezorgt in 100% elektrische bezorgwagen rijdt, bindt de supermarktketen ook direct de strijd aan met bezorgdienst Picnic. Jumbo bezorgde al in Amsterdam, maar heeft het gebied nu verder uitgebreid. Bovendien zijn de bezorgtijden verder uitgerekt. Klanten van Jumbo krijgen nu de keuze uit bezorgslots van 2 uur en 1 uur. Zo kunnen zij straks in Amsterdam ook ’s ochtends tussen 7 en 8 uur hun boodschappen bezorgd krijgen. 100% Elektrisch bezorgen Door de inzet van 100% elektrische bezorgwagens in het centrum van Amsterdam en de rechtstreekse thuisbezorging vanuit een zogeheten hub, maakt Jumbo een duurzaamheidsslag. Jumbo wil de CO2-uitstoot van haar transport tegen 2020 met 50 procent te verminderen ten opzichte van 2008. Doordat Jumbo in Amsterdam gaat leveren vanuit één centraal distributiepunt, stuurt het bedrijf daarnaast ook relatief minder wagens de weg op, kan zij haar capaciteit beter benutten en de bezorging efficiënter plannen. Rijdende supermarkt Om inwoners van het centrum van Amsterdam extra te attenderen op de komst van de Jumbo Bezorgservice, zijn de 100% elektrische bezorgwagens van Jumbo tijdelijk omgebouwd tot rijdende supermarkten. Door middel van QR-codes op de verpakkingen, kunnen klanten hun boodschappen op de stilstaande bezorgwagens direct scannen en toevoegen aan hun online bestelmandje. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

Onderzoek – Het aantal mensen dat online boodschappen doet zit in de lift en is sinds 2016 bijna verdubbeld. Het afgelopen jaar hebben bijna 3 miljoen Nederlanders boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, onderzoek van online onderzoekbureau Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Van alle Nederlanders heeft 21% in het afgelopen jaar besteld bij een online...

Lees bericht


Jumbo groeit het hardst in marktaandeel

Supermarkten – Van alle supermarkten in Nederland groeit Jumbo het hardst. Voor een belangrijk deel wordt die groei gerealiseerd door overnames. Opvallende dalers zijn de discounters Aldi en Lidl. Jaarlijks maakt onderzoekbureau Nielsen de marktaandelen bekend. Albert Heijn is nog steeds met afstand de grootste supermarktketen. Vorig jaar liet Albert Heijn voor het eerst een daling ziien. In het overzicht laat...

Lees bericht

Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid