Just Eat Takeaway boekt 54% omzetplus, maar ook verlies


Minder bestellingen bij Just Eat Takeaway, maar wel een beter resultaat

Bezorgdienst - Just Eat Takeaway, het bedrijf achter de maaltijdleverancier Thuisbezorgd, boekte vorig jaar een omzet van 2,4 miljard euro. Dat is 54 procent meer dan in 2019. Maar ondanks dit resultaat boekte het bezorgbedrijf een verlies van 151 miljoen euro, 31 procent meer dan in het jaar voor corona. Dat heeft het bedrijf woensdag bekendgemaakt.

2020 was niet alleen het jaar van corona, maar ook het jaar waarin de bundeling van Just Eat plaatshad. Mede hierdoor kwam de omzet ook beduidend hoger uit. Voor de Nederlandse groep had de toevoeging van Just Eat geen gevolgen. Just Eat had vooral gevolgen voor het nettoverlies van 151 miljoen over 2020, net als het Amerikaanse bezorgbedrijf Grubhub. Zoals Takeaway al eerder had aangegeven waren dat vooral eenmalige kosten als gevolg van inschakelen van juristen en andere adviseurs.

In klanten steeg Takeaway Just Eat wel fors. Mede door corona werd er fors meer besteld. In 2020 steeg het aantal klanten met 23 procent en werden er 42 procent meer bestellingen gedaan. In Nederland steeg het aantal bestellingen met 30 procent naar 49 miljoen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorgd reikt awards uit aan beste bezorgrestaurants

Verkiezing - Thuisbezorgd.nl reikt jaarlijks de awards uit voor de beste bezorgrestaurants van Nederland. Burgers & Frites uit Rotterdam kwam net als vorig jaar als winnaar uit de bus en ontving de titel: Beste bezorgrestaurant van Nederland. Het was de tiende keer dat de awards werden uitgereikt.

Lees bericht


Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht

Thuisbezorgd.nl verlengt sponsorship met UEFA

Sponsoring - Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt.

Lees bericht

ING: ‘Horeca gaat mager jaar tegemoet in 2024’

Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2024 zijn, met een minimale volumegroei van 1%, mager. Dit komt door de lage economische groei, een licht stijgende werkloosheid, een laag consumentenvertrouwen en oplopende prijzen in de horeca. Dat voorspelt ING Research in een Vooruitzicht Horeca.

Lees bericht



Minder bestellingen en kosten bij Just Eat Takeaway

Analyse -Just Eat Takeaway, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, heeft in het eerste halfjaar minder bestellingen kunnen verzorgen dan een jaar geleden. Door iets hogere bestedingen per bestelling en fors snijden in de kosten heeft het bedrijf toch de winstcijfers aanzienlijk zien verbeteren.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid