Karma Kebab opent eerste vaste horecalocatie in Utrecht


Horeca – Bekendheid heeft Karma Kebab met de veelkleurige plantaardige gerechten gekregen door de deelname aan verschillende festivals. Nu krijgt het plant-based concept een eigen vaste horecalocatie. In Utrecht, in een fietsdepot aan de Kanaalweg. De vestiging in Utrecht is de eerste van de 10 vestigingen die het bedrijf de komende 2 jaar wil gaan openen.

Initiatiefnemers Pascal Labrie, Marcel van der Heijden, Hidde Stolwijk en Ivo van der Pauw van Karma Kebab zien de horecalocatie als volgende stap. De locatie die is uitgezocht past ook bij het ontstaan van Karma Kebab. Gasten ervaren op de nieuwe locatie het vrije festivalgevoel, gecombineerd met een toegankelijke bar en restaurant.

Events

Lekker en guilt-free eten is niet het enige wat er op de locatie aan de Kanaalweg mogelijk is. Ook  evenementen, culturele voorstellingen, muzikale optredens én een uitgebreid assortiment aan (bar)spel -en vermaak zullen onderdeel zijn van het concept. “Kebab komt altijd aan het begin of einde van een legendarische avond. En die avond willen wij voor je faciliteren,” aldus Hidde Stolwijk.

Circulair

Na de vele festivals was het voor de oprichters tijd voor de volgende stap. Ze wilden hun kennis en kunde samenbrengen in één waanzinnige locatie. Die is er nu met een oppervlakte van 400m2 restaurant en bar, 1150m2 terras en maar liefst 2000m2 aan eventspace. In het restaurant vindt de bezoeker een uitgebreide kaart met de plant-based Karma Kebab als basis. Het restaurant is ingericht met lange, houten tafels en gezellige zithoeken, maar is tegelijk ook voorzien van een lichtplan zoals bij festivals. Het interieur is rauw, speels en eigentijds, waarbij het oorspronkelijke karakter van het gebouw zoveel mogelijk intact is gelaten. Opmerkelijk is de circulaire insteek van de inrichting; deze bestaat uit zoveel mogelijk gerecycled materiaal en kan te allen tijde weer worden hergebruikt.

Bron: Karma Kebab/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Karma Kebab opent vestiging in Amsterdam

Formulenieuws – Wat ooit als experiment op festival Lowlands begon in 2018 is nu uitgegroeid tot  echte foodformule. Naast de grote flagship-locatie in Utrecht is er nu een nieuw restaurant in Amsterdam geopend. En stappen naar het openen van meer locaties de komende jaren worden gezet.

Lees bericht

Heineken en MOJO verlengen partnership voor 7 jaar

Samenwerking - Heineken en festivalorganisator MOJO hebben op  Lowlands hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Een opmerkelijk lange verlenging, gezien deze partnerships doorgaans met drie jaar worden voortgezet. De langere termijn moet benadrukken dat de verstandhouding tussen beide partijen goed is.

Lees bericht

Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht


KHN roept met partnerpartijen op om btw niet te verhogen

Politiek – In de aanloop naar het eerste debat in de Tweede Kamer van het nieuwe kabinet vandaag roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN), samen met een aantal andere belangenorganisaties, de politieke partijen en het kabinet op om de verhoging van het btw-tarief van 9% naar 21% te heroverwegen.

Lees bericht

Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid