Karma Kebab opent vestiging in Amsterdam
Formulenieuws – Wat ooit als experiment op festival Lowlands begon in 2018 is nu uitgegroeid tot echte foodformule. Naast de grote flagship-locatie in Utrecht is er nu een nieuw restaurant in Amsterdam geopend. En stappen naar het openen van meer locaties de komende jaren worden gezet.
De mannen achter Karma Kebab doen het allemaal ook net eventjes anders. Waar de foodtrucks van Karma Kebab te vinden zijn op festivals door heel Europa, zetten ze nu ook stappen in de horeca. Karma Kebab heeft de ambitie om zo’n 50 locaties te openen. “We hebben grootse plannen, maar blijven altijd trouw aan onze roots: lekker eten, lekker flirten en natuurlijk een dansje wagen”, laat Pascal Labrie, oprichter van Karma Kebab weten.
Duurzame festivalsnack
Karma Kebab is oorspronkelijk ontwikkeld als 'de meest duurzame festivalsnack ooit'. De plantaardige kebab, vervaardigd uit Noord-Hollandse knolselderij, is niet alleen populair op festivals, maar ook in restaurants en andere horecagelegenheden. “In het afgelopen jaar hebben we een miljoen eetmomenten omgezet in duurzame keuzes,” aldus Labrie.
Vijftig zaken
Inmiddels wordt de kebab niet enkel meer uit foodtrucks geserveerd. De focus ligt inmiddels ook op het openen van horecalocaties en het uitbreiden van de horecaconcepten. “Utrecht is onze flagshipstore, Amsterdam wordt onze kleine buurtlocatie en daarnaast hebben we plannen voor een tussenmodel met terras. We willen ons merk wereldwijd uitrollen en uiteindelijk vijftig zaken openen”, zegt Ivo van der Pauw, medeoprichter van Karma Kebab.
Samenwerking
Sinds 2022 is Karma Kebab officieel B Corp gecertificeerd. "Ons kebabassortiment blijft de basis, maar we staan altijd open voor nieuwe ideeën en samenwerkingen,” aldus Van der Pauw. “Ons product gebruiken we inmiddels niet meer alleen voor onszelf; zo ontwikkelen we met geselecteerde partners in de industrie gerechten en applicaties die passen binnen onze kernwaarden. Onze kebab is daardoor ineens veel meer dan alleen een ingrediënt, zo blijven we relevant en lopen we voorop met onze partners in de switch naar meer plantaardige voeding.”
Bron: Karma Kebab/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees bericht‘Nederland koploper in gezonde vlees- en zuivelvervangers’
Onderzoek – Nederlandse vleesvervangers en plantaardige melk hebben gemiddeld een gezondere samenstelling dan die uit andere landen. Dit blijkt uit onderzoek van ProVeg International, waarin Nederlandse alternatieven voor vlees en zuivel werden vergeleken met vervangers uit tien andere landen.
Lees berichtAcht Vegan Awards uitgereikt op Wereld Veganismedag
Verkiezing – Op vrijdag 1 november, Wereld Veganismedag, werden de Vegan Awards 2024 uitgereikt. Dit jaar waren er acht winnaars die een award ontvingen bij Karma Kebab in Utrecht.
Lees berichtMerendeel hoger onderwijs draagt bij aan eiwittransitie
Onderwijscatering - Bijna alle Nederlandse universiteiten en hogescholen (88%) nemen maatregelen die bijdragen aan de eiwittransitie. Daarnaast heeft 41% een doelstelling opgesteld met betrekking tot meer plantaardig voedsel op de campus. Dat laat ProVeg weten na onderzoek in een nieuwsupdate.
Lees berichtPostillion Hotels in 2025 100% plant-based
Hotels – De 8 Postillion hotels in Nederland worden in 2025 volledig plant-based. De hotelketen heeft ook de ambitie om B Corp gecertificeerd te zijn.
Lees berichtEfteling zet meer in op duurzaamheid en plantaardig
Leisure – Attractiepark De Efteling zet meer in op duurzaamheid en gaat meer plantaardige producten aanbieden. Zowel op het park als in de hotels en de resorts zijn de komende maanden vaker vegetarische opties te zien. Dat meldt website Loopings.
Lees bericht