Kersttruck en Rode Kruis centraal in kerstcampagne Coca-Cola


De kerstman met op de achtergrond de Coca-Cola kersttruck die weer gaat toeren door Nederland

Campagne – In de nieuwe kerstcampagne van Coca-Cola in Nederland staan de kersttruck en het Rode Kruis centraal. De Coca-Cola kersttruck was de afgelopen twee jaar niet te zien door corona. Nu het samenzijn weer kan en mag, rijdt die weer. In de nieuwe wereldwijde campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ legt het frisdrankmerk ook weer de nadruk op het belang van samenzijn en het oog hebben voor elkaar. Samen met het Rode Kruis zet Coca-Cola deze boodschap hier kracht bij door hun voedselprogramma te steunen.

De kersttruck van Coca-Cola was voor het eerst te zien in een tv-commercial in 1995. Daarmee maakt de in kerstsfeer verlichte truck al 27 jaar een vast onderdeel uit van de kerstcommercials van het frisdrankmerk op de laatste twee coronajaren na toen de kersttruck niet rondreed. Daar komt nu verandering in, want de Kerstman en zijn kerstelfjes gaan in Nederland weer op pad om de kerstgedachte naar de mensen te brengen. Zij verkondigen een belangrijke boodschap, namelijk het belang van samenzijn en de bijzondere momenten die daaruit voortvloeien. Deze filosofie staat dit jaar ook centraal in de nieuwe internationale kerstcampagne 'Christmas Always Finds Its Way'. De boodschap is dat Kerst er - ondanks alle uitdagingen - altijd weer in slaagt om mensen samen te brengen.        

Kersttruck on tour

Van 6 t/m 24 december gaat de Coca-Cola kersttruck weer door het land rijden in aanwezigheid van de Kerstman en zijn kerstelfjes. In totaal worden er door het hele land zo’n twintig plaatsen aangedaan, van kerstmarkten tot binnensteden.

Het Rode Kruis

Het Rode Kruis organiseert in Nederland een voedselhulpprogramma, waarmee ze, met behulp van lokale partners, onder andere boodschappenkaarten uitdelen aan mensen die niet rond kunnen komen in een moeilijke periode. Dit zijn tegoedkaarten waar boodschappen mee gedaan kunnen worden. Naast een directe donatie van Coca-Cola krijgt het voedselhulpprogramma ook aandacht tijdens de kersttrucktour. Gasten bij de truck kunnen voor een open bedrag (vanaf 50 cent) een Engelse Pie kopen waarbij de volledige opbrengst rechtstreeks naar dit mooie project van het Rode Kruis gaat. 

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland

Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.  

Lees bericht



Coca-Cola start pilot in Nederland met nieuw tapsysteem

Dranken - Coca-Cola is in Nederland gestart met een pilot van een nieuw tapsysteem voor frisdranken. Met het nieuwe Compact Freestyle-tapsysteem kunnen consumenten voortaan hun eigen herbruikbare beker vullen. Consumenten hebben met het tapsysteem de keuze uit 30 verschillende dranken en smaakcombinaties.

Lees bericht

Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht


AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid