Logistiek - Restaurantketen Kentucky Fried Chicken (KFC) heeft een contract voor vijf jaar gesloten met HAVI. Vanaf 1 februari gaat het bedrijf het volledige voorraadbeheer, de opslag en distributie voor KFC verzorgen. KFC Distribution Manager Herco Klaver over deze samenwerking: “HAVI is de partij die zorgt dat wij ons kunnen focussen op het belangrijkste dat er is: onze gasten.”
KFC en HAVI sluiten de overeenkomt voor vijf jaar, tot begin 2022. Per jaar wordt er door KFC zo’n 15 miljoen kilo voedsel van de leveranciers naar de restaurants vervoerd. Klaver: “Dit jaar zal dat al oplopen naar ruim 17,5 miljoen kilo. Voor een groot deel verse kip en bloem.” Omdat KFC werkt met dagverse kip is het van belang dat de hele keten van inkoop, opslag, voorraadbeheer tot levering aan de hoogste eisen van voedselkwaliteit en hygiëne voldoet.
Groei
KFC zal de komende jaren zowel groeien in vestigingen als in omzet per vestiging. Klaver: “Snelle expansie van het merk op de Nederlandse markt is één van de belangrijkste doelen voor de komende jaren. Dat vraagt om een partner die meegroeit en ons naar een hoger niveau brengt.”
HAVI verzorgt ook het voorraadbeheer en het logistieke proces met alle afhandelingen voor onder andere McDonald’s, Van der Valk, BP en Vapiano.
In de januari-uitgave van @FoodClicks van afgelopen zaterdag is, in een interview met Havi-directeur Olav Gribnau, meer te lezen over dit logistieke servicebedrijf
Bron: @FoodClicks
Logistiek - Restaurantketen Kentucky Fried Chicken (KFC) heeft een contract voor vijf jaar gesloten met HAVI. Vanaf 1 februari gaat het bedrijf het volledige voorraadbeheer, de opslag en distributie voor KFC verzorgen. KFC Distribution Manager Herco Klaver over deze samenwerking: “HAVI is de partij die zorgt dat wij ons kunnen focussen op het belangrijkste dat er is: onze gasten.”
KFC en HAVI sluiten de overeenkomt voor vijf jaar, tot begin 2022. Per jaar wordt er door KFC zo’n 15 miljoen kilo voedsel van de leveranciers naar de restaurants vervoerd. Klaver: “Dit jaar zal dat al oplopen naar ruim 17,5 miljoen kilo. Voor een groot deel verse kip en bloem.” Omdat KFC werkt met dagverse kip is het van belang dat de hele keten van inkoop, opslag, voorraadbeheer tot levering aan de hoogste eisen van voedselkwaliteit en hygiëne voldoet.
Groei
KFC zal de komende jaren zowel groeien in vestigingen als in omzet per vestiging. Klaver: “Snelle expansie van het merk op de Nederlandse markt is één van de belangrijkste doelen voor de komende jaren. Dat vraagt om een partner die meegroeit en ons naar een hoger niveau brengt.”
HAVI verzorgt ook het voorraadbeheer en het logistieke proces met alle afhandelingen voor onder andere McDonald’s, Van der Valk, BP en Vapiano.
In de januari-uitgave van @FoodClicks van afgelopen zaterdag is, in een interview met Havi-directeur Olav Gribnau, meer te lezen over dit logistieke servicebedrijf
Bron: @FoodClicks