KHN-leden pakken met Too Good To Go voedselverspilling aan


De app van Too Good To Go waarmee voedselverspilling wordt tegengegaan

Voedselverspilling - Ondernemers die aangesloten zijn bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) worden sinds deze maand actief geïnformeerd over het tegengaan van voedselverspilling. Door een samenwerking met antiverspillingsplatform Too Good To Go, maakt KHN het voor hun leden heel eenvoudig om zich in te zetten tegen voedselverspilling.

Alle bij KHN aangesloten horecabedrijven worden op diverse momenten en manieren betrokken bij het onderwerp. Door producten aan te bieden en af te nemen, kunnen ondernemers én gasten een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Ondernemers krijgen de mogelijkheid om zich het eerste jaar kosteloos aan te sluiten bij Too Good To Go. Zo kunnen ze een goede start maken met de strijd tegen voedselverspilling. KHN-directeur Dirk Beljaarts: “Als horecabranche kunnen we een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Door de samenwerking met Too Good To Go kunnen ondernemers op eenvoudige en gerichte manier in actie komen.”

Geertje Zeegers, Country Manager bij Too Good To Go Nederland is blij met de samenwerking en het grote aantal KHN-leden: “Dat zijn ook allemaal plekken waar mogelijk wel eens eten wordt verspild. Door de samenwerking hopen we een nieuw netwerk met restauranteigenaren te inspireren om in actie te komen tegen voedselverspilling. Zo zorgen we samen voor minder verspilling.”

Too Good To Go

Via de app verbindt Too Good To Go-partners met overgebleven producten aan consumenten. Op die manier zijn in Nederland al bijna 13 miljoen maaltijden gered van verspilling. In Nederland heeft de app meer dan 3 miljoen geregistreerde gebruikers. Als Certified B Corporation zet Too Good To Go zich naast de app ook op verschillende plekken in de maatschappij in om impact te maken.

KHN/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bijna twee derde Nederlanders vindt uit eten gaan te duur

Analyse – Bijna twee derde van de Nederlanders vindt uit eten gaan te duur geworden. Jongeren kiezen daarom vaker voor een alternatief om uit eten te gaan, zoals het laten bezorgen van een maaltijd, of zelf koken. Dat meldt het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een analyse van de markt.

Lees bericht


KHN: ‘TEK-regeling moet toegankelijker worden’

Actie – De TEK-regeling voor horecaondernemers moet verbeteren en de toetredingsdrempels voor bedrijven moeten fors omlaag. Dat is de mening van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) omdat zij zien dat veel ondernemers de hogere kosten niet kunnen doorberekenen aan de gast.

Lees bericht

ING: Horeca laat gematigd positief beeld zien in 2023

Analyse - De horeca maakt dit jaar een grote inhaalslag met een verwachte volumegroei van rond de 30%. Desondanks is de horeca eind 2022 qua volume nog altijd niet terug op het pre-coronaniveau van eind 2019. De vooruitzichten voor de sector voor 2023 zijn gematigd positief met een volumegroei van circa 5%.

Lees bericht

‘Ondanks herstel wacht horeca onzekere winter’

Analyse - Het herstel van de leisure- en horecamarkt sinds corona is groot. Vergeleken met dezelfde periode in 2019 wordt zelfs beter gepresteerd, volgens een analyse van de Rabobank. Maar ondanks dit goede herstel moet de sector zich klaar maken voor een onzekere winter. Veel ondernemers zullen te maken krijgen met koopkrachtproblemen bij de consument, stijgende inkoopprijzen en hogere kosten.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid