KHN vreest dominantie maaltijdbezorgers


Bezorging - De fusie tussen de maaltijdbezorgers Takeaway.com en het Britse Just Eat baart koninklijke Horeca Nederland (KHN) zorgen. De belangenvereniging voor horecabedrijven is bang dat er nog meer winst verdampt het rekening brengen van commissies. De bond is vooral bevreesd dat horecaondernemers steeds hogere commissie moeten betalen. De machtspositie van deze bedrijven wordt te groot. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN vindt de machtspositie van maaltijdbezorgers zorgelij. Hij zegt: “Met de fusie wordt de dominantie alleen maar groter. We hebben de afgelopen jaren bij het groter worden van partijen gezien dat de commissies stijgen. Daar heeft de individuele ondernemer last van." Bron: @FoodClicks Bezorging - De fusie tussen de maaltijdbezorgers Takeaway.com en het Britse Just Eat baart koninklijke Horeca Nederland (KHN) zorgen. De belangenvereniging voor horecabedrijven is bang dat er nog meer winst verdampt het rekening brengen van commissies. De bond is vooral bevreesd dat horecaondernemers steeds hogere commissie moeten betalen. De machtspositie van deze bedrijven wordt te groot. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN vindt de machtspositie van maaltijdbezorgers zorgelij. Hij zegt: “Met de fusie wordt de dominantie alleen maar groter. We hebben de afgelopen jaren bij het groter worden van partijen gezien dat de commissies stijgen. Daar heeft de individuele ondernemer last van." Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste beursdag Gastvrij Rotterdam ziet er veelbelovend uit

Vakbeurzen - Een uitverkocht huis en volle gangpaden in AHOY. Zo startte en eindigde de eerste dag van de driedaagse horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. Ondanks de uitdagingen voor de horecasector was de sfeer op de 12e editie goed. Smaakvolle initiatieven en producten bij Start-up Spots en het Plant-Based Pavilion, maar ook bij het duurzaamheidspaviljoen Dit Smaakt Naar Meer!

Lees bericht




KHN: Btw-verhoging leidt tot 30% minder hotelgasten

Analyse - Een voorgenomen verhoging van het btw-tarief op logies van 9% naar 21% kan forse gevolgen hebben voor de Nederlandse hotelbranche. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van onderzoeksbureau Significant, in opdracht van het ministerie van Financiën. De analyse wijst uit dat tot 30% van de gasten dreigt weg te blijven, vooral in grensregio’s en bij budgethotels.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid