Kick-off Week van de horeca tijdens Gastvrij Rotterdam


Ook vorig jaar vond de aftrap van de Week van de Horeca plaats tijdens Gastvrij Rotterdam

Actieweek - Na een succesvolle editie vorig jaar wordt ook dit jaar weer de Week van de horeca georganiseerd. De week, die van 19 tot en met 24 september wordt gehouden, staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De week wordt afgetrapt samen met de officiële opening van Gastvrij Rotterdam op 19 september in Rotterdam Ahoy.

De eerste editie van de Week van de horeca vond plaats in 2019, toen nog de Nationale Horecadag. Inmiddels is de Nationale Horecadag uitgegroeid tot de Week van de horeca, die elk jaar plaatsvindt in september. De week is een landelijk initiatief, waarbij diverse organisaties, stichtingen, opleidingen en horecazaken samenwerken. De Week van de horeca heeft als doel om te laten zien hoe mooi het is om te werken en te studeren in de horeca en om alle huidige horecaprofessionals nog eens extra in te laten zien hoe erg wij hen waarderen. “Tijdens de Week van de horeca laten horecabedrijven door heel Nederland zien waarom werken in de horeca zo leuk is, door middel van het organiseren van workshops en kijkjes achter de schermen. Met dit initiatief willen we zoveel mogelijk mensen bereiken en ze enthousiast maken voor een baan in de horeca. Ook is de Week van de horeca voor alle huidige horecaprofessionals door hen nog eens extra in het zonnetje te zetten, werken we gezamenlijk aan het behoud van horecatalent,” aldus Arco Noorlander van VHC.

Gezamenlijk

Net als vorig jaar wordt de Week van de horeca officieel geopend samen met de opening van Gastvrij Rotterdam. In samenwerking met drankenhuis Cordier staan de bubbels klaar om een toost uit te brengen op de horeca. “De 9e editie van Gastvrij Rotterdam beloofd dit jaar de grootste editie tot nu te worden. Het is van groot belang nieuwe potentiële horecaprofessionals al in hun middelbare school periode te interesseren voor de horeca en de vele mogelijkheden die de sector hen kan bieden op tijd bij hen onder de aandacht te brengen. De Week van de Horeca zet de sector in de spotlights en dat doet Gastvrij Rotterdam natuurlijk ook. Beide initiatieven op het zelfde moment van start laten gaan, versterkt elkaar,” aldus Robert Melaard, managing director van Gastvrij Rotterdam.

Leukste horecateam van Nederland

In de aanloop naar – en tijdens de Week van de horeca vindt ook weer de jaarlijkse verkiezing plaats voor het leukste horecateam van Nederland. Horecazaken kunnen zichzelf aanmelden en middels een creatieve inzending laten zien waarom zij als finalist gekozen moeten worden door juryleden Milo Berlijn en Patrick Treichl.

Bron: Week van de Horeca/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019

Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.

Lees bericht



Wie maakt de nieuwe Remia Burger & Grill sauce voor 2023?

Wedstrijd – Remia Professional wil in 2023 met een nieuwe variant Burger & Grill sauce komen. Een vernieuwende saus, die breed toepasbaar is en in potentie een grote smaak kan worden binnen de bestaande Burger & Grill sauzen serie. Alle foodprofessionals kunnen deelnemen aan de wedstrijd.

Lees bericht

Baro, bohemien kustplaats aan de Amsterdamse gracht

Horeca - Openluchtrestaurant Baro brengt de bohemien flair van badplaatsen op Ibiza en de energie van Tulum aan de Postjesweg in Amsterdam West. Met kleurrijk streetfood en verfrissende tequilacocktails serveert Baro zorgeloze vakantiedagen. Donderdag ging de locatie open.

Lees bericht


CBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022

Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het...

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid