Kinderconcept eerste zet in samenwerking Efteling en La Place


Foodservice - La Place en de Efteling gaven vandaag in de Rotterdamse La Place vestiging in Hudson’s Bay het startsein voor een grootschalige samenwerking. Samen introduceren zij een nieuw en aansprekend kinderconcept: gethematiseerde speelhoeken en kindersmulmenu’s. Eind juli opent La Place bovendien haar deuren in de Efteling. In dertien vestingen kunnen de kinderen nu al spelen in de Efteling speelhoeken. Zodra een vesting van La Place wordt verbouwd of gebouwd krijgt de locatie ook gelijk een speelhoek. De kindersmulmenu’s zijn verkrijgbaar in alle Nederlandse vestigingen van La Place (m.u.v. La Place Express en de locaties op de NS-stations, luchthavens, RAI Amsterdam en Duinrell, red.). Met het nieuwe kinderconcept willen La Place en de Efteling kinderen en hun ouders iets bijzonders bieden. “Door de samenwerking met La Place kunnen we een vers en verantwoord kindermenu combineren met Efteling ‘fun’, zowel in de gethematiseerde smultasjes als in de sprookjesachtige speelhoeken in de La Place vestigingen”, vertelt Olaf Vugts, Creatief Directeur van de Efteling, die even later ook trots een impressie van het nieuwe La Place-restaurant toont (zie ook foto 4). Ook Bart van den Nieuwenhof, Managing Director van La Place, is trots op de samenwerking tussen La Place en de Efteling. “We deelden samen de ambitie om een leuk en verrassend kinderconcept te ontwikkelen waarin de kracht van La Place en de Efteling samenkomen.” Het kindersmulmenu van La Place is een verantwoord alternatief voor bestaande kindermenu’s. Het menu bestaat uit een kidsburger of broodje met beleg naar keuze, een bakje komkommer/tomaat, een vers sapje, smoothie of huisgemaakte limonade en een smultasje met daarin een doeboekje, kleurpotloodjes, een cadeautje en een muntje voor een ijskoude verrassing. Het kindersmulmenu wisselt elk seizoen van Efteling-thema. Efteling best bezocht Met 5 miljoen bezoekers in 2017 is de Efteling de best bezochte dagattractie van Nederland en behoort het tot de top van attractieparken van Europa. Eten en drinken zijn met een jaaromzet van ruim 53 miljoen euro een groot onderdeel van de Efteling. De visie op eten en drinken kent een aantal speerpunten: veel aandacht voor concepten met een totaalbeleving, maar ook voor kwaliteit, diversiteit en het bieden van gezonde alternatieven binnen het totaalaanbod, zowel overdag als in de avond en voor zowel Nederlandse als internationale gasten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste nieuwe La Place in 2020 bij foodcourt A28

Formulenieuws – La Place opende vanochtend in Harderwijk de eerste nieuwe La Place van 2020. Na het sluiten van de elf restaurantvestigingen binnen het failliete warenhuis Hudson’s Bay was deze nieuwe locatie weer een lichtpuntje. Ook omdat het pand volledig nieuw kon worden neergezet.

Lees bericht



Walter Seib (HMSHost) nieuwe voorzitter FSIN

Benoeming – Op 14 januari heeft bestuursvoorzitter Paul Bringmann van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) zijn taken overgedragen aan Walter Seib van HMSHost. Hij deed dat tijdens het traditionele brunchcongres in Amsterdam bij de Horecava. Paul Bringmann was de afgelopen zes jaar voorzitter van het FSIN. Onder zijn voorzitterschap is het FSIN fors gegroeid. Bringmann was de founder van restaurantketen, en foodservicebedrijf...

Lees bericht


Twaalf locaties La Place dicht door faillissement Hudson’s Bay

Horeca - Op de laatste dag van 2019 is Hudson's Bay Nederland officieel failliet verklaard door de rechter. Dat heeft het warenhuis woensdagavond zelf bekend gemaakt. Alle filialen van het warenhuis zijn daarmee in het nieuwe jaar gesloten en dus ook de twaalf vestigingen van La Place, die in de warenhuizen waren gevestigd. Ook de twee locaties van Hudson’s Bay...

Lees bericht

Jumbo neemt zes locaties van Marqt en Ekoplaza over en blijft groeien

Formulenieuws – Jumbo blijft groeien. Niet alleen in omzet maar ook in aantal locaties. Afgelopen jaar nam de omzet toe met ruim 1 miljard euro, maar steeg het aantal locaties ook fors door de overname van vestigingen van EMTÉ en Agrimarkt. Naast de uitbreiding op een zestal locaties in samenwerking met HEMA voegt de keten daar nu ook nog eens zes 'Udea-locaties'...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid