Kinderkookboek van Jumbo moet aanzetten tot gezonder eten
Supermarkt – Jumbo heeft een kookboek samengesteld met recepten van ‘helden’, zoals Dylan Haegens, StukTV, Max Verstappen, Ronnie Flex en Monica Geuze. Het kookboek is een idee van kinderen. De recepten moeten kinderen aanzetten tot koken en gezonder eten. Aan de introductie van het kookboek is ook een spaaractie gekoppeld van het supermarktbedrijf. Kinderen kunnen stickers sparen van hun helden om deze in het kookboek te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo: “Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nóg mooier is het dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initiatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speciaal voor kinderen speelt helemaal in op die vraag.” Tussen de stickers zitten ook gouden stickers, waarmee spaarders kans maken op een ‘meet & greet’ met vier van de helden uit het kookboek. Bij de introductie gisteren mochten de jonge bedenkers van het kookboek samen met YouTuber Dylan Haegens het eerste gerecht klaarmaken, Dylans Pompeuze Pompoencouscous. Raad van Kinderen Jumbo heeft al sinds 2011 – als eerste supermarktketen – een Raad van Kinderen, onder leiding van prinses Laurentien van Oranje. De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De gedachte achter dit initiatief is dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Jumbozit met regelmaat met de Raad van Kinderen om tafel. Zo heeft de supermarktketen ook vier keer per jaar de Stoel van de Toekomst staan bij het managementoverleg waarbij kinderen hun mening mogen geven over bepaalde strategische keuzes. Ook heeft Jumbo de Raad van Kinderen mee laten beslissen over de inhoud van het Koningsontbijt. Bron: @FoodClicks Supermarkt – Jumbo heeft een kookboek samengesteld met recepten van ‘helden’, zoals Dylan Haegens, StukTV, Max Verstappen, Ronnie Flex en Monica Geuze. Het kookboek is een idee van kinderen. De recepten moeten kinderen aanzetten tot koken en gezonder eten. Aan de introductie van het kookboek is ook een spaaractie gekoppeld van het supermarktbedrijf. Kinderen kunnen stickers sparen van hun helden om deze in het kookboek te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo: “Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nóg mooier is het dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initiatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speciaal voor kinderen speelt helemaal in op die vraag.” Tussen de stickers zitten ook gouden stickers, waarmee spaarders kans maken op een ‘meet & greet’ met vier van de helden uit het kookboek. Bij de introductie gisteren mochten de jonge bedenkers van het kookboek samen met YouTuber Dylan Haegens het eerste gerecht klaarmaken, Dylans Pompeuze Pompoencouscous. Raad van Kinderen Jumbo heeft al sinds 2011 – als eerste supermarktketen – een Raad van Kinderen, onder leiding van prinses Laurentien van Oranje. De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De gedachte achter dit initiatief is dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Jumbozit met regelmaat met de Raad van Kinderen om tafel. Zo heeft de supermarktketen ook vier keer per jaar de Stoel van de Toekomst staan bij het managementoverleg waarbij kinderen hun mening mogen geven over bepaalde strategische keuzes. Ook heeft Jumbo de Raad van Kinderen mee laten beslissen over de inhoud van het Koningsontbijt. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Robert ten Brink speelt rol in kerstcommercial Jumbo
Supermarkt - Hoe je de feestdagen ook doorbrengt, het gaat erom dat je samen bent en kunt genieten. Die boodschap stelt familiebedrijf Jumbo Supermarkten centraal in haar nieuwe kerstcampagne.
Lees berichtBas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods
Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.
Lees berichtJumbo introduceert naast Jumbo’s ook Smaakmakers
Supermarkt – Naast de eerder geïntroduceerde productlijn onder Jumbo’s introduceert de supermarktketen nu Smaakmakers. De nieuwe productlijn van 44 innovatieve productenkomt te liggen de ruim 700 winkels in Nederland en België.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtJumbo komt met nieuw eigen merk Jumbo’s
Formulenieuws – Jumbo supermarkten komt met een nieuw eigen merk genaamd Jumbo’s. Het gaat om een breed assortiment kwaliteitsproducten die naast het bestaande huismerk van Jumbo komt te staan op de schappen.
Lees berichtMandy Korver nieuwe inkoopdirecteur Maxxam
Benoeming – Inkooporganisatie Maxxam in Ede benoemt Mandy Korver tot inkoopdirecteur. Zij zal deze rol vanaf 18 november 2024 gaan vervullen. Met haar komst is het managementteam van Maxxam weer compleet.
Lees bericht