Kitchen Republic wil grootste platform voor startups worden van Europa
Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups.
Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland.
Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren.
Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.”
Bron: @FoodClicks
Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups.
Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland.
Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren.
Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.”
Bron: @FoodClicks
Verhuizing – Mede door een sterke stijging in het aantal Engelstalige kokstudenten bij de Horeca Academie in Amsterdam was de opleider op zoek naar een nieuwe locatie en een vaste stek. Vanaf 1 januari 2023 heeft de Horeca Academie die gevonden bij de Kitchen Republic.
Eetwinkel – Het moet de eerste Mercearia worden van Amsterdam. Een Latijns-Amerikaans eetconcept dat tot nog toe niet in de hoofdstad te vinden is. Drie gepassioneerde koks Estela Barroca en broers Daan en Matthijs Pasmans willen daarin verandering brengen en zijn op zoek naar investeerders.
Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.
Strandpaviljoen – Kitesurfer Roel Oude Avenuis, sinds 2012 eigenaar van de kiteboardschool.nl, en mede-eigenaar en horecaman Ruben Woudenberg hebben plannen om bij Strand Zuid in Kijkduin het grootste watersportcentrum van de regio neer te zetten.
Koffiezaak - Van Rossum’s Koffie (VRK) is anderhalve week geleden gestart met een crowdfundingactie voor een tweede vestiging in Zutphen en het streefbedrag van €50.000 is al binnen. Het doel is om deze zomer een nieuwe horecazaak te openen aan de Schupstoel.
Horeca – Wat doe je als ondernemer wanneer je wilt investeren in een nieuw terras, maar de banken zien niets in de plannen? Precies dan ga je kijken bij vrienden, familie en… je eigen buurt. De Amsterdamse horecaondernemer Roy Pannekeet van restaurant Abbey in de buurt Bos & Lommer trok de stoute schoenen aan en haalde via crowdfunding bijna 40.000 euro op.