Kitchen Republic wil grootste platform voor startups worden van Europa


Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups. Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland. Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren. Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.” Bron: @FoodClicks Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups. Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland. Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren. Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pesca start crowdfunding en maakt gasten mede-eigenaar

Actie - Visrestaurant Pesca, bekend als Theatre of Fish, heeft de equity crowdfunding campagne ‘Equity for Fish’ gelanceerd. Pesca biedt daarmee de gasten de mogelijkheid om aandeelhouder te worden van het snelgroeiende horecamerk. Tot nu toe is er ruim €1.4 miljoen opgehaald. Met het bedrag is 94% van het streefbedrag van €1.5 miljoen al binnengehaald.

Lees bericht



CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Culinaire streamingsdienst Cheflix zoekt nieuw groeigeld

Crowdfunding - Cheflix, het platform waar je kan leren koken van chefs, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de groei te versnellen. De steamingdienst biedt kookvideo’s aan waarmee producten en gerechten leert koken van topchefs zoals Ron Blaauw en Alain Caron. De financiering wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van de app, meer kookvideo’s en onder andere live...

Lees bericht


CrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen

Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.

Lees bericht

Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien

Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid