KLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen
Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.
Om de luchtvaartmaatschappij financieel gezonder te maken gaat de directie van KLM een aantal strategische opties verkennen van onderdelen van het bedrijf. Daarbij wordt vooral gekeken naar de mogelijkheden om activiteiten uit te besteden, af te stoten of te beëindigen die niet rechtstreeks bijdragen aan de vluchtuitvoering, zo laat KLM in het kwartaalbericht weten. Voor KLM Catering Services (KCS) onderzoekt KLM strategische opties om KCS toekomstbestendig te maken.
Toekomstgereed
In een gesprek met de NOS wordt door KLM-directeur Marjan Rintel weersproken dat wordt onderzocht of KCS kan worden verkocht of afgeslankt. “Er moet worden geïnvesteerd in een nieuw cateringgebouw met nieuwe faciliteiten. Daarom kijken we naar een breed pakket aan opties. Daarom noemen we het ook strategische opties, om dit bedrijfsonderdeel toekomstgereed te maken”, aldus Rintel tegenover de NOS.
Bron: KLM/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees berichtKLM gaat betaalde maaltijden testen op drietal vluchten
Luchtvaartcatering - KLM gaat medio februari starten met betaalde maaltijden aan boord. Het gaat om een test op een drietal Europese vluchten. Dat meldt Luchtvaartnieuws op basis van bevestigingen door KLM.
Lees bericht‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’
Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.
Lees berichtSurinaamse kipketen opent tweede Nederlandse vestiging
Formulenieuws – Met de nieuwe vestiging aan het Baltimoreplein 127 te Almere opent de familie Nassy haar tweede Nederlandse Naskip-filiaal. Naskip bestaat al meer dan 50 jaar in Suriname en heeft nu uitbreidingsplannen in Nederland.
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtISS wint ‘Beste out of home formule in At Work’
Verkiezing - ISS Facility Services is verkozen tot winnaar van “Beste out of home formule in At Work”. De prijs is voor de negende keer uitgereikt aan een cateraar door onderzoeksbureau YouGov.
Lees bericht