Koen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar


CEO Koen Slippens van Sligro Food Group Nederland is gekozen tot FoodManager 2024

Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.

De jury is onder de indruk van de manier waarop Slippens, ook onder uiterst moeilijke omstandigheden, gestaag bouwt aan zijn bedrijf. ‘Sligro staat als een huis en is veruit marktleider in de Nederlandse foodservicemarkt.’ De FoodManager van het Jaar is een initiatief van FoodPersonality.

Op het Nationaal Food Congres in het Kurhaus in Scheveningen, vond traditiegetrouw de bekendmaking van de FoodManager van het Jaar plaats. Dit jaar voor de 27e keer. Koen Slippens is de opvolger van Timo Hoogeboom, de inmiddels voormalig ceo van groente- en peulvruchtenproducent Hak, aan wie de titel vorig jaar toeviel.

Slippens was via een videoverbinding met het congres in het Kurhaus verbonden. Hij wist van niets en was in de veronderstelling dat hij met zijn drie dochters ging videobellen. Dat klopte in zekere zin ook, aangezien Lonneke, Femke en Meike Slippens betrokken waren bij het complot en in het Kurhaus aanwezig waren om hun vader te verrassen.

FoodManager van het Jaar

De FoodManager van het Jaar wordt gekozen in een aantal beoordelingsronden. De raad van advies van het Nationaal Food Congres (het evenement waarop de bekendmaking plaatsvindt) vraagt de deelnemers van het congres (in het jaar ervóór) om kandidaten op te geven, en stelt een ‘shortlist’ samen of kiest één kandidaat. Vervolgens buigt een andere jury zich over deze shortlist/kandidatuur: de vijf laatst gekozen FoodManagers van het Jaar, voor zover zij in de gelegenheid zijn.

Dit jaar zijn dat (met daarbij de functies die zij op dit moment vervullen):

• Erik Bras, ceo Signature Foods

• Marit van Egmond, ceo Albert Heijn

• Timo Hoogeboom, voormalig ceo Hak

• Ton van Veen, ceo Kon. Jumbo Food Groep

• hieraan is Joost Manassen toegevoegd, voorzitter van de raad van advies van het Nationaal Food Congres (en werkzaam als partner bij De Transformatie Groep) en hoofdredacteur Gé Lommen van FoodPersonality als niet-stemhebbend voorzitter van de jury van voormalig FoodManagers van het Jaar. Ook de voorzitters van brancheorganisaties CBL en FNLI worden geconsulteerd.

De Foodmanager van het Jaar verkiezing is er al sinds 1997 en werd alleen onderbroken in 2020 als gevolg van de pandemie. De laatste drie winnaars zijn:

2021 - Ton van Veen (Jumbo)

2022 - Marit van Egmond (Albert Heijn)

2023 - Timo Hoogeboom (Hak)

Bron: FoodPersonality/@FoodClicks

In het midden de drie dochters van Koen Slippens die hun vader via een beeldverbinding vanuit het Kurhaus lieten weten dat hij de nieuwe FoodManager van het Jaar is geworden Foto's: Jan Willem Houweling/FoodPersonality

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren

Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...

Lees bericht

Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods

Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.

Lees bericht

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

Lees bericht



Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid