Koffie met 16,5% meest populaire consumptie buiten de deur

Marktcijfers – Koffie is verreweg de meest populaire drank buiten de deur. Van alle consumpties is maar liefst in 16,5 procent een bakkie koffie. De geleidelijke daling van de normale koffie en espresso wordt daarin volledig gecompenseerd door de stijging van melkkoffies, zoals cappuccino en koffie verkeerd.
Dit alles blijkt uit de OutofHome Shopper monitor, het grootste OutofHome onderzoek in Nederland. In de registratie van alle consumpties worden de producten die van thuis worden meegenomen niet meegenomen. Geteld wordt het aantal keren dat een product wordt geconsumeerd ongeacht de hoeveelheid die wordt geconsumeerd.
Sterke stijgers
Grotere stijgers dan koffie en de cappuccino’s zijn trouwens patatfrieten, vlees en gevogelte en groenten, k&k broodje, ijsthee en de uitsmijter. Ook de mineraalwaters groeien sterk, waar water uit de kraan navenant afneemt, ondanks de forse uitrol van alle gratis tappunten.
Er zit wel een verschil in het consumptiepatroon tussen de sexen. Normale koffie, cola, pils, uitsmijters en hamburgers zijn duidelijk mannelijker. Terwijl thee, groenten, wijn, mineraalwater, ijsthee en vis-, schaal- en schelpdieren juist meer vrouwelijke gebruikers kent.
Meer over de OutofHome Shopper monitor weten? Kijk vrijblijvend hier.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtBakker Bart terug in hartje Nijmegen
Formulenieuws - Na een maand van verbouwing is aan de Broerstraat in Nijmegen de nieuwe Bakker Bart geopend. De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling en indeling, met elementen uit het nieuwe Bakker Bart-concept. De focus ligt op de broodjescorner, de bestelopties, zoals dubbele bestelzuilen en een orderstatusscherm.
Lees berichtNespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees berichtInspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024
Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.
Lees berichtSodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees bericht