Koffie met 16,5% meest populaire consumptie buiten de deur

Marktcijfers – Koffie is verreweg de meest populaire drank buiten de deur. Van alle consumpties is maar liefst in 16,5 procent een bakkie koffie. De geleidelijke daling van de normale koffie en espresso wordt daarin volledig gecompenseerd door de stijging van melkkoffies, zoals cappuccino en koffie verkeerd.
Dit alles blijkt uit de OutofHome Shopper monitor, het grootste OutofHome onderzoek in Nederland. In de registratie van alle consumpties worden de producten die van thuis worden meegenomen niet meegenomen. Geteld wordt het aantal keren dat een product wordt geconsumeerd ongeacht de hoeveelheid die wordt geconsumeerd.
Sterke stijgers
Grotere stijgers dan koffie en de cappuccino’s zijn trouwens patatfrieten, vlees en gevogelte en groenten, k&k broodje, ijsthee en de uitsmijter. Ook de mineraalwaters groeien sterk, waar water uit de kraan navenant afneemt, ondanks de forse uitrol van alle gratis tappunten.
Er zit wel een verschil in het consumptiepatroon tussen de sexen. Normale koffie, cola, pils, uitsmijters en hamburgers zijn duidelijk mannelijker. Terwijl thee, groenten, wijn, mineraalwater, ijsthee en vis-, schaal- en schelpdieren juist meer vrouwelijke gebruikers kent.
Meer over de OutofHome Shopper monitor weten? Kijk vrijblijvend hier.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Wonder Beans start grootschalig project in Oeganda
Koffie - Het koffiemerk Wonder Beans start een grootschalig project om de sociale en economische omstandigheden van de koffieboeren in de Bugisu regio in Oost-Oeganda te verbeteren. Wonder Beans, onderdeel van We Wonder Company, leidt het project en investeert hier samen met klanten in.
Lees berichtNieuwe versie van onbemande shop Fastned
Tankstation – Fastned heeft woensdag een nieuwe versie geopend van een onbemande shop. De onbemande winkel van Fastned is gevestigd in het Duitse Kinding Altmühltal. De winkel heeft een beperkt assortiment frisdranken, koffie en snacks, maar biedt een comfortabele lounge om te wachten tijdens het opladen en een nette toiletgroep.
Lees berichtShell Neerbosscheweg Nijmegen wint Shell Barista Cup
Verkiezing - De winnaar van de Shell Barista Cup 2024 is Shell Neerbosscheweg in Nijmegen geworden. De winnende koffiespecial genaamd ‘Dubai Choco Latte’ is deze zomer verkrijgbaar bij alle Shell-stations met bakkerijlocatie in Nederland.
Lees berichtBijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtBakker Bart terug in hartje Nijmegen
Formulenieuws - Na een maand van verbouwing is aan de Broerstraat in Nijmegen de nieuwe Bakker Bart geopend. De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling en indeling, met elementen uit het nieuwe Bakker Bart-concept. De focus ligt op de broodjescorner, de bestelopties, zoals dubbele bestelzuilen en een orderstatusscherm.
Lees berichtNespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees bericht