Koffie met 16,5% meest populaire consumptie buiten de deur


Marktcijfers – Koffie is verreweg de meest populaire drank buiten de deur. Van alle consumpties is maar liefst in 16,5 procent een bakkie koffie. De geleidelijke daling van de normale koffie en espresso wordt daarin volledig gecompenseerd door de stijging van melkkoffies, zoals cappuccino en koffie verkeerd.

Dit alles blijkt uit de OutofHome Shopper monitor, het grootste OutofHome onderzoek in Nederland. In de registratie van alle consumpties worden de producten die van thuis worden meegenomen niet meegenomen. Geteld wordt het aantal keren dat een product wordt geconsumeerd ongeacht de hoeveelheid die wordt geconsumeerd.

Sterke stijgers

Grotere stijgers dan koffie en de cappuccino’s zijn trouwens patatfrieten, vlees en gevogelte en groenten, k&k broodje, ijsthee en de uitsmijter. Ook de mineraalwaters groeien sterk, waar water uit de kraan navenant afneemt, ondanks de forse uitrol van alle gratis tappunten.

Er zit wel een verschil in het consumptiepatroon tussen de sexen. Normale koffie, cola, pils, uitsmijters en hamburgers zijn duidelijk mannelijker. Terwijl thee, groenten, wijn, mineraalwater, ijsthee en vis-, schaal- en schelpdieren juist meer vrouwelijke gebruikers kent.

Meer over de OutofHome Shopper monitor weten? Kijk vrijblijvend hier.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Maaltijdboxen winnen geen terrein meer in 2019

Onderzoek – Het percentage Nederlanders dat gebruik maakt van maaltijdboxen neemt niet verder toe. Dit geldt ook voor de marktleider HelloFresh. Alleen Beebox was in staat, mede dank zij het samengaan met Willem & Drees, de positie te verbeteren.

Lees bericht

Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht

Koffiebrander Peeze viert 140-jarig bestaan

Jubileum – Koffiebrander Peeze bestaat 140 jaar en gaat dat vieren met een klantenactie. Afnemers die een gouden ticket vinden tussen hun bestelling, winnen een speciaal klantenarrangement van het koffiemerk. In totaal worden er twaalf gouden tickets bij de bestellingen verspreid, waarmee klanten speciaal georganiseerde arrangementen kunnen winnen. Ontdekken en ontmoeten staat centraal bij deze arrangementen. Zo is er kijkje achter de...

Lees bericht


Koffiemerk Lavazza verlengt contract met Roland Garros

Buitenland – Lavazza heeft het contract met het tennistoernooi van Roland Carros in Parijs verlengd. Het Italiaanse koffiemerk heeft al vier jaar lang een exclusieve overeenkomst met alle vier de grandslam tennistoernooien. Roland Carros heeft altijd een belangrijke positie ingenomen, vooral omdat Frankrijk een belangrijk land is voor Lavazza. Na thuismarkt Italië is het namelijk de grootste markt voor het merk...

Lees bericht

MAAS en Coffee Based gaan koffiedik recyclen

Recyclen - MAAS, marktleider op het gebied van vendingmachines, en het Rotterdamse Coffee Based gaan samenwerken op het gebied van de circulaire economie. De partners gaan nieuwe producten ontwikkelen van koffieafval afkomstig uit de koffiemachines van MAAS. In Nederland wordt er jaarlijks ruim 120 miljoen kilo koffieafval geproduceerd dat grotendeels direct in de vuilnisbak belandt, terwijl het juist veel waardevolle stoffen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid