Koningin Máxima steekt horeca hart onder de riem


Werkbezoek - Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19).

De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd in de sluiting van de eet- en drinkgelegenheden en ook de vraag naar overnachtingen is bijna compleet weggevallen. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) was de gastheer van twee gesprekken waarin vertegenwoordigers van hotel- en restaurantketens en kleinere horecaondernemers Koningin Máxima informeerden over de gevolgen van de uitbraak van het coronavirus voor hun bedrijven. Koningin Máxima wilde met haar bezoek  de Nederlandse horecabranche een hart onder de riem steken.

Bij Hotel V Nesplein sprak Koningin Máxima met een aantal vertegenwoordigers van grote horecabedrijven in Nederland. Gesproken werd over de impact van de coronacrisis op deze horecaketens en de gevolgen voor de werknemers en gasten. Ook werd ingegaan op maatregelen voor zowel de korte als langere termijn om de omzet zo goed mogelijk op gang te houden.

Het gesprek met horecaondernemers uit het midden- en kleinbedrijf vond plaats tegen de achtergrond van een gesloten pub aan het Rokin. Koningin Máxima sprak daar over de problemen waarmee cafés, restaurants en andere horecagelegenheden van individuele eigenaren geconfronteerd worden. In hun geval is vaak sprake van het volledig wegvallen van de inkomsten terwijl alle vaste lasten doorlopen. KHN verwacht dat na het opheffen van de coronamaatregelen juist de kleinere gelegenheden hun vaste clientèle snel terugkrijgen, terwijl de hotelketens meer afhankelijk zijn van de vraag van (buitenlandse) toeristen, evenementen en pakketreizen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecasector zwaar getroffen in eerste kwartaal 2020

Omzetcijfers - De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal. De omzetdaling was de eerste in zeven jaar tijd. Dat meldt het CBS.

Lees bericht

SVH en KHN komen met gratis e-learning Hygiëne & Veiligheid in coronatijd

Opleiding – Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) komen met een nieuwe gratis e-learning Hygiëne & Veiligheid in coronatijd. Nu de horeca vanaf 1 juni weer voorzichtig open mag, hebben de beide organisaties besloten om een speciale e-learning in coronatijd voor de bedrijfstak te ontwikkelen op het gebied van Hygiëne & Veiligheid.

Lees bericht


‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’

Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Lees bericht


Speciale e-learning: coronasafe ondernemen in de horeca

Opleiding – Speciaal om de horeca te helpen bij de (gedeeltelijke) heropening van de locaties heeft opleider Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland in samenwerking met adviesbureau Kroonenburg Advies de e-learning ‘Corona safe ondernemen in de horeca (HACCP)’ ontwikkeld.

Lees bericht

App voor corona-checkgesprek van het horecabezoek

Horeca – Voor het verplichte persoonlijke checkgesprek aan de deur voor gasten die een horecabedrijf willen bezoeken, is nu een app ontwikkeld. Een groep techneuten heeft sinds vandaag checkgesprek.nl gelanceerd dat als platform dit verplichte vraaggesprek kan vervangen. Wie klachtenvrij is kan via de app een groen kaart laten zien aan het horecabedrijf, waarmee de toegang gewaarborgd is.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid