Koninklijke ERU blijft behouden voor de toekomst
Overname - Deze zomer werd Koninklijke ERU overgenomen door het Nederlandse St. Paul, de grootste smeltkaasproducent in de Benelux. Deze overname, die volgt op de strategische samenwerking die beide bedrijven in juni 2023 aangingen, luidt een nieuw tijdperk in voor Koninklijke ERU, maar door de overname is het bedrijf veiliggesteld voor de toekomst.
Koninklijke ERU bestaat in 2024 al 200 jaar. En ‘Goudkuipje’ het succesproduct bestaat 65 jaar. Een perfect moment om de geschiedenis van dit koninklijke merk te gaan herleven, zoals Dieter Kuijl, CEO van Koninklijke ERU en St. Paul benadrukt. “Er is geen betere timing mogelijk. We gaan er alles aan doen om de heritage, verhalen en de populariteit van het mooie merk kracht bij te zetten. We gaan het bedrijf verder versterken, zodat dit oer-Hollandse merk behouden wordt voor de toekomst. En daarvoor combineren we uiteraard alle kennis, ervaring en ambachten van St. Paul en Koninklijke ERU.”
A-merk
En over de ambities zegt Kuijl: “ERU wordt onderdeel van een groter geheel en dat biedt unieke kansen. Maar dat vergt ook groter denken. We gaan keuzes maken, die passen bij een A-merk. Denk aan uitbreiding op de internationale markt en samenwerkingen met andere topmerken als McDonalds of Mora. De focus ligt daarbij op productinnovatie, nieuwe smaken en nieuwe producten voor zowel Koninklijke ERU als St. Paul.”
Bron: ERU/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Drukke eerste dag Gastvrij Rotterdam laat veel nieuws zien
Vakbeurzen – Gastvrij Rotterdam beleefde een drukke eerste dag in Ahoy. Vakwedstrijden en de ruim 500 exposanten hadden veel horecaondernemers naar de horecabeurs in Rotterdam gebracht. Opvallend was dat er ook veel jongeren rondliepen. Geen studenten, maar medewerkers van horecabedrijven. Voor veel exposanten gelijk een mogelijkheid om te investeren in een toekomstige klantengroep. Maar er is ook veel nieuws. Meest opvallende? De...
Lees berichtBelgische kaasproducent St Paul wil ERU overnemen
Overname - Kaasproducent St. Paul wil Koninklijke ERU, bekend van de kuipjes smeerkaas, overnemen. Beide partijen hadden sinds de overname van Kasi Food vorig jaar al een strategische samenwerking.
Lees berichtFormule 1-kijker kiest voor chips, warme snacks en toastjes
Zoetwaren & snacks – De meest geliefde lekkernijen tijdens het kijken van de Grand Prix van komend weekend zijn in volgorde van populariteit respectievelijk chips, warme snacks en toastjes met smeersels. Het Hollandse stukje kaas komt als vierde snack op tafel.
Lees berichtKaptein lanceert Echte Smeerkaas
Introductie – Het familiebedrijf lanceert naast de bekende Echte Boter nu ook Echte Smeerkaas. De smeerkaas wordt volgens een traditioneel familierecept gemaakt in de 20+ varianten Naturel, Sambal, Komijn en Kruiden.
Lees berichtGastvrij Rotterdam lijkt zijn draai te hebben gevonden
Beurzen – In een nieuwe beurshal met betere zichtlijnen voor de bezoekers en een ruime aanbod aan exposanten is de vijfde editie van Gastvrij Rotterdam vandaag van start gegaan. De komende twee dagen vormt Ahoy nog het decor voor de horeca geïnteresseerden. Met alle verbeterde omstandigheden lijkt Gastvrij Rotterdam als beurs steeds meer zijn draai te hebben gevonden. Vijf edities...
Lees berichtSamenwerking sterrenrestaurant Amarone en ERU ‘om koks te inspireren’
Horeca - Het Rotterdamse restaurant Amarone (*) is een samenwerking aangegaan met Koninklijke ERU. Doel is koks te inspireren over de culinaire toepassingen van kaasspread. “Ik kook al jaren met de kazen van Koninklijke ERU vanwege de kwaliteit en het gemak”, zegt patron-cuisinier Gert Blom van Amarone. “Toen dit tijdens een toevallige ontmoeting ter sprake kwam, was het idee om samen...
Lees bericht