Koopmans merk van het Jaar


Verkiezing - Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Bolletje, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plek. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt: Alcoholische dranken: Grolsch Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje Kruidenierswaren overig: Koopmans Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers Mona merk met hoogste online merkbeleving Een extra award was gereserveerd voor een bijzondere prestatie, namelijk het merk dat het afgelopen jaar het hoogst op ‘online merkbeleving’ scoorde. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde. Bron:FNLI Verkiezing - Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Bolletje, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plek. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt: Alcoholische dranken: Grolsch Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje Kruidenierswaren overig: Koopmans Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers Mona merk met hoogste online merkbeleving Een extra award was gereserveerd voor een bijzondere prestatie, namelijk het merk dat het afgelopen jaar het hoogst op ‘online merkbeleving’ scoorde. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde. Bron:FNLI

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



GS1 maakt zich op voor statiegeld op blikjes

Inzameling - Vanaf 31 december 2022 gaan consumenten statiegeld betalen voor metalen drankverpakkingen met een inhoud van drie liter of minder. Het doel van de maatregel is het inzamelen en recyclen van de twee miljard blikjes, waarvan op dit moment een groot deel in de natuur belandt. GS1 treft de voorbereidingen om ervoor te zorgen dat data over de blikjes kan worden...

Lees bericht


Online boodschappen naar 10% inkoopwaarde Foodservice

Analyse – Online boodschappen zit fors in de lift, dat is bekend, maar nu blijkt uit een analyse dat het online plaatsen van boodschappen dit jaar naar een inkoopwaarde gaat van 10% van de Foodservicemarkt. Binnen Foodretail maakt het online boodschappen doen inmiddels zo’n 7% uit. Dat blijkt uit een analyse van data-analist Rien de Koning van More2Market, die de cijfers...

Lees bericht



Nederlander Dirk Jacobs benoemd tot DG FoodDrinkEurope

Benoeming - De Nederlander Dirk  Jacobs is vanaf 1 januari  2022 de nieuwe Directeur-Generaal van FoodDrinkEurope, de koepelorganisatie van de Europese voedingsindustrie. De sector is de grootste maaksector van de Europese Unie  (EU) en is gevestigd in Brussel.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid