Koopmans merk van het Jaar


Verkiezing - Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Bolletje, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plek. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt: Alcoholische dranken: Grolsch Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje Kruidenierswaren overig: Koopmans Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers Mona merk met hoogste online merkbeleving Een extra award was gereserveerd voor een bijzondere prestatie, namelijk het merk dat het afgelopen jaar het hoogst op ‘online merkbeleving’ scoorde. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde. Bron:FNLI

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Dr. Oetker komt met Pizza Perfettissima-concept

Introductie - Dr. Oetker Professional introduceert deze maand Pizza Perfettissima. Dit pizzaconcept moet het voor ondernemers gemakkelijk maken om zonder al te veel gedoe een pizza op de menukaart te zetten. Pizza Perfettissima biedt een compleet concept voor pizza’s;  van basis tot getopte pizza, van oven tot service en is een totaaloplossing voor out of home. Totale bereidingstijd is...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht

Aantal Nederlandse foodbedrijven blijft groeien

Foodindustrie – Het aantal levensmiddelenbedrijven blijft groeien. Dit jaar komt het aantal foodbedrijven uit op 6.525 bedrijven, dat is een groei van 5,5 procent ten opzichte van vorig jaar. De toename is vooral toe te schrijven aan een sterke stijging van het aantal (zeer) kleine bedrijven. Hieronder vallen de ondernemingen met minder dan 10 werknemers in dienst. Dit blijkt uit de FNLI Monitor Levensmiddelenindustrie...

Lees bericht


Dr. Oetker neemt groot belang in Nederlandse pizzabakker Magioni

Overname - De Duitse levensmiddelenfabrikant Dr. Oetker neemt een meerderheidsbelang in het Nederlandse pizzamerk Magioni. Dat bedrijf maakt pizzabodems van groente, die ook in het assortiment zitten van Dr. Oetker. Het bericht over de overname wordt door diverse media gemeld. Hoe groot het belang precies is en hoeveel er wordt betaald, is niet bekendgemaakt. Duidelijk is wel dat de pizzabakker...

Lees bericht

FNLI zoekt de ‘frontrunners’ van de foodsector

Verkiezing - Werkt u aan een vernieuwend initiatief of project met een grote maatschappelijke en economische impact? Maakt u, samen met uw collega’s, het verschil bij deze bijzondere ontwikkelingen? Dan is het FNLI op zoek naar u! Op 10 oktober reikt de FNLI voor het eerst de FNLI Award uit. Het gaat om een prijs voor personen of teams die...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid