Koppert Cress en Rungis maken Restaurant Groente Box voor AH

Actie – In samenwerking met Albert Heijn hebben de bedrijven Coppert Cress en Rungis een box ontwikkeld met daarin verse producten die normaal gesproken alleen verkrijgbaar zijn in de horeca. De ‘culinaire’ Restaurant Groente Box is uitsluitend verkrijgbaar bij alle AH XL-locaties.
Langzaam maar zeker laat na de eerste hamsterperiode ook het supermarktkanaal zien oog te hebben voor de problemen binnen foodservice. Zochten eerder Coop en cateraar Hutten elkaar op met een aantal kwaliteitsmaaltijden, nu vinden ook de twee foodservicebedrijven Rungis en Koppert Cress elkaar in een culinair initiatief met Albert Heijn. De Restaurant Groente Box bevat een selectie van bijzondere groenten die normaal gesproken exclusief zijn voor chefs.
Koppert Cress en Rungis werken al jaren samen om bijzondere verse producten bij restaurants te leveren. Nu de horeca gesloten hebben de beide bedrijven het initiatief van de box opgepakt om de producten te redden. De verkoop van de box draagt wat dat betreft bij aan de continuïteit van de horecaleveranciers.
Video
De box zit vol met kleur, laat Rob Baan in een video weten. En ook op de website prijst hij de box aan: ‘Te beginnen met een bijzondere courgette van Courgette Fleur Zwinkels, die naast een gele ook courgettes met bloemen hebben. Vol van kleur zijn ook de radijsjes van JongFresh, kleine smaakbommetjes die makkelijk te gebruiken zijn in eigen keuken. Eminent staat in de gastronomie bekend om hun bijzondere selectie van tomaten, nu krijgt de consument thuis een klein inzicht in deze rijke wereld. De anijs paddenstoel uit Brabant heeft een zeer verrassende smaak en maakt menig chef jaloers.’
Culinair
Koppert Cress heeft zelf de cressen Shiso Purple (komijn) en de Vene Cress (lichte zuring) in de box zitten. Volgens Baan twee producten die erg bijzonder van smaak zijn. "Slechts met een klein blaadje wordt elk gerecht al naar een culinair niveau gebracht".
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtGemaksformule AH to go bestaat 25 jaar
Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.
Lees berichtBP verkoopt al zijn tankstations in Nederland
Tankstations - Het Britse olieconcern BP gaat alle 335 tankstations in Nederland verkopen. Die verkoop vindt plaats omdat het concern de groeimogelijkheden in Nederland te beperkt vindt. Het bericht is aan het AD bevestigd. Wat de gevolgen zijn voor de groeidoelstellingen voor de AH to go-shops van Albert Heijn waarmee BP in Nederland samenwerkt is niet bekend.
Lees bericht