Koppert Cress en Rungis maken Restaurant Groente Box voor AH


Actie – In samenwerking met Albert Heijn hebben de bedrijven Coppert Cress en Rungis een box ontwikkeld met daarin verse producten die normaal gesproken alleen verkrijgbaar zijn in de horeca. De ‘culinaire’ Restaurant Groente Box is uitsluitend verkrijgbaar bij alle AH XL-locaties.

Langzaam maar zeker laat na de eerste hamsterperiode ook het supermarktkanaal zien oog te hebben voor de problemen binnen foodservice. Zochten eerder Coop en cateraar Hutten elkaar op met een aantal kwaliteitsmaaltijden, nu vinden ook de twee foodservicebedrijven Rungis en Koppert Cress elkaar in een culinair initiatief met Albert Heijn. De Restaurant Groente Box bevat een selectie van bijzondere groenten die normaal gesproken exclusief zijn voor chefs.

Koppert Cress en Rungis werken al jaren samen om bijzondere verse producten bij restaurants te leveren. Nu de horeca gesloten hebben de beide bedrijven het initiatief van de box opgepakt om de producten te redden. De verkoop van de box draagt wat dat betreft bij aan de continuïteit van de horecaleveranciers.

Video

De box zit vol met kleur, laat Rob Baan in een video weten. En ook op de website prijst hij de box aan: ‘Te beginnen met een bijzondere courgette van Courgette Fleur Zwinkels, die naast een gele ook courgettes met bloemen hebben. Vol van kleur zijn ook de radijsjes van JongFresh, kleine smaakbommetjes die makkelijk te gebruiken zijn in eigen keuken. Eminent staat in de gastronomie bekend om hun bijzondere selectie van tomaten, nu krijgt de consument thuis een klein inzicht in deze rijke wereld. De anijs paddenstoel uit Brabant heeft een zeer verrassende smaak en maakt menig chef jaloers.’

Culinair

Koppert Cress heeft zelf de cressen Shiso Purple (komijn) en de Vene Cress (lichte zuring) in de box zitten. Volgens Baan twee producten die erg bijzonder van smaak zijn. "Slechts met een klein blaadje wordt elk gerecht al naar een culinair niveau gebracht".

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Heerschap Groep in 2022 van Jumbo naar Albert Heijn

Supermarkt - Heerschap Groep gaat vanaf januari 2022 met vijf Jumbo winkels over op de Albert Heijn formule.  Daarnaast gaan Heerschap Groep en de supermarktketen samenwerken om de ambachtelijke  producten van Bakkerij Heerschap toe te voegen aan het Streeckgenoten assortiment van Albert Heijn.

Lees bericht

‘NS wil andere foodretailers ook stationsruimte bieden’

Treinstations - NS en Albert Heijn verlengen hun samenwerking met vijf jaar, met een optie voor nog eens vijf jaar. Het feit dat NS de AH to go-locaties gaat exploiteren, maakt het voor andere foodretailers met gemaksconcepten niet onmogelijk toegang te verkrijgen tot het stationsgebied. ‘Waar sprake is van toevoeging gaan we dat zeker bekijken’, aldus een NS-woordvoerster.

Lees bericht




Albert Heijn laat coronaregels bij winkelen verder los

Supermarkt – Het bord met de coronaregels van veilig winkelen staat er nog wel, maar voor de rest laat Albert Heijn de hygiëne- en veiligheidsregels bij het winkelen verder los. Het oude systeem van muntjes voor de winkelwagens en de keuze wel of geen winkelwagen is terug van weggeweest, net als de Kookdemonstraties bij de XL-locaties. Eerder al werden de...

Lees bericht

AH kiest voor circulaire bedrijfskleding

Bedrijfskleding - Medewerkers van Albert Heijn krijgen nieuwe bedrijfskleding. Deze kleding is voor het overgrote deel circulair geproduceerd: van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe kleding.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid