Kraft Heinz Benelux en Pieter Pot gaan meer samenwerken
.png)
Samenwerking – Kraft Heinz Benelux, één van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld, gaat nog meer samenwerken met verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. Kraft Heinz gaat voortaan de ontbijtproducten chocoladehagelslag van Koninklijke De Ruijter en Brinta havermout in zakken aanbieden bij start-up Pieter Pot, die het vervolgens in statiegeldpotten gaat bezorgen bij de consument.
Met de ‘big bags’, van respectievelijk 600 en 300 kilogram, worden op die manier 1538 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard. Gekeken wordt door beide bedrijven of de samenwerking ook uitgebreid kan worden naar andere productgroepen.
Niet nieuw
De samenwerking tussen beide bedrijven is niet nieuw. Sinds 2021 worden al producten zoals Heinz Tomato Ketchup, mosterd en mayonaise opgenomen in het assortiment van de verpakkingsvrije supermarkt in herbruikbare glazen potten aan klanten aangeboden. Die samenwerking wordt nu geïntensiveerd omdat beide partijen de impact verder willen vergroten. “We zijn vastberaden om de verpakkingscyclus volledig circulair te maken, zowel aan de consumentenkant als de leverancierskant”, aldus Jouri Schoemaker, medeoprichter en CEO van Pieter Pot. “We begrijpen dat dit voor leveranciers veel uitdagingen met zich meebrengt, maar onze samenwerking met Kraft Heinz laat zien dat het kan”. Bob Rog, Managing Director Benelux bij Kraft Heinz: “De samenwerking met Pieter Pot sluit aan op onze visie om onze consumenten op een duurzame manier van onze producten te laten genieten. We geloven dat we met onze omvang, schaal en flexibiliteit echte en positieve veranderingen binnen en buiten de muren van Kraft Heinz kunnen stimuleren.”
Bron: Kraft Heinz/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Verpakkingsvrije concept Pieter Pot over naar Delicatessenfabriek
Overname – Pieter Pot, het verpakkingsvrije concept van initiatiefnemer Martijn Bijmolt, gaat over naar de Delicatessefabriek in Berkel en Rodenrijs. Met dit bedrijf werd al samengewerkt als productiebedrijf en wasser van de glazen potten. Founder Martijn Bijmolt maakte de overname zelf bekend op linkedin.
Lees berichtPieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022
Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.
Lees berichtPieter Pot nu ook verkrijgbaar bij STACH
Voedselverspilling - Vanaf maandag - de eerste dag van de Verspillingsvrije Week - zijn de producten van online supermarkt Pieter Pot ook offline te vinden. In de STACH-vestigingen in Amsterdam en in Haarlem kun je nu terecht voor onder meer pindakaas en popcorn van Pieter Pot.
Lees berichtPieter Pot introduceert de herbruikbare wijnfles
Duurzaamheid - Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot introduceert de eerste circulaire wijnfles van Nederland. Pieter Pot is de eerste in Nederland die start met hervulbare wijnflessen en een gevarieerd aanbod van zes varianten biologische wijn.
Lees berichtPlantaardige food-startup Greenforce haalt 15 miljoen op
Plantaardig – De Duitse food-startup Greenforce heeft een investering opgehaald van 15 miljoen euro. Het bedrijf bestaat twee jaar en maakt plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm.
Lees berichtVerpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot haalt 9 mln euro op
Verpakkingsvrij – Twee jaar na lancering haalt verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot een investering van 9 miljoen euro op. Met behulp van herbruikbare verpakkingen zoals glazen potten wil de snelgroeiende start-up boodschappen doen 100 procent circulair maken.
Lees bericht