Kruidenbedrijf Verstegen realiseert fors lagere CO2

Verduurzaming - Verstegen Spices en Sauces is volop bezig met het verminderen van de CO2-uitstoot. Z heeft het Rotterdamse kruidenbedrijf een gewichtsreductie doorgevoerd in de glazen strooien en gebruikt het bedrijf voortaan rPET (gerecycled PET) in de verpakkingen van het professionele assortiment.
Verstegen heeft vanaf januari 2025 de dikte van de glazen strooiers met rode dop aangepast. Hierdoor is 14% minder materiaal nodig is. Door deze glasreductie vermindert Verstegen jaarlijks 270.000 kilo glas en verlaagt het de CO2-voetafdruk met ongeveer 313 ton CO2. De eerste lichtere strooiers zijn al beschikbaar. Dit is één van de vele stappen richting de ambitie om de CO2-impact van het verpakkingsassortiment met 90% te reduceren tegen 2035, ten opzichte van 2022.
Kruidenbussen
Naast de reductie van glas, gebruikt de Rotterdamse kruidenfirma ook rPET (gerecycled PET) in de verpakkingen van het professionele assortiment. Deze kruidenbussen bestaan voor 99% uit gerecycled plastic (rPET) en bevatten 1% UV-filter om de kwaliteit van de kruiden en specerijen te waarborgen. De etiketten zijn bovendien koud afwasbaar, wat het recyclingproces bevordert.
Bron: Verstegen/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Verstegen vernieuwt professionele productassortiment
Introductie – Familiebedrijf Verstegen Spices & Sauces uit Rotterdam introduceert een vernieuwd Verstegen Professional assortiment. Het assortiment is exclusief gericht op de professionele chef en versspecialist.
Lees berichtMark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen
Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.
Lees berichtVerstegen introduceert plantaardig Kneed & Klaar
Introductie - Verstegen zet een belangrijke stap richting een meer plantaardige toekomst met de introductie van Kneed & Klaar. Het kruidenbedrijf uit Rotterdam introduceert zeven verschillende 100% plantaardige mixen waarmee snel vleesvervangers gemaakt kunnen worden.
Lees berichtBelgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start
Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België. België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...
Lees berichtDrukke eerste dag bij Gastvrij Rotterdam
Vakbeurzen – Het was druk op de eerste beursdag van Gastvrij Rotterdam. De beurs die groter is dan de vorige editie, kende op bepaalde momenten zelfs opstoppingen in de gangpaden, wat tamelijk uniek is voor de Rotterdamse horecabeurs. De drukte liet zien dat het enthousiasme in de horeca groot is, ondanks de wellicht wat sombere geluiden over de nabije toekomst van...
Lees berichtCoca-Cola schaft gebruik nieuw plastic voor de flessen af in Nederland
Duurzaamheid – Coca-Cola schaft het gebruik van nieuw plastic voortaan af voor de productie van de plastic flessen in Nederland. De hele portfolio gaat over op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic met 42% minder CO2-voetafdruk dan flessen van nieuw plastic.
Lees bericht