Kwalitaria en Délifrance starten kaartenactie tegen eenzaamheid


Formulenieuws - Kwalitaria en Délifrance starten gezamenlijk een kaartenactie tegen eenzaamheid. Met deze actie hopen de fastservice- en broodformules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Bovendien blijken Nederlanders zich volgens de vandaag gepresenteerde CBS-cijfers sowieso al eenzaam te voelen.

Bij de locaties van de formules, die geopend zijn, liggen vanaf vandaag gratis kleurkaarten. De kleurkaarten zijn zelf in te kleuren en kunnen voorzien worden van een persoonlijke boodschap. Daarnaast zijn de kaarten te downloaden via de website van beide formules, om ze vervolgens zelf uit te printen. “Zo hoeft niemand zich in deze tijd alleen te voelen”, aldus Martijn Boone van FFC, het formulehuis van Kwalitaria en Délifrance. Boone: “Een grote groep mensen voelt zich eenzaam in deze periode. Dat kan gaan over opa of oma die geen bezoek meer mag ontvangen, maar ook over de buurman of buurvrouw die de deur niet meer uit durft of een vriendje of vriendinnetje die zijn of haar verjaardag niet kan vieren. Hoe fijn is het dan om een kaartje te ontvangen en te weten dat er aan je gedacht wordt? Door het aanbieden van gratis kaarten dragen wij graag ons steentje bij.”

1op de 10 voelt zich eenzaam

Dat Nederlanders zich eenzaam voelen blijkt ook uit de vandaag gepresenteerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Hieruit blijkt dat bijna 1 op de 10 Nederlanders zich sterk eenzaam voelt. In 2019 ervoer 9 procent van de Nederlandse bevolking van 15 jaar of ouder sterke gevoelens van eenzaamheid, 26 procent voelde zich enigszins eenzaam en de overige 66 procent was niet eenzaam.

Alleenstaande ouders

Alleenstaanden en alleenstaande ouders voelen zich vaker eenzaam dan paren en thuiswonende kinderen. Een derde van de 75-plussers voelt zich enigszins eenzaam en 9 procent van hen voelt zich sterk eenzaam. De resultaten zijn afkomstig van de enquête Sociale samenhang & Welzijn van het CBS. De huidige maatregelen waarbij mensen binnen moeten blijven en geen bezoek kunnen ontvangen, maakt het probleem van de eenzaamheid er niet minder op.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Oma’s Soep lanceert Oma’s Maaltijd aan Huis

Introductie –Oma’s Soep lanceert een nieuw platform omasmaaltijd.nl, waar consumenten rechtstreeks versbereide maaltijden kunnen bestellen en thuis laten bezorgen. In totaal zijn er 24 gerechten beschikbaar, die allemaal zijn bereid volgens authentieke oma-recepten.

Lees bericht

Coffeelovers heeft meest loyale klanten

Onderzoek - Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. En gemiddeld keert 84% van die bezoekers binnen een jaar ook weer terug bij de koffie- lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



Detailhandel zet in juni bijna 1 procent minder om

Analyse - De detailhandel heeft in juni 0,7 procent minder omgezet dan in juni 2023. Het verkoopvolume was 1,0 procent lager. De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide met 0,2 procent, terwijl de omzet van de foodsector (winkels in voedings- en genotmiddelen) kromp met 2,2 procent. Online is 2,2 procent meer omgezet dan een jaar eerder.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid