Kwalitaria en Délifrance starten kaartenactie tegen eenzaamheid


Formulenieuws - Kwalitaria en Délifrance starten gezamenlijk een kaartenactie tegen eenzaamheid. Met deze actie hopen de fastservice- en broodformules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Bovendien blijken Nederlanders zich volgens de vandaag gepresenteerde CBS-cijfers sowieso al eenzaam te voelen.

Bij de locaties van de formules, die geopend zijn, liggen vanaf vandaag gratis kleurkaarten. De kleurkaarten zijn zelf in te kleuren en kunnen voorzien worden van een persoonlijke boodschap. Daarnaast zijn de kaarten te downloaden via de website van beide formules, om ze vervolgens zelf uit te printen. “Zo hoeft niemand zich in deze tijd alleen te voelen”, aldus Martijn Boone van FFC, het formulehuis van Kwalitaria en Délifrance. Boone: “Een grote groep mensen voelt zich eenzaam in deze periode. Dat kan gaan over opa of oma die geen bezoek meer mag ontvangen, maar ook over de buurman of buurvrouw die de deur niet meer uit durft of een vriendje of vriendinnetje die zijn of haar verjaardag niet kan vieren. Hoe fijn is het dan om een kaartje te ontvangen en te weten dat er aan je gedacht wordt? Door het aanbieden van gratis kaarten dragen wij graag ons steentje bij.”

1op de 10 voelt zich eenzaam

Dat Nederlanders zich eenzaam voelen blijkt ook uit de vandaag gepresenteerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Hieruit blijkt dat bijna 1 op de 10 Nederlanders zich sterk eenzaam voelt. In 2019 ervoer 9 procent van de Nederlandse bevolking van 15 jaar of ouder sterke gevoelens van eenzaamheid, 26 procent voelde zich enigszins eenzaam en de overige 66 procent was niet eenzaam.

Alleenstaande ouders

Alleenstaanden en alleenstaande ouders voelen zich vaker eenzaam dan paren en thuiswonende kinderen. Een derde van de 75-plussers voelt zich enigszins eenzaam en 9 procent van hen voelt zich sterk eenzaam. De resultaten zijn afkomstig van de enquête Sociale samenhang & Welzijn van het CBS. De huidige maatregelen waarbij mensen binnen moeten blijven en geen bezoek kunnen ontvangen, maakt het probleem van de eenzaamheid er niet minder op.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Kwalitaria opent vestiging in Zeist

Fastservice – Midden in coronatijd een vestiging openen, de ondernemers Cau en Tuyen van Nguyen doen het. Woensdag 6 mei opende zij de deuren van Kwalitaria De Clomp in het gelijknamige winkelcentrum in Zeist. Vooralsnog alleen met afhalen en bezorgen, want het zitgedeelte is nog gesloten.

Lees bericht


Online platforms vooral populair vanwege bestellen maaltijden

Analyse - Van de Nederlanders van 12 jaar of ouder heeft 58 procent in 2019 wel eens gebruik gemaakt van online platforms om goederen of diensten te bestellen of uit te wisselen. Het vaakst bestelden mensen maaltijden, kochten tweedehands goederen of boekten een accommodatie via zo’n online platform.

Lees bericht

Bouwmarkten en supers plussen fors in omzet

Analyse – Bouwmarkten en supermarkten zijn de bedrijven die sterk profiteren van de coronamaatregelen. De bouwmarkten hebben in de derde week van maart zelfs meer dan 50 procent meer omgezet gedraaid dan een jaar eerder. Ook de omzet bij supermarkten blijft onverminderd hoog.

Lees bericht



Kwalitaria lanceert drie nieuwe burgers en een veganburger

Formulenieuws - Cafetariaketen Kwalitaria zet drie nieuwe burgers op de menukaart, te weten The Queen met malse kip en krokante uienringen, The French Delight met MRIJ-rundvlees en romige brie en de Italian Tomeato met een vegetarische burger gemaakt van tomaat. Inspelend op de Nationale Week Zonder Vlees worden de bestaande burgers in die week ook in een vegetarische variant aangeboden.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid