Kwalitaria en Délifrance starten kaartenactie tegen eenzaamheid


Formulenieuws - Kwalitaria en Délifrance starten gezamenlijk een kaartenactie tegen eenzaamheid. Met deze actie hopen de fastservice- en broodformules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Bovendien blijken Nederlanders zich volgens de vandaag gepresenteerde CBS-cijfers sowieso al eenzaam te voelen.

Bij de locaties van de formules, die geopend zijn, liggen vanaf vandaag gratis kleurkaarten. De kleurkaarten zijn zelf in te kleuren en kunnen voorzien worden van een persoonlijke boodschap. Daarnaast zijn de kaarten te downloaden via de website van beide formules, om ze vervolgens zelf uit te printen. “Zo hoeft niemand zich in deze tijd alleen te voelen”, aldus Martijn Boone van FFC, het formulehuis van Kwalitaria en Délifrance. Boone: “Een grote groep mensen voelt zich eenzaam in deze periode. Dat kan gaan over opa of oma die geen bezoek meer mag ontvangen, maar ook over de buurman of buurvrouw die de deur niet meer uit durft of een vriendje of vriendinnetje die zijn of haar verjaardag niet kan vieren. Hoe fijn is het dan om een kaartje te ontvangen en te weten dat er aan je gedacht wordt? Door het aanbieden van gratis kaarten dragen wij graag ons steentje bij.”

1op de 10 voelt zich eenzaam

Dat Nederlanders zich eenzaam voelen blijkt ook uit de vandaag gepresenteerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Hieruit blijkt dat bijna 1 op de 10 Nederlanders zich sterk eenzaam voelt. In 2019 ervoer 9 procent van de Nederlandse bevolking van 15 jaar of ouder sterke gevoelens van eenzaamheid, 26 procent voelde zich enigszins eenzaam en de overige 66 procent was niet eenzaam.

Alleenstaande ouders

Alleenstaanden en alleenstaande ouders voelen zich vaker eenzaam dan paren en thuiswonende kinderen. Een derde van de 75-plussers voelt zich enigszins eenzaam en 9 procent van hen voelt zich sterk eenzaam. De resultaten zijn afkomstig van de enquête Sociale samenhang & Welzijn van het CBS. De huidige maatregelen waarbij mensen binnen moeten blijven en geen bezoek kunnen ontvangen, maakt het probleem van de eenzaamheid er niet minder op.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019

Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.

Lees bericht


Oma’s Soep zoekt groeikapitaal in strijd tegen eenzaamheid

Sociaal - Oma’s Soep, bekend van de verkoop van haar verse soepen en maaltijden, is op zoek naar groeikapitaal. Dit jaar zal de sociale onderneming al zo’n 1 miljoen soepen en 1 miljoen maaltijden verkopen met een winstgevend business model. Door deze verkoop wordt er inmiddels in 10 steden in Nederland activiteiten voor ouderen georganiseerd.

Lees bericht

Jonge ondernemer opent Kwalitaria Beren in Groningen

Formulenieuws – Voor de jonge ondernemer Sije Veenstra (26) is zijn droom, een eigen cafetaria, uitgekomen. Woensdag opende hij de deuren van Kwalitaria Beren in Groningen. Na een grote verbouwing staan hij met zijn team klaar om alle buurtbewoners te bedienen.

Lees bericht

CBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022

Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het...

Lees bericht


‘Viswinkel’ in Dokkum wordt Kwalitaria De Leckerbeck

Formulenieuws – Winkel De Leckerbeck is al lange tijd een begrip in de Friese plaats, maar na 15 jaar hielden de bestaande ondernemers ermee op. Het ondernemersechtpaar Gerard en Marijke Dijkstra zag mogelijkheden en vormde de zaak om naar een Kwalitaria en breidde het assortiment uit met onder andere burgers, maaltijden en belegde broodjes.

Lees bericht

Antonio Stroes verkoopt deel Kwalitaria aan Antea

Formulenieuws – Antonio Stroes, oprichter en aandeelhouder van cafetariaformule Kwalitaria, heeft een deel van zijn aandelen verkocht aan investeringsmaatschappij Antea. Hiermee gaat het cafetariabedrijf een volgende fase in, die zich richt op overnames en ook gericht is op de zakelijke markt.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid