La Place duikelt in omzet naar €59 miljoen

Horeca – De omzet van restaurantketen La Place is na het faillissement van warenhuisketen V&D van 253 naar 59 miljoen geduikeld. Dat zegt Inga Blokker van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) bij de presentatie van de nieuwe ranglijst 500 grootste Nederlandse foodbedrijven. La Place had samen met de instorelocaties binnen V&D-warenhuizen in 2015 ruim 250 vestingen. Na het faillissement, nam Jumbo supermarkten de activa van de restaurantketen over voor een bedrag van 48 miljoen euro. Van de toen circa zestig locaties heeft Jumbo er inmiddels een tiental gesloten, maar in de loop van de tijd ook weer enkele nieuwe geopend. Hoeveel locaties La Place onder Jumbo precies had was steeds onduidelijk, maar volgens opgave van het FSIN blijken dat er nu 60 te zijn, inclusief de vestigingen in Indonesië en Amerika. Gezamenlijk realiseren zij een omzet van 59 miljoen euro. La place blijft binnen de Jumbo Groep een eigen entiteit. Onlangs verhuisde het hoofdkantoor van Utrecht naar Hilversum. Bron: @FoodClicks
Horeca – De omzet van restaurantketen La Place is na het faillissement van warenhuisketen V&D van 253 naar 59 miljoen geduikeld. Dat zegt Inga Blokker van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) bij de presentatie van de nieuwe ranglijst 500 grootste Nederlandse foodbedrijven. La Place had samen met de instorelocaties binnen V&D-warenhuizen in 2015 ruim 250 vestingen. Na het faillissement, nam Jumbo supermarkten de activa van de restaurantketen over voor een bedrag van 48 miljoen euro. Van de toen circa zestig locaties heeft Jumbo er inmiddels een tiental gesloten, maar in de loop van de tijd ook weer enkele nieuwe geopend. Hoeveel locaties La Place onder Jumbo precies had was steeds onduidelijk, maar volgens opgave van het FSIN blijken dat er nu 60 te zijn, inclusief de vestigingen in Indonesië en Amerika. Gezamenlijk realiseren zij een omzet van 59 miljoen euro. La place blijft binnen de Jumbo Groep een eigen entiteit. Onlangs verhuisde het hoofdkantoor van Utrecht naar Hilversum. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019
Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.
Lees berichtValora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management
Benoeming – Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.
Lees berichtLa Place breidt thuisbezorging uit met Uber Eats
Formulenieuws – Na Thuisbezorgd.nl gaat La Place de thuisbezorging verder uitbreiden met Uber Eats. Voortaan is het mogelijk om alle producten en gerechten van La Place via het online bestelplatform Ubereats.com of de Uber Eats-app thuisbezorgd te krijgen.
Lees berichtOnline boodschappen naar 10% inkoopwaarde Foodservice
Analyse – Online boodschappen zit fors in de lift, dat is bekend, maar nu blijkt uit een analyse dat het online plaatsen van boodschappen dit jaar naar een inkoopwaarde gaat van 10% van de Foodservicemarkt. Binnen Foodretail maakt het online boodschappen doen inmiddels zo’n 7% uit. Dat blijkt uit een analyse van data-analist Rien de Koning van More2Market, die de cijfers...
Lees berichtLa Place met La Place Express terug in voormalige Groningse V&D
Formulenieuws - La Place opent vandaag op de eerste etage de deuren van een nieuw restaurant aan Grote Markt 21 in Groningen. La Place had in het voormalige V&D-gebouw al een restaurant, maar met de komst van een nieuwe Jumbo is op de begane grond ook een La Place Express ingericht.
Lees berichtGoogle Maps en McDonald’s favoriet onderweg
Onderzoek – Nederlanders gebruiken het vaakst Google Maps om onderweg te navigeren. De keuze voor een app wordt voornamelijk bepaald door het type vervoermiddel. Nederlanders stoppen daarnaast onderweg het liefst bij McDonald's.
Lees bericht