La Place opent vernieuwde foodconcept in HEMA-winkel Hilversum


Overzichtelijk, rustig, transparant, natuurlijk de counter straalt precies uit wat La Place wil zijn.

Formulenieuws - La Place opende donderdag het volledig gerestylde foodconcept in de nieuwe HEMA in Hilversum. Het is de eerste La Place-locatie van een serie van vier die als pilotlocaties bij de HEMA worden neergezet. De tweede locatie wordt over twee weken geopend in Alkmaar.

Op deze locatie niet het bekende La Place-buffet, maar een food- en barista bar, waar bestellingen worden opgenomen, die ter plekke vers worden bereid. Ook kunnen gasten in het restaurant via een QR-code een bestelling plaatsen, direct afrekenen en de bestelling aan tafel ontvangen.

Het nieuwe restaurant, met 160 zitplaatsen, bezorgt gasten een andere foodbeleving dan in het traditionele La Place-concept. De bekende gerechten en broodjes zijn nog wel verkrijgbaar maar doordat de ingrediënten voor de gasten zichtbaar zijn en de producten in het zicht worden samengesteld is de presentatie in de vitrine en de beleving toch anders. Producten die besteld kunnen worden zijn plaatpizza’s met bijvoorbeeld zalm, kip of gegrilde groenten, en vegetarische pita’s met falafel of paprika en feta. Maar ook het aanbod in zelf gemaakte drinks is breed. Schermen boven de modulair samengestelde units communiceren duidelijk het aanbod.

Verhalen

La Place wil in het nieuwe concept vooral meer aandacht besteden aan de verhalen achter de producten en laten zien dat er duurzaam wordt gewerkt. De paddenstoelen uit de ragout van La Place worden bijvoorbeeld gekweekt op 'circulaire koffiedrab', en overgebleven croissants worden gebruikt in een huisgemaakte bread pudding. Maar er zijn meer producten die worden hergebruikt, zoals het overgebleven fruit dat in de lemonades wordt verwerkt. Om ook bij de ingrediënten zo min mogelijk waist te hebben worden die efficiënt voor meerdere gerechten ingezet. Uiteindelijk wil La Place op die manier naar een werkwijze die zero waist geeft.

HEMA-counter

Naast het La Place-restaurant op de eerste etage is ook de foodcourt van HEMA op de begane grond bij de ingang vernieuwd. De klassiekers van HEMA, zoals de tompouce, de taarten en de rookworst hebben hier duidelijk een eigen podium gekregen. Nieuw is de afdeling Schepkoek waar mensen zelf koekjes kunnen scheppen, die vervolgens in hervulbare potten kunnen worden meegenomen. Dze potten zijn ook terug te vinden in het koekschap. Ook 0.0% heeft een eigen hoekje gekregen in bieren in wijnen.

(Binnenkort meer over de nieuwe La Place-locatie binnen HEMA in de print-editie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: @FoodClicks

Horecamanager Larissa Hoes en Managing Director van La Place Alice Theunissen (l.) tijdens de opening van de nieuwe La Place in de HEMA-locatie in Hilversum in aanwezigheid van CEO Ton van Veen en Colette Cloosterman-van Eerd van Jumbo, Deze locatie sluit binnenkort
La Place moet sneller gaan groeien in de nieuwe joint venture
Alles wordt in het zicht bereid
De kruiden worden in een kas gekweekt
Nog geen orderkiosk, maar een informatiescherm
De vernieuwde HEMA-counter, met duidelijk en herkenbare modules
De schepkoek is nieuw bij HEMA
De klassiekers, zoals de rookworsten en soepen hebben een eigen podium gekregen
De foodcounter is inpandig en direct bij de ingang gevestigd in Hilversum

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods

Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.

Lees bericht


Jumbo wil ‘anders werken’ met minder mensen

Supermarkt - In het voorjaar van 2024 kondigde Jumbo Supermarkten de plannen aan voor het aanpassen van haar kantoororganisatie, waar een andere manier van werken een belangrijk onderdeel van is. Deze ontwikkeling is onderdeel van de ingeslagen koers ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’ wat focust op de unieke kenmerken waarmee het familiebedrijf groot en succesvol is geworden. De organisatie wordt optimaler...

Lees bericht



Coveniencestore Beej Benders in Venlo sluit de deuren

Conveniencestore - Beej Benders, het spraakmakende ‘blurringconcept’ van Jumbo-ondernemer Geert Benders stopt ermee. De vestiging aan het Nolensplein in Venlo sluit eind deze maand de deuren na acht jaar pionieren. Als merk blijft Beej Benders vooralsnog wel bestaan. Dat meldt vakmedium FoodPersonality voor de retail.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid