La Place wint Marketing Award 2014


Marketing – La Place is de winnaar van de Marketing Award 2014 van Foodservice XS. De restaurantformule wordt door de deskundige jury van de verkiezing geroemd om de manier waarop het onder meer de nieuwe merk- en kernwaarden in samenhang met een nieuwe pay off (‘Hou van natuurlijk’) over de bühne heeft gebracht. De runner-up in de verkiezing dit jaar was de campagne ‘Wildinspiratie’ van Sligro Food Group en Unilever Food Solutions. Het is voor het tweede jaar op rij dat de Marketing Awards, een initiatief van het marketingnetwerk Foodservice XS, worden uitgereikt. Dit jaar waren er in totaal twintig inzendingen. Alle marketinginitiatieven werden beoordeeld op vier criteria: strategic fit, creativiteit, rendement en samenwerking binnen de keten. Het bedrijf La Place, dat de herpositionering van de formule volgens de jury van de verkiezing onderscheidend en consistent heeft aangepakt, is uiteindelijk de trotse winnaar van de Foodservice Marketing Award 2014 geworden. Smaak op de eerste plaats 100% natuurlijk, dagvers, huisgemaak: smaak staat bij La Place op de eerste plaats. De productfocus van La Place heeft ertoe geleid dat de filosofie van La Place voornamelijk werd uitgedragen door middel van het aanbod en de kwaliteit en beleving daarvan. Maar de rebranding heeft hierin verandering gebracht. “Een jaar geleden heeft la Place zich geherpositioneerd. Wat houdt dit in? Nieuwe merk- en kernwaarden in samenhang met een nieuwe pay off (Hou van natuurlijk, red.) om het bijzondere van La Place meer te benadrukken en beter over de bühne te krijgen”, vertelt Lilly Wanjon van La Place in de komende uitgave van @FoodClicks. Gekoppeld hieraan is er door een nieuw reclamebureau een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Een huisstijl welke ambacht uitstraalt, wat speels en fun is en waarmee La Place een ‘pratend merk’ wordt. Uit kwalitatief onderzoek blijkt volgens Wanjon dat gasten de rebranding van de vestigingen zeer waarderen. “Zij vinden vooral de frisse uitstraling een verbetering en vinden het interessant om meer te weten te komen over de herkomst van de La Place producten.” Ook de jury van de verkiezing van de Marketing Award is onder indruk van de aanpak. “Al met al een verdiende winnaar van de Marketing Award 2014”, stelden zij deze middag tijdens de uitreiking tijdens de Foodservice XS-bijeenkomst in de Amsterdam Arena. La Place volgt met het winnen van de Marketing Award de versvishandel Jan van As op, die vorig jaar werd geprezen om haar duurzame aspect, het innovatieve karakter en de verbindende factor van de marketingconcepten Vis &Seizoen, Vis&Innovatie en Vis&Inspiratie. De runner-up dit jaar was de campagne ‘Wildinspiratie’ van Sligro Food Group en Unilever Food Solutions. Lees meer over de verkiezing van de Marketing Award in de komende uitgave van @FoodClicks, die deze week verschijnt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid